نیما حسنی نسب، منتقد سینما در واکنش به باخت تیم ملی ایران برابر ژاپن با انتشار عکسی در اینستاگرام خود این گونه نوشت:
کد خبر: ۷۰۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 29 January 2019
به ژاپن باختیم، چون بادکنک را بیش از ظرفیتش باد کرده بودیم و ترکید. فضای این روزهای تلویزیون را دقیق رصد میکردیم، باخت محتوم را به چشم میدیدیم.
مثل باخت محمدحسین میثاقی که جوگیر از باد شدن و میدان دیدن، با بی چشم و رویی چشم روی واقعیت و رفاقت و عدالت بست تا ناعادلانه بازی را از استادش عادل فردوسی پور ببرد و باخت. او جو گیرِ نقشه مدیران شد و جاه طلبانه بی معرفتی کرد و از هول همیشه روی آنتن بودن همه چیز یادش رفت.
به ژاپن باختیم، چون تلویزیون به جای اخراج یا بازنشسته کردن جواد خیابانی، بیش از همیشه بهش فضا و فرصت داد تا مروجِ بلاهت و حماقت و ریاکاری شود و ما عوضِ اعتراض به رفتار و گفتار مهوعش، کماکان برایش جوک ساختیم.

به ژاپن باختیم، چون ظرفیت کارلوس کیروش را نشناختیم. یا بهش هتاکی و توهین کردیم یا تا مرتبه اساطیر بالا بردیمش و اجازه دادیم هر کاری دلش خواست بکند و هر چه به دهنش آمد بگوید. یا روی کیفیت و ثمرات حضورش خط کشیدیم یا اشکالات و خطاهای آشکارش را قلم گرفتیم.

به ژاپن باختیم، چون دو دقیقه همنشینی عارف و تاج تیتر یک رسانه ها شد.

به ژاپن باختیم، چون گزارشگری فوتبال را تبدیل به تریبون سیاسی بازی و نفرت پراکنی و جوگیری در باب برتری های موهوم خودمان نسبت به هم قاره ای هایی کردیم که با حاکمانش مشکل سیاسی یا عقیدتی داشتیم. برای دو تا گزارش بیشتر و چهار تا ستاره فلان مربع اضافی گفتن، گزارش ساده فوتبال را با خبر بیست و سی و ستون فلان روزنامه تندرو یکی کردیم و امثال محمدرضا احمدی روی اعصابمان راه رفتند و ساوندافکتِ تماشای مسابقات شد حرفهای مهوع نژادپرستانه و ادعاهای مضحک و الکی ملی میهنی.

به ژاپن باختیم، چون بعد از بردن یمن هم سرودهای جوگیرانه پخش کردیم و هی از اتاق فرمان خواستیم کلیپ ترانه های فِیکِ ایران ایرانِ سالار عقیلی را با آن لباس های فشنِ زشت و بد رنگش تکرار کند.

به ژاپن باختیم، چون جوگیرانه فاصله ها را نادیده گرفتیم؛ از میثاقی و خیابانی توقع عادل داشتیم و از کیروش توقع جادو، از سردار و طارمی توقع مِسی و از بیرانوند توقع عابدزاده و از مجریان ورزشی توقع یامین پور و رحیم پور ازغدی و حسن عباسی.

باختن به ژاپن مگر تعجب دارد؟ جوگیر بودیم اگر تصور میکردیم میبریم و فینالیست میشویم. این بار هم به جوگیری همیشگی مان باختیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بی ادب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار