به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت گوشت به بیش از ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو، گفت: بی‌تدبیری دولت باعث شد که قیمت گوشت به شکل سرسام‌آوری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دو سوم گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، افزود: پیش از این هشدار داده بودیم که اگر مدیریتی در این زمینه نشود، با توجه به تغییر قیمت ارز بخشی از این تولیدات به صورت دام زنده و یا کشتار از کشور خارج می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: علی‌رغم این تذکر، دولت به این مسئله توجه نکرد و مجوز صادرات را تایید کرد و بخش قابل توجهی از تولیدات گوشت داخلی به خارج از کشور صادر شد. همین باعث افزایش قیمت گوشت در کشور شده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: دولت چندین میلیارد دلار برای یارانه کالاهای اساسی پرداخت می‌کند اما به دلیل ناتوانی در توزیع و تنظیم بازار، شاهد افزایش قیمت این کالاها و تشکیل صف‌های طولانی خرید گوشت هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه عدم نظارت بر حُسن اجرای امور و ناتوانی در تنظیم بازار که از وظایف دولت است نیز از جمله دلایل افزایش قیمت گوشت است، تاکید کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت گوشت، اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه را دچار مشکل کرده و باعث حذف این محصول دامی از سفره مردم شده است.