رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:آن‌هایی که فرمول کوکاکولا را نمی‌دهند چه طور می‌خواهند به ملت‌ها کمک کنند؟!/آیت‌الله جنتی: مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، اما تحمل شکست انقلاب را ندارند/گلایه رییس فراکسیون امید از وزرای اصلاح طلب و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 01 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش آشنا به لکسوس‌سواری رفیق‌دوست

حسام‌الدین آشنا در کانال خود نوشت: به یاد داشته باشیم بازاریان قدیمی که امروز لکسوس‌سوارند، همان روز اول هم بلیزرسوار بوده‌اند. عیب ندارد از آن‌ها انتقاد کنیم، اما چرا از کسانی سخن نمی‌گویید که روز‌های اول با هوندا ۱۲۵ آمدند، ولی امروز لکسوس‌فروش و مال‌سازند؟محسن رفیق‌دوست عضو هیأت امنای بنیاد مستضعفان اخیرا گفته است لکسوس دارد. او کسی بود که ۱۲ بهمن ۵۷، امام (ره) را سوار بر یک بلیزر از فرودگاه به بهشت زهرا برد.

آن‌هایی که فرمول کوکاکولا را نمی‌دهند چه طور می‌خواهند به ملت‌ها کمک کنند؟!

فقیه حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با موضوع «مقایسه دستاورد‌های انقلاب اسلامی با عملکرد حکومت‌های قبلی» به امتیازاتی که در زمان پهلوی اول به حکومت‌های استکباری داده شد اشاره کرد و گفت: رضا خان در ماجرای دارسی به انگلیس گفت: من همان کاری را بکنم که به خاطرش قاجار را سرزنش می‌کردم؟ آن‌ها گفتند بله و او قرارداد را امضا کرد. وی ادامه داد: وضعیت پهلوی دوم بدتر است. کوچک‌ترین اختیاری نداشت، حتی در مورد ساخت و ساز ساده و کوچک. این استاد دانشگاه گفت: اگر مواردی را که عرض کردم با انقلاب اسلامی و دستاوردهایش مقایسه کنید متوجه می‌شوید که با انقلاب اسلامی دست دخالت‌های غرب و شرق قطع شد. وی تصریح کرد: ثمره این ایستادگی علی‌رغم چهل سال تحریم بی‌سابقه این است که دیگر هیچ دولتی نمی‌تواند به ملت ایران دستور بدهد. فقیه حقانی گفت: آن‌ها از دادن فرمول کوکاکولا به ملت‌ها خود داری می‌کنند، حالا می‌خواهند به پیشرفت علمی کشور‌ها کمک کنند؟!

امام جمعه تهران: آقایی که خمس نمی‌دهی؛ تو ظالمی

آیت‌الله امامی کاشانی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: نظام شاهنشاهی از نظام آلوده سعودی بدتر بود و این انقلاب لطف خدا و عنایت ائمه به ملت ایران بود. آقایی که خمس داری و نمی‌دهی تو می‌دانی یک پنجم مال تو باید در کیسه و جیب امام عصر (عج) باشد. این پول در جیب تو غصبی است پس تو ظالم هستی.

آیت‌الله جنتی: مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، اما تحمل شکست انقلاب را ندارند

آیت‌الله جنتی در مراسم ۱۲ بهمن که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد با بیان اینکه مردم ما ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، اما تحمل شکست انقلاب و اسلام را نخواهند داشت، اظهار داشت: برادر و خواهر عزیز! ما امروز مشکل معیشتی داریم. یکسری مربوط به خارج است، ولی یک سری داخلی است. یک عده‌ای بلد نیستند، یک عده‌ای درد مردم برایشان اهمیتی ندارند، یک عده‌ای هم نمی‌خواهند تا مشکلات مردم و کشور حل شود. یک عده در بحث ارز غارت کردند. دنیاطلبی فائق شد و به برخی مسئولان نفوذ کردند. کار به جایی رسیده که برخی مقامات ما باورشان شده که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا؛‌ای لعنت بر این فکر‌های غلط.

پاسخ علم‌الهدی به این سوال که «چرا رهبری در برخی امور مداخله نمی‌کند؟»

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه می‌گویند رهبری به این قدرت مانند رهبر ایران در جهان وجود ندارد، بیان کرد: قدرتی وجود ندارد که با این رهبر دربیفتد و شکست نخورد. این از کجاست؟ از ناله‌های مسجد جمکران است. اگر این رهبر، قدرتمندترین رهبر است، چرا این مشکلات را داریم؟ برخی هم می‌گویند چرا رهبری مداخله نمی‌کنند. نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور را شما انتخاب کردید. رهبری رئیس‌جمهور و نمایندگان را کنار بزنند؟ اگر کنار بزنند، پس از جمهوری اسلامی چه می‌ماند.

جامعه هنرمندان مواظب باشند تا سرباز دشمن نباشند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه صبح امروز در مراسم اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر سپاه گفت: انتظار از هنرمندان داریم تا در همه عرصه‌ها در مسیر خدا پیش روند و بدانند که انقلاب بر گردن‌شان حق دارد و باید خود را مدیون انقلاب بدانند. این انقلاب در دنیا، یگانه قدرتی است که توانسته ابهت استکبار را بشکند از این‌رو نباید کسی خود را طلبکار انقلاب بداند. وی با تاکید بر اینکه جامعه هنرمندان مواظب باشند تا سرباز دشمن نباشند، یادآور شد: باید برگزارکنندگان این مراسم تلاش کنند تا این برنامه‌ها بوی انقلاب دهد. باید فرهنگ جهاد اکبر را رواج داد، چراکه در حال حاضر دشمن به دنبال این است تا فشار اقتصادی، تهاجم فرهنگی و هنری در کشور ایجاد کند. از این‌رو باید با جهاد اکبر، یعنی با قلم، زبان، شعر و فیلم تلاش کرده و دشمن را در تحمیل رای و اراده خود ناکام بگذارند.
 
موضع شریعتمداری درباره یک بحث پر سر و صدا

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در تقابل با آرمان‌های انقلاب اسلامی است. حسین شریعتمداری پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در مسجد جامع دماوند به موضوع بررسی لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اشاره کرد و گفت: این موضوع به هیچ وجه مورد تأیید نیست و شرط جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تعریفی متفاوت است. وی تاکید کرد: پذیرش (CFT) به معنای مسدود کردن بودجه سپاه پاسداران، نیروی قدس، وزارت اطلاعات و دیگر نهاد‌های مربوطه و از بین رفتن برنامه کامل موشکی است. مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: نیروی قدس، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، حزب الله لبنان و انصار الله یمن همواره از قربانیان تروریسم بوده اند. وی اضافه کرد: این موضوعات سبب ایجاد مشکلات اقتصادی شده و به هیچ وجه نسخه انقلاب اسلامی نیست و هدف دشمن بازگشت جمهوری اسلامی ایران از مسیر طی شده است.
 
سکوت وزیر ارشاد در برابر یک شایعه
 
سید عباس صالحی در حاشیه یک مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی‌بر شایعه استعفا یا کناره‌گیری خود از مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا به این جمله بسنده کرد: من برای پاسخگویی به سؤالات شما در زمینه هنر‌های تجسمی به اینجا آمده‌ام. سکوت صالحی در برابر این شایعه در حالی است که برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر خبر از وداع قریب‌الوقوع او از وزارت ارشاد داده‌اند. صالحی پیش‌تر در توئیتی فشار از طرف برخی نمایندگان مجلس برای استعفا را رد کرده بود.
 
مشکل اصلی مردم آزادی ورود بانوان به ورزشگاه نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل امروز جامعه کنسرت و آزادی ورود بانوان به ورزشگاه نیست بلکه مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم اهمیت بسیاری دارد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر جمعه در سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، «شهید سامانلو» که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، با بیان اینکه مشکل امروز جامعه عدم حضور بانوان در ورزشگاه نیست، افزود: متأسفانه دولت مسائل انحرافی برای بی‌توجه کردن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در کشور مطرح می‌کند.

دشمن دنبال نفوذ در حوزه است

غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با تاکید بر اینکه این افتخار نیست که عده ای بگویند هرگز انگشت ما روی فیلتر نخواهد رفت، اظهار داشت: دشمن که به دنبال ضربه زدن به نقاط قوت این انقلاب است به طور قطع برای قم به عنوان خاستگاه و نقطه قوت انقلاب برنامه دارد تا با نفوذ در حوزه علمیه، روحانیتی در کشور تربیت شود تا دین را از سیاسیت جدا بدانند. با وجود مراجع تقلید انقلابی کشور، حوزه های علمیه و حضور مردم غیرتمند و شهیدپرور قم که همواره پشتیبان امام و رهبری بودند هرگز نخواهند توانست به نقشه های شوم خود دست پیدا کنند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ورود به دهه پنجم انقلاب فرصتی برای بازخوانی مسیر گذشته انقلاب است اظهار داشت: امروز کارنامه ای چهل ساله از انقلاب در اختیار داریم که باید این کارنامه مورد بررسی قرار گیرد./ایلنا

شکست تازه برای ترامپ: مذاکره با چین به بن‌بست خورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در واشنگتن بدون رسیدن به نتیجه به پایان رسید.بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در این گفتگوها پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است و "این موضوع نشان می دهد که به یک توافق دست پیدا خواهیم کرد." . دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد قصد دارد با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کند.

خدمه سانچی از کشتی خارج نشده بودند

محمدرضا رضایی کوچی  با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره زنده بودن خدمه کشتی سانچی، گروگان گرفتن آنها و تماس با خانواده‌ها گفت: مطرح شدن چنین مسائلی بازی کردن با احساسات خانواده شهدا سانچی و سوء استفاده از احساسات آنهاست.وی افزود: بنده از مسئولان امنیتی درخواست کردم به این مسئله ورود کند و با افرادی که خاطره خانواده‌های شهدای سانچی را مشوش می‌کنند، برخورد کند.رئیس کمیسیون عمران گفت: طبق اطلاعات جعبه سیاه هیچ نشانه‌ای از خروج خدمه سانچی از کشتی وجود ندارد./خانه ملت

گلایه رییس فراکسیون امید از وزرای اصلاح طلب

محمدرضا عارف در دومین کنگره سراسری مجمع فرهنگیان ایرانیان اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: مناسبت گردهمایی این حزب بهترین فرصت برای بررسی چالش‌های مهم و آسیب‌شناسی عملکرد ما در این چهار دهه است. ابتدا باید بگوییم چرا انقلاب شد؟ برای سرنگونی یک رژیم فاسد و وابسته. مشخصه اصلی انقلاب ما استقلال، نفی وابستگی به بیگانگان با اهتمام به عدالت و آزادی و حاکمیت ارزش‌ها و اخلاق است که در شعار اصلی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نهفته است. رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: ما در روی کار آوردن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ و ۹۶ نقش کلیدی و اساسی داشتیم. ما تمام توان‌مان را برای پیروزی دولت آقای روحانی خرج کردیم. از دولت گله هم داریم. مخصوصاً ما از وزرای اصلاح طلب بسیار گله‌مندیم. بعضی از وزرا ادعای اصلاح طلبی ندارند و اتفاقاً با ما همراه‌تر هستند. روی صحبت من با وزرایی است که برچسب اصلاح طلبی دارند.

سنای آمریکا علیه ترامپ ؛ جنجال بزرگ آغاز شد

تصویب این طرح برای تارمپ بسیار سنگین خواهد بود.سنای آمریکا طرحی در مخالفت با خروج نظامیان این کشور از سوریه تصویب کردمجلس سنای آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار عدم خروج نیروهای این کشور از افغانستان و سوریه است.

اف‌ای تی اف موضوع بحث کوچه و خیابان نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که تریبون دارند، حالا اصولگرا یا اصلاح طلب هستند، بدانند اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فارغ از فضا سازی های سیاسی دارند کار کارشناسی انجام می دهند. وی افزود: اعضای مجمع، مصالح کشور را در نظر می گیرند. موضوع اف ای تی اف بحث عمومی و کوچه و خیابان نیست بلکه مجمع تشخیص مصلحت نظام با درنظر گرفتن تمام جوانب کارشناسی نظر خود را اعلام خواهد کرد. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از این نوع رفتار سیاسیون گلایه مند است، او اعتقاد دارد که جای طرح مباحث کارشناسی در تریبون های رسمی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار