دزدیده شدن صندوقچه ای به نام صندوقچه آرامش و نظم شهر روایت می کند. دزدیده شدن این صندوقچه همه چیز را از کنترل خارج می کند. تا جایی که خورشید شب ها به جای ماه در آسمان دیده می شود. ورود چند کودک به ماجرا برای بازگرداندن صندوقچه آرامش و نظم به شهر، داستان این انیمیشن را رقم می زند.
کد خبر: ۷۱۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 02 February 2019

از ساعت 10 صبح انیمیشن سینمایی ' شب آفتابی ' به نویسندگی یونس لطفی و کارگردانی علی مدنی برای کودکان و نوجوانان روی پرده رفت. اولویت اکران این فیلم های بخش صبح با دانش آموزان مدارس، به ویژه دانش آموزان مناطق محروم است که در هماهنگی با آموزش و پرورش استان وارد سینماها می شوند.
' شب آفتابی ' انیمیشنی تولید شده با تکنیک سه بعدی است که ماجرای از بین رفتن نظم یک شهر را به خاطر دزدیده شدن صندوقچه ای به نام صندوقچه آرامش و نظم شهر روایت می کند. دزدیده شدن این صندوقچه همه چیز را از کنترل خارج می کند. تا جایی که خورشید شب ها به جای ماه در آسمان دیده می شود. ورود چند کودک به ماجرا برای بازگرداندن صندوقچه آرامش و نظم به شهر، داستان این انیمیشن را رقم می زند.
این انیمیشن با تهیه کنندگی ' زهرا مشتاق ' و پشتیبانی بنیاد سینمایی فارابی تولید شد و یکی از 3 انیمیشنی است که در پایان جشنواره قرار است از بین آن ها با نظر هیأت داوران، جایزه ویژه بخش انیمیشن تعلق بگیرد.
** سمفونی نهم
فیلم سینمایی ' سمفونی نهم ' نخستین فیلمی است که از بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر، امروز قرار است در سینما سپهر ساری روی پرده برود. فیلمی ساخته محمدرضا هنرمند که پیش بینی می شود حضور هنرپیشگانی همچون محمدرضا فروتن، حمید فرخ نژاد و ساره بیات در آن، پای بسیاری از مخاطبان سینما را به سالن سینما بکشاند.
این فیلم قرار بود دیروز و در روز نخست اکران فیلم های فجر به عنوان دومین فیلم روز نخست جشنواره از ساعت 17 در سینما سپهر روی پرده برود. اما بروز اشکال فنی در اکران این فیلم سبب شد که فیلم سینمایی ' جمشیدیه ' اثر یلدا جبلی برای سانس دوم روز نخست جشنواره در ساری انتخاب شود. با توجه به این که ' جمشیدیه ' در جدول اکران، نخستین فیلم امروز بود و به جای ' سمفونی نهم ' روی پرده رفت، اکران ' سمفونی نهم ' به ساعت 14 و 30 دقیقه امروز موکول شد.
محمدرضا هنرمند آخرین باری که فیلمی را روی پرده سینماها برد 17 سال پیش بود. ' عزیزم من کوک نیستم ' نام آخرین فیلم سینمایی او پیش از ' سمفونی نهم ' است که سال 1380 آن را ساخته بود. نگاهی به فیلم های ساخته شده توسط هنرمند نشان می دهد که کمدی در آثارش جایگاه قابل توجهی دارند. ' دزد عروسک ها '، ' مرد عوضی ' و ' مومیایی 3 ' برخی از این آثار هستند.
هنرمند در سمفونی نهم با نگاهی کمدی وارد عرصه شد. جدیدترین اثر او ماجرای یک فرشته مرگ است که بسیاری از چهره های شاخص و برجسته را قبض روح کرده و حالا در حال تجربه عشق و عاشقی است. بازی حمید فرخ نژاد در این نقش نیز پیشینه دارد. فرخ نژاد در چند اثر دیگر نیز نقش مشابهی را بازی کرده بود و با بازی کمدی خود نقش مؤثری در نگه داشتن مخاطب پای فیلم دارد.
' سمفونی نهم ' یک کمدی عاشقانه فانتزی است که در ساری از ساعت 14 امروز روی پرده می رود.
** غلامرضا تختی
دومین فیلمی که امروز در سینما سپهر روی پرده می رود، ' غلامرضا تختی ' نام دارد. این فیلم اثری از بهرام توکلی است. توکلی پارسال نیز در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی پر مخاطب ' تنگه ابوقریب ' حضور داشت که اثرش در نهایت به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شد. همین موضوع برای سینمادوستان بهانه ای است تا ببینند او این بار با چه فیلمی وارد جشنواره شده و آیا کارگردانی دوره قبل خود را ارتقا داده یا نه.
توکلی امسال هم با تهیه کنندگی ' سعید ملکان ' که تهیه کنندگی فیلم سینمایی ' تنگه ابوقریب ' را به عهده داشت اثرش را تولید کرد. او حتی قصد داشت که ' امیر جدیدی ' بازیگر فیلم سینمایی ' تنگه ابوقریب ' که پارسال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره را کسب کرد به عنوان بازیگر نقش زنده یاد تختی انتخاب کند. اما خوب در نیامدن گریم روی صورت جدیدی اجازه نداد که این اتفاق بیفتد.
توکلی در این فیلم، زندگی جهان پهلوان تختی را از کودکی تا زمان مرگ به تصویر کشیده است. فیلم نگاهی به ماجرای مرگ تختی ندارد و عمدتا درباره نوع نگاه و زندگی اوست. آتیلا پسیانی، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بهنوش طباطبایی، ماهور الوند، بانیپال شومون و مجتبی پیرزاده برخی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
' غلامرضا تختی ' در روزهای برگزاری جشنواره در ساری، فقط یک اکران در سینما سپهر دارد که از ساعت 17 امروز آغاز می شود.
** بنفشه آفریقایی
سومین فیلمی که امروز در سینما سپهر ساری روی پرده می رود، ' بنفشه آفریقایی ' نام دارد. اثری از ' مونا زند حقیقی ' که پیشینه دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر را نیز دارد. زند حقیقی در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی ' عصر جمعه ' جایزه بهترین فیلم اولی این جشنواره را دریافت کرد و حالا با ' بنفشه آفریقایی ' پس از 13 سال، خود را برای رقابت در سودای سیمرغ به جشنواره رسانده است.
' بنفشه آفریقایی ' داستانی متفاوت از یک خانواده را به تصویر می کشد. فیلمی که در آن یک زن و همسرش تصمیم می گیرند تا همسر اول زن را که فرزندانش او را به خانه سالمندان سپردند، به خانه شان بیاورند تا از او نگهداری کنند. همین تصمیم داستان اصلی فیلم را به جریان می اندازد.
بازی ' فاطمه معتمدآریا ' در این فیلم به تنهایی برای بسیاری از فیلم دوستان بهانه تماشای این فیلم محسوب می شود. رضا بابک و سعید آقاخانی هم در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
' بنفشه آفریقایی ' جزو فیلم هایی است که 3 اکران در مازندران خواهند داشت.
** ماجرای نیمروز2 : رد خون
از حالا قابل پیش بینی است که سانس ساعت 22 دومین روز اکران فیلم های جشنواره فجر در ساری، سانسی شلوغ و پرمخاطب است. آخرین فیلم جدول امروز جشنواره فجر در ساری، ' ماجرای نیمروز 2 : رد خون ' اثر محمدحسین مهدویان است.
مهدویان که پارسال با فیلم سینمایی جنجالی و بحث برانگیز ' لاتاری ' در عین جلب رضایت چشمگیر در مخاطبان سینما و جشنواره و اکران های همگانی پرمخاطب در سراسر کشور، نظر داوران و عوامل جشنواره را نتوانست جلب کند و عملا از دور رقابت با سایر فیلم ها کنار گذاشته شد، در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با ' ماجرای نیمروز 2 : رد خون ' کاری کرده که برای سومین بار بخت اصلی کسب بیشترین جوایز جشنواره باشد.
او در دوره سی و پنجم با ' ماجرای نیمروز ' نگاه همه کارشناسان و منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد و در دوره سی و چهارم نیز با ' ایستاده در غبار ' توانست خود را به عنوان یک کارگردان جوان صاحب سبک در سینمای ایران مطرح کند.
' ماجرای نیمروز 2 : رد خون ' یک تریلر سیاسی نفس گیر با همان ترکیب ' ماجرای نیمروز ' است که این بار هیجان انگیزتر و حتی شوکه کننده تر ساخته شده است. مهدویان در ادامه ' ماجرای نیمروز ' ، این بار سراغ یکی از اتفاقات جنگ تحمیلی در ماه های پایانی جنگ رفت.
این فیلم روایتی از عملیات مرصاد و نقشه سازمان مجاهدین خلق یا گروهک تروریستی منافقین است که در آن جزئیاتی از این عملیات و حمله به نمایش در می آید. او طبیعتا برای جذاب تر شدن این واقعه تاریخی جنگی، داستان هایی را نیز به آن افزود که از نگاه کارشناسان و منتقدان به خوبی روی فیلم نشسته است.
مهدویان در ' ماجرای نیمروز 2 : رد خون ' صریح تر از فیلم خود در سال 1395 شده و روایت های بکرتر و خاص تری از درگیری ها و این تقابل را به تصویر کشیده است. تقریبا در تمام صحنه های فیلم، التهاب موج می زند و ذهن تماشاگر فرصت خارج شدن از فضای فیلم را پیدا نمی کند.
بازی خوب بازیگران این فیلم همچون جواد عزتی، هادی حجازی فر و محسن کیایی و سایر بازیگران مانند سری نخست فیلم، نقطه قوت اثرگذار فیلم است. مهدویان با این فیلم امسال قطعا حاضران در سالن های محل اکران را یک بار دیگر شگفت زده و مات می کند.
جذابیت های این فیلم در صورتی که مخاطب پیش از تماشای آن، اطلاعاتی درباره عملیات مرصاد کسب کند بیشتر درک می شود. ' ماجرای نیمروز 2 : رد خون ' دو اکران در مازندران دارد.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 10 تا 22 بهمن ماه 1397 همزمان با سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌ زاده برگزار خواهد شد. اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما سپهر ساری از 12 بهمن آغاز شده و تا 18 بهمن ادامه دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار