سومین روز از جشنواره فجر ۳۷ با حمایت مهناز افشار از فاطمه معتمدآریا، رکوردزنی یک فیلم با سانس‌های فوق‌العاده، پیشنهاد تأسیس «مجمع تشخیص مصلحت وطن» و صف طویل برای تماشای فیلم‌ها در پردیس چارسو به شنبه رسید.
کد خبر: ۷۱۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 02 February 2019
مهناز افشار هستم؛ یک پیرزن/ ۱۰ فیلم مردم‌پسند

به گزارش «تابناک تهران»؛ سومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره و سینماهای مردمی با اتفاقات و حواشی متفاوتی همراه بود.

«متری شش و نیم» خریدار زیادی دارد

تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها در سینماهای مردمی به سانس فوق العاده کشیده شده که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها فیلم متری شش و نیم سعید روستایی است؛ فیلمی که از روز دوم جشنواره و دیرتر از سایر فیلم‌ها به جدول نمایشی جشنواره اضافه شد. جالب این است که با وجود این تأخیر، رکورد خواستنی‌ترین فیلم جشنواره را زده و تاکنون ۱۵ سانس فوق‌العاده را از آن خود کرده است.

 

«ناگهان درخت»، ناگهان مهناز افشار!

روز افتتاحیه جشنواره فجر سخنان تند و تیز فاطمه معتمد آریا در خصوص توقف چهل ساله‌اش باعث تعجب و دلخوری بسیاری شد و بعد از آن برخی از رسانه‌ها در نقد سخنان معتمد آریا او را پیرزن خطاب کردند.
اما ماجرا به اینجا ختم نشد و مهناز افشار همیشه در صحنه، در نشست خبری «ناگهان درخت» در بدو ورودش، خطاب به اهالی رسانه گفت: این روزها برخی واژه‌ها افتخار است و من با افتخار اعلام می‌کنم که یکی از پیرزن‌های ایران هستم و برخی منتقدان نمی‌دانند با واژه‌های گزنده‌شان چه انگیزه بیشتری به ما می‌دهند.

۱۰ فیلم مردم‌پسند جشنواره

بعد از گذشت سه روز از شروع جشنواره فجر ۳۷، بالاخره آرای مردمی فیلم‌ها اعلام شد

قسم، بیست وسه نفر، جاندار، شبی که ماه کامل شد، بنفشه آفریقایی، ماجرای نیمروز 2، سرخپوست، متری شش و نیم، قصر شیرین وغلامرضا تختی تا این لحظه توانسته‌اند بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند.

باید منتظر ماند و دید دیگر کدام فیلم‌ها می‌توانند برای تماشاگران دلبری کنند و آرای آن‌ها را به دست بیاورند.

 

تشکیل مجمعی به نام «تشخیص مصلحت وطن»!

علیرضا کمالی بازیگر نقش «کورش» در فیلم سینمایی «سمفونی نهم» در نشست خبری فیلم اظهار نظری جنجالی کرد و گفت: آرزو می‌کنم به زودی در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمعی به نام «تشخیص مصلحت وطن» تشکیل شود. او در نشست فیلمش، پای قیمت گوشت را وسط کشید و اعتراضش را نسبت به وضعیت اقتصادی کشور رسانه‌ای کرد.

 

به خاطر یک مشت ریال

از روز اول جشنواره حرف‌های زیادی در خصوص پول‌های کثیف و تمیز برای ساخت فیلم‌ها مطرح شد. اولی‌اش متعلق به پولاد کیمیایی بود که در نشست خبری «معکوس» گفت: من نمی‌خواهم غر بزنم؛ چرا که فیلم اولم است و می‌خواهم حالم خوب باشد، ولی اتفاق تلخی است. همه از روز اولی که کار را شروع کردم کنایه پراندند. من با پول تمیز فیلم را ساختم.
رضا میرکریمی کارگردان «قصر شیرین» هم معتقد است آن‌هایی که خودشان از پول‌های کثیف استفاده می‌کنند، از حضور نیروهای تازه در میدان احساس خطر کرده‌اند.
سازندگان فیلم «غلامرضا تختی» نیز در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده پیرامون منابع مالی این فیلم سینمایی
طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند بودجه پروژه تختی هشت و نیم میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد آن را سعید ملکان و ۴۰ درصد را بنیاد سینمایی فارابی تأمین کرده.
آن‌ها همچنین گفته‌اند: صراحتاً از هر شخص یا ارگانی که مدعی داشتن سهمی در این پروژه است یا هر رسانه‌ای که سندی مبنی بر مشارکت نهادها یا افرادی دیگر در تولید این فیلم دارند، می‌خواهیم اسناد ادعایشان را بدون پرده‌پوشی منتشر کنند.
با این اوصاف دعوا و ادعا و شنیده‌ها و شایعات همچنان در خصوص یک مشت ریال‌ تمیز و کثیف ادامه دارد و نقل مجلس فجر ۳۷ است.

مشتری ثابت جشنواره

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، مهمان ویژه فیلم سمفونی نهم (سمفونی مرگ) به کارگردانی محمدرضا هنرمند بود. او در خصوص حضورش در جشنواره گفت: من همیشه اهل سینما هستم و اوقات فراغت را همواره به تماشای تئاتر و فیلم اختصاص می‌دهم و از مشتریان ثابت جشنواره هم هستم.

 

صف‌های طولانی که تمام‌شدنی نیستند

پردیس سینمایی چارسو؛ سینمای منتقدان و اصحاب رسانه این دوره از جشنواره فیلم فجر، هنوز گیر و گرفتاری‌های خودش را دارد.

یکی از حاشیه‌های چارسو، صف دراز تأیید کارت جشنواره است. شب گذشته بسیاری از رسانه‌ای‌ها به فیلم «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار دیر رسیدند؛ چرا که فرآیند تأیید کارت در طبقات ۶ و ۷ به صورت مدام ادامه دارد و گویی این ماجرا تمام‌شدنی نیست.

در حالی که اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی و منتقدان برای نقد مناسب نیاز دارند به موقع به فیلم‌ها برسند، وقتشان مدام در صف هدر می‌رود.

گفته می‌شود مشخص نیست خیلی از افرادی که در چارسو کارت دارند، اهل کدام حرفه و پیشه‌اند. منتقدند، هنرمندند، روزنامه‌نگارند یا ...؟

تصویربرداران، فیلم نبینند!

از اتفاقات عجیب روز سوم جشنواره در سالن رسانه‌ها می‌توان به جلوگیری از ورود افرادی که کارت آن‌ها به عنوان تصویربردار ثبت شده به سالن نمایش فیلم‌ها اشاره کرد که در دو سانس آخر یعنی هنگام نمایش فیلم‌های «قصر شیرین» رضا میرکریمی و «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند اتفاق افتاد و باعث اعتراض تصویربرداران شد اما پاسخ درستی به چرایی این اتفاق داده نشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: مهناز افشار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار