کارلوس کی‌روش در واکنش به پیشنهاد بازی با آرژانتین و کلمبیا حرفی بر زبان آورد که پس از گذشت ۵ ماه نه تنها به آن عمل نکرده، بلکه عذرخواهی هم نکرده است.
کد خبر: ۷۱۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 03 February 2019

کی روش

به گزارش «تابناک تهران»؛ داستان ۸ ساله کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران پُر است از اتفاقات و جریان‌هایی که تا مدت‌ها می‌توان به آن پرداخت. این مربی از نظر رفتاری و اخلاقی آنقدر نکات بدی از خود به جا گذاشته که می‌توان همچنان نوشت و نوشت. کاری به مسائل فنی او در این نوشته نداریم -کما اینکه می‌توان این سؤال را مطرح کرد که چرا پس از ۸ سال بدون جام ایران را ترک کرد- و فقط می‌خواهیم به یکی از اظهار نظر‌های کی‌روش بپردازیم.

روز ۱۲ شهریور ۹۷ در خبری اختصاصی با تیتر «فدراسیون فوتبال پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا برای بازی‌های دوستانه را بی‌پاسخ گذاشت / پشت پرده هماهنگی مسابقات تیم ملی کیست؟» نوشت: «شرکتی بین‌المللی پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا را به فدراسیون فوتبال ایران داده، اما پاسخی به این نامه رسمی داده نشده است. این شرکت در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۸ (۱۶ تیرماه ۹۷) درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند یعنی زمانی که هنوز جام جهانی به اتمام نرسیده بود، اما دو تیم از جام جهانی حذف شدند و بلافاصله برنامه‌ریزی خود را برای هماهنگی بازی‌های دوستانه آغاز کردند… این شرکت پیشنهاد پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار دلار آمریکا برای حضور تیم ملی ایران در این دو بازی، تمام هزینه‌های اردویی تیم ملی، پرواز تا ۴۰ نفر و انجام کارهای ویزا را داده بود که درخواست‌شان بی‌پاسخ ماند.»

این مطلب بازتاب زیادی داشت و مسئولان دپارتمان بین‌الملل فدراسیون که دو ماه از این نامه بی‌خبر بودند، همچنان منفعلانه و در حد یک مصاحبه کوتاه عمل کردند تا اینکه کارلوس کی‌روش دو روز بعد از گزارش در تاریخ ۱۴ شهریور در حاشیه تمرین تیم ملی در پاسخ درباره پیشنهاد یک شرکت خارجی برای فراهم کردن دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل آرژانتین و کلمبیا و پرداخت هزینه‌های این مسابقه توسط این شرکت گفت: «چه‌کسی این را گفته است؟ نامه آن را دارید؟» پس از اینکه خبرنگار گفت که اسدی (رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال) این موضوع را تأیید کرده است، کی‌روش پاسخ داد: «اصلاً از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. اگر چنین چیزی باشد، واقعاً معجزه است! برای این کار و اگر چنین چیزی باشد، راضی هستم که از اینجا تا دبی روی زانوهایم راه بروم. پس از این‌همه مشکلات در راه آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی، عجیب است که چنین چیزی را باور کنیم.»

پس از اظهار نظر‌های کی‌روش، حمیرا اسدی (رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال) و شک و تردیدهایی که درباره این خبر در فضای رسانه‌ای ایجاد شده بود اسناد و مدارک مربوط به این پیشنهاد را منتشر کردیم تا مشخص شود چه کسی واقعیت را می‌گوید.

 

انتشار این اسناد خط بطلانی بود بر ادعاهایی که در این باره می‌شد و البته کار کی‌روش را هم سخت کرد. این مربی حرفه‌ای که سال‌ها در سطح اول دنیا مربیگری کرده و همواره در صحبت‌هایش می‌داند چه می‌گوید این بار به خاطر اظهارنظرش باید تا دبی روی زانوهایش راه می‌رفت. به جمله او بار دیگر دقت کنید: «اگر چنین چیزی باشد، راضی هستم که از اینجا تا دبی روی زانوهایم راه بروم.» حالا ۵ ماه از این موضوع می‌گذرد و کی‌روش به دبی رفت نه به خاطر حرفی که زده بود بلکه به دلیل برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا آن هم نه روی زانو که با هواپیما.

در آن زمان کی‌روش و برخی اطرافیانش خیلی حرف‌ها زدند اما در نهایت مشخص شد چه کسی واقعیت را نمی‌گوید. کی‌روش نه تنها روی زانو به دبی نرفت بلکه حتی به روی خودش هم نیاورد که چنین حرفی زده است. اصولاً عذرخواهی در کی‌روش تعریف نشده کما اینکه پس از حذف از جام ملت‌ها نیز این کار را نکرد. به جای کی‌روش، زاکرونی سرمربی امارات که تیمش از نظر نیروی انسانی به هیچ عنوان قابل مقایسه با ایران نیست معذرت‌خواهی کرد. شاید کی‌روش انتظار دارد ما بابت انتشار خبری درست عذرخواهی کنیم چرا که رفتار او در ۸ سال گذشته نشان داده اصولاً طلبکار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار