کد خبر: ۷۱۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 03 February 2019

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز مردم در فقر دینی هلاک می‌شوند، افزود: همه به خاطر بی ایمانی می‌ترسند، مشکلات نیز به خاطر کمبود ایمان است نه کمبود اقتصاد.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اقتصاد ویران به خاطر بی دینی است، گفت: آنچه در انسان حرف اول را می‌زند، فرهنگ است، لذا تمام امور در ارتباط با فرهنگ معنی می‌دهد.

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز 14 بهمن، در دیدار با دست اندرکاران طرح ولایت مردمی اظهار کرد: طرح ولایت مردمی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری است که باید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برای نوع انسان ولایت الله و توحید حقیقی مسئله اصلی است، افزود: وقتی ولایت الله بخواهد حالت عینی پیدا کند طبعا جایگاه و پایگاهی وجود دارد که بشر از آن سرمنشأ سرشار گشته و به کمال می‌رسد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: تمام مشکلات فردی، خانوادگی، بین المللی، سیاسی، اقتصادی و غیره هنگامی به وجود می‌آید که انسان گستاخ شده و طغیان می‌کند و از زیر ولایت الله، که همه سود و نفعش در آن تعبیه شده، سر باز می‌زند، و دنیایی که باید مدینه فاضله باشد و انسان‌ها به دنبال عدل و حق باشند و سراسر حب، محبت، نیکی، فضل و بزرگواری بر جامعه حکم فرما شود به دنیایی وحشی تبدیل خواهد شد.

عبادی تصریح کرد: اگر انسان از زیر پرچم ولایت الله خارج شد، قطعا که به دنبال سراب رفته و هرچه جلو رود مشکلاتش بیشتر خواهد شد مگر اینکه به اصل خودش بازگردد.

وی ادامه داد: وصل شدن به خدا، پیغمبران، اولیای الهی و بندگان صالح مایه نجات بشر است و در مقابل وصل به ستمگران، طاغوت و نفس، بشر را به ضلالت می‌کشاند .

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه هر زمانی که انسان به نفس خود یا به دنبال فرعونی راه افتاد، از نور هدایت، کمال و ولایت الله محروم می ‌ ماند، افزود: طرح ولایت مردمی اصولی است و تنها به یک شهر یا یک استان خلاصه نمی‌شود بلکه تمام نوع بشر را در برمی‌گیرد، لذا باید آن را تسریع داد.

عبادی تصریح کرد: انسان از خود چیزی ندارد و این ولایت الهی است که به انبیاء و اولیا تفویض می‌شود، لذا پیامبران پل و حامل امانت‌های الهی هستند.

وی بیان کرد: اگر چه امروز توحید را افرادی بی سواد، سیاسی و منحرف بر روی بحث‌های لفظی و بی مایه و پَست برده‌اند که ارزش علمی و عقلی ندارد، اما واقعیت امر این است که ولایت الله و پذیرفتن آن مایه نجات بشر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: طرح ولایت مردمی یک حرکت موثر در سطح جهان بوده اما اصولی عمل کردن و زاویه نگرفتن مورد تأکید است.

عبادی بیان کرد: در دنیای امروز هرچه مردم از ظلم و ستمگری خسته تر شوند به ولایت الله نزدیک تر خواهند شد، لذا چه سعادتی بهتر از اینکه بر روی این مسئله به صورت علمی و وحیانی کار کنید.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم در فقر دینی هلاک می‌شوند، افزود: همه به خاطر بی ایمانی می‌ترسند، مشکلات نیز به خاطر کمبود ایمان است نه کمبود اقتصاد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اقتصاد ویران به خاطر بی دینی است، تصریح کرد: آنچه در انسان حرف اول را می‌زند، فرهنگ است، لذا تمام امور در ارتباط با فرهنگ معنی می‌دهد.

عبادی با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ نابود شود با یک شایعه همه دچار قحطی ذهنی می‌شوند، یادآور شد: اقدامات خود را نه تنها به صورت تئوری بلکه در اجرا نیز به نمایش گذارید چراکه نسل امروز بسیار آماده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار