سردار زاهدیان درباره تعیین‌تکلیف منازلی که در مناطق شوش، مولوی و هرندی به پاتوق معتادان و مواد فروشان مواد مخدر تبدیل شده و باید تخریب شوند، گفت: پیگیر هستیم تا نهادهای مسئول ساماندهی وضعیت شهر از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در این باره وظایف خود را انجام دهند.
کد خبر: ۷۱۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 03 February 2019

شهرداری به وظیفه خود در خصوص تخریب پاتوق‌های شوش و هرندی عمل کند/امکانات پلیس متناسب با تهدیدات نیست/خروج معتادان شهرستانی از تهران

به گزارش «تابناک تهران»؛ سردار زاهدیان (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعیین‌تکلیف منازلی که در مناطق شوش، مولوی و هرندی به پاتوق معتادان و مواد فروشان مواد مخدر تبدیل شده و باید تخریب شوند، گفت: پیگیر هستیم تا نهادهای مسئول ساماندهی وضعیت شهر از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در این باره وظایف خود را انجام دهند. در خصوص بهبود وضعیت شهری در این مناطق با شهرداری و استانداری صبحت‌هایی را انجام داده‌ایم، آنها نیز در حال پیگیری برای انجام کارهای لازم هستند.

وی با بیان اینکه روند کار و بهبود وضعیت شهری در این مناطق باید سریعتر پیش برود، ادامه داد: بافت فرسوده در این مناطق علاوه بر اینکه جرم‌زا باعث ایجاد آسیب شده، ممکن است در یک زلزله باعث برجای گذاشتن تلفات زیادی از ساکنان این مناطق نیز شود. همچنین وضعیت فاضلاب در این منطقه بر محیط‌زیست نیز تاثیرات منفی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه در مناطق شوش، مولوی و هرندی باید هرچه سریعتر بهسازی انجام شود، تصریح کرد: در حال تنظیم برنامه‌ای هستیم که پس از جمع‌آوری معتادان و تشکیل پرونده برای آنها، هر معتاد به مرکز استان زندگی خود منتقل شود و تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا این برنامه عملی شود تا یک باری از دوش استان تهران برداشته شود.

سردار زاهدیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص بودجه ناجا بویژه در حوزه مواد مخدر گفت: امکانات ما در خصوص مقابله با ورود مواد مخدر، کشف و ضبط مواد متناسب با سطح تهدیداتی نیست که با آن مواجه هستیم، علاوه بر اینکه امکاناتمان نیز ارتقا پیدا نکرده است. در مجموع اعتباراتی که برای تامین نیازهای ما در نظر گرفته شده، در حد کافی نیست.

وی با بیان اینکه تکلیف داریم و در زمینه مقابله با مواد مخدر حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که قاچاقچیان مواد مخدر را بصورت علنی از مرز عبور نمی‌دهند که به راحتی قابل شناسایی باشند، بلکه با هزاران پوشش مختلف مواد را به کشور وارد می‌کنند به طور مثال ما محموله‌ای را گرفتیم که مواد مخدر در ایزوگام جاسازی شده بود.

رییس پلیس مواد مخدر ناجا تاکید کرد: شناسایی و کشف مواد مخدر، وسایل و تجهیزات بسیار گران‌قیمتی لازم دارد از جمله اینکه برای اسکن کامیون‌ها و وسایل نقلیه نیازمند وسایلی هستیم که تامین آن به ویژه در شرایطی که تحریم هستیم، شاید میسر نباشد. ما نیازمند حمایت از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم و امیدواریم اعتبارات ما را متناسب با سطح تهدیداتی که در کشور با آن مواجه هستیم، در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار