ذوالنور: مردم مخالف نظام نیستند، از تبعیض متنفرند/ نماینده‌ای که ۱۷ میلیارد هزینه می‌کند تا به مجلس بیاید هرگز به دنبال کار خیر نیست

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شنبه شب در نشست بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع اهالی مسجد امام حسن مجتبی(ع) پردیسان قم، ضمن تبریک ایام فجر انقلاب اسلامی و تسلیت ایام جانسوز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: انقلاب اسلامی برکات، خیرات و آثار و نتایج فراوانی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب باعث فرو ریختن قطب بندی موجود دنیا بود، افزود: استقلال کشور اولین ثمر و دستاورد انقلاب بود، امروز دوست و دشمن نمی تواند به نظام، ملت، دولت و حکومت ما اتهام بزند که ایران تحت تاثیر قدرتی یا به اراده قطب و ابر قدرتی کاری انجام می دهد بلکه اعتقاد دارند که در هر جایی اتفاقی رخ دهد می گویند کار جمهوری اسلامی است زیرا جمهوری اسلامی بر منطقه تاثیر می گذارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخن رهبر انقلاب که فرمودند « مسیر ما 5 مرحله داشته و دارد که وقوع انقلاب اسلامی، استقرار و حاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی ازجمله این مراحل هستند»، افزود: حاکمیت دینی دومین دستاورد انقلاب اسلامی است.

دود کوچکترین اشتباه مردم به چشم خودشان می رود

وی با بیان اینکه دینداری قبل از انقلاب در کشور مایه اذیت و آزار بود، در خصوص تفاوت دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: در گذشته مردم اختیاری نداشتند اما اکنون مردم اختیاراتی دارند که اگر به درستی از آن استفاده نکنند دودی به چشمشان می رود که خودشان درست کرده اند.

ذوالنور ادامه داد: در گذشته قدرت و اختیار مردم تاثیری نداشت، اما امروزه مردم با رای خود در سرنوشتشان تاثیر می گذارند؛ امروزه مدعی نیستیم که کشور بدون مشکلات و نقص است اما افتخار و تلاش مسوولان نظام این است که در مسیر درست به سمت اهداف حرکت کنند.

وی برخی از دزدی ها، فساد، رشوه و ضعف در جمهوری اسلامی را طبیعی دانست و افزود: ضعف های جمهوری اسلامی به واسطه مدیرانی است که با رای مردم انتخاب شده اند زیرا مدیران به صورت مادرزادی دزد نبوده اند بلکه شرایط جامعه سبب فساد آن ها شده است و تا زمانی که هوای نفس و رفاه پرستی وجود دارد فساد هم به وجود می آید.

مردم مخالف نظام نیستند، از تبعیض متنفرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مردم دشمن نظام نیستند؛ مردم امروز از کمبودها ناراحتی ندارند بلکه از تبعیض ها می نالند و می گویند اگر قانون وجود دارد بنابراین اجرای قانون برای همه واجب است و مسوولان از مردم جدا نیستند.

وی اضافه کرد: نظام به خودی خود تولید کننده فساد نیست بلکه نتیجه عملکرد مردم است زیرا حاضر نیستیم نهی از منکر داشته باشیم و از خطاها چشم پوشی می کنیم در نتیجه خطاها عادی می شوند. و این مثال همان روایتی است که می فرمایند اگر در جامعه‌ای «امر به معروف» ترک شود، دو اثر شوم در پی خواهد داشت، یکی این‌که بَدان و اشرار جامعه بر مردم مسلط شده و زمام امور را به دست خواهند گرفت دیگری اینکه خوبان جامعه نیز هر چه دعا کنند، دعایشان مستجاب نمی‌شود.

ذوالنور با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تبعیض و فساد در جامعه، گفت: اگر سران قوا بخواهند به رهبر انقلاب در خصوص عملکرد خود در برخورد با فساد و تبعیض گزارش بدهند، بنده یقین دارم گزارشی که ارائه می دهند چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد.

وی ادامه داد: معتقدم مجلس در این وانفسای اقتصادی می توانست از بسیاری اتفاقات جلوگیری کند اما کوتاهی هایی از طرف هیئت رئیسه مجلس صورت گرفته است.

لزوم شفافیت زندگی مسئولین برای مردم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص طرح شفافیت رای نمایندگان مجلس و میزان مطالبه‌گری مردم گفت: با طرح شفافیت رای نمایندگان در مجلس، نماینده باید در راستای رای خود به مردم پاسخگو باشد زیرا وقتی مردم هیچ اطلاعی از نماینده یا مدیر خود ندارند چگونه می توانند از او مطالبه‌گری داشته باشند.

وی با ذکر این مثال که وقتی شیشه ماشین دودی باشد پلیس داخل آن را نمی بیند، گفت: امروز تمام نمایندگان مجلس و بسیاری از مسوولان در ماشین های دودی هستند که باید برچسب دودی ماشین ها را بیرون آورد و در این میان باید به مردم میدان نظارت بدهیم تا زندگی مسئولان در منظر آن ها شفاف بشود.

ذوالنور با بیان اینکه وقتی نماینده ای 17 میلیارد تومان هزینه می کند تا روی صندلی مجلس بنشیند در نتیجه هرگز به دنبال کار خیر نیست، ادامه داد: مسئولی که دین دارد، دین او مانع خلاف او می شود و آن شخصی که دنیا دارد باید دنیای او را به خطر بیاندازیم تا با ترس از دنیای خود خطا نکند.

وی با اعتقاد به این که آن چیزی که برای صندلی مدیریتی نوشته شده فقط سود است که متاسفانه هزینه ای برای آن تعریف نشده ، اذعان کرد: نماینده باید خود را به مردم عرضه کند چه مردم به او رای بدهند یا ندهند زیرا اگر با پول بخواهد مسوول شود یعنی برای پول آمده و این یک ملاک است بنابراین مردم در موقع رای دادن باید حواس خود را جمع کنند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: اگر مسوولی بداند تا زمانی که روی صندلی مدیریت نشسته از طرف مردم رویت می شود هرگز نمی تواند ریالی به حساب خود افزوده کند و آن گاه اگر نیت او از مسوولیت و اشغال جایگاهش الهی نباشد از سمت خود کناره گیری می کند و جای آن ها را نیروهای مخلصی می گیرند که قربهالی الله برای مردم کار می کنند و همان هایی هستند که شهید بهشتی فرمود « ما شیفتگان خدمتیم ، نه تشنگان قدرت».

وی بیان داشت: اگر دزدی های که در کشور اتفاق می افتد را جمع آوری کنیم و آن ها را به مردم یارانه بدهیم هرگز مردم زندگی سخت نخواهند داشت در نتیجه بیکاری ریشه کن می شود و اگر این هزینه را خرج تولید کنیم کشور از رکود خارج خواهد شد.

ذوالنور با تاکید بر این که انقلاب ما حرکتی در مسیر رسیدن به حکومت جهانی است و راهی که تاکنون آمده ایم نسبت به آن چه که بودیم، دنیا را متحیر کرده ایم، گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی در هر عرصه ای ازجمله فنی، مهندسی، پزشکی، داروسازی، خدمات ریلی و جاده ای، نانو ، شبیه سازی ژنتیکی و ...محیرالعقول بوده و بیرق نظام همیشه بالا است در نتیجه اگر ضعفی وجود دارد، ضعف و ناکارآمدی نظام نیست بلکه سستی و ضعف مسوولان و کارگزاران است.