کاویانی بیان کرد: شرایط سرمایه گذاری یکی از ظرفیت های بالقوه خوزستان است ولی نتوانستیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم؛ بخشی از این وضعیت به حساسیت های بالای مدیران استانی مربوط می شود که صدور مجوزهای سرمایه گذاری بعضا تا بیش از سه ماه زمان می برد.
کد خبر: ۷۱۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 04 February 2019
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی محسن کاویانی را به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان منصوب کرد.بر اساس این حکم، مسعود صدری که حدود 13 سال در سمت مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان فعالیت می کرد، جای خود را به کاویانی داد.
 
به گزارش"تابناک"؛ کاویانی پیش از این به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان های خوزستان و فارس فعالیت کرده است.
 
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان روز گذشته 14 بهمن ماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران استانی در اهواز برگزار شد.
 
محسن کاویانی در این مراسم اظهار کرد: استان خوزستان با وجود همه شرایط مختلف آن از جمله آلایندگی و ریزگرد، کشش و جذبه ای دارد که هرکسی با رفتن دوباره علاقمند بازگشت به این استان است.

وی افزود: خوزستان استان ممتازی از حیث شرایط خدادادی مثل نفت، گاز، فولاد، پتروشیمی و غیره است و کمتر استانی چنین شرایطی را دارد؛ می طلبد که در این شرایط خاص از ظرفیت های بالقوه به نحو احسن بهره مند و بخشی از آنها را بالفعل کنیم.

مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: در طول دوران مختلف جنگ و شرایط بازسازی در خوزستان همه دست به دست هم داد که شرایط خوبی در استان به وجود آید. در حالی بیشتر نقاط خوزستان نسبت به سایر استان ها برخوردار نیستند  که این استان درآمدهای بالایی هم نسبت به دیگر استان های کشور دارد.

کاویانی بیان کرد: شرایط سرمایه گذاری یکی از ظرفیت های بالقوه خوزستان است ولی نتوانستیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم؛ بخشی از این وضعیت به حساسیت های بالای مدیران استانی مربوط می شود که صدور مجوزهای سرمایه گذاری بعضا تا بیش از سه ماه زمان می برد.

وی گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم بخشی از سرمایه گذاری را تسهیل کنیم؛ نیازی به طولانی شدن صدور مجوز و کند بودن فرآیندها نیست و برای این هدف نباید همه کارها را مستقیم از تهران پیگیری کرد.

مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی خوزستان با تأکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز نفیس و دستباف پهن کرد، گفت: استان خوزستان ظرفیت پهن کردن این فرش را دارد و باید شرایط را برای سرمایه گذاری در این استان تسهیل کرد.

 حجت‌اسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در ادامه با مهم خواندن مسئله اقتصاد، اظهار کرد: با رعایت انصاف باید گفت در حوزه اقتصاد شاخص های جهشی بسیار خوبی داشتیم اما از نظر عملی و نظری در مباحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود:آمریکا برای اعتراض‌های پرسنل شرکت هفت تپه از خوزستان تا تهران برنامه داشت تا به اهداف شوم خود برسد ولی این اتفاق رخ نداد؛ هفت تپه بیش از یک هزار نیرو دارد ولی اگر مدیریت آن دست بخش خصوصی باشد قطعا عذر نیروهای مازاد را می خواهند.

حجت‌اسلام حسن زاده بیان کرد: واگذاری بدون مزایده گروه ملی بدون تردید باعث ایجاد مشکلاتی می شود و بعد از آن همه معترض می شوند که چرا واگذاری انجام شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: در بحث اقتصاد هم در میدان عمل و هم مبانی نظری هر دستگاهی باید با صداقت و شجاعت عمل کند.

وی با بیان اینکه انصاف درباره خوزستان رعایت نشده تصریح کرد: کارشناسان در خصوص انتقال آب نظر بدهند و ما هم آن را قبول داریم و قرار نیست که استان را به صورت ایالتی اداره کنیم.

حجت‌اسلام حسن زاده با طرح این سؤال که گردش مالی پتروشیمی چند درصد در خوزستان و چند درصد در تهران است، ادامه داد: استاندار بارها پیگیری کرده تا پتروشیمی، فولاد و دیگر شرکت های ملی فعال در خوزستان در همین استان گردش مالی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه خوزستان منبعی برای ثروت است ولی بیشتر درگیر قبیله گری و جناح گرایی است، گفت: باید یک وحدت نظر میان مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی ایجاد شود تا مشکلات هرچه بهتر و سریعتر برطرف شوند.

 سید علی بحرینی مقدم همچنین اظهار کرد: دشمن از همه امکانات، ظرفیت ها و منابع استفاده می کندتا در عرصه اقتصادی مشکلات جدی را برای ایران ایجاد کند ولی با تمام تلاش های آنها با همتی که در دولت تدبیر و امید داریم، موانع بزرگی برای اهداف دشمنان ایجاد شده است.

وی با توصیه به مدیرکل جدید برای رعایت انضباط مالی در استان و ایجاد یک وحدت رویه در ذی‌حسابی های دستگاه های مختلف ادامه داد: کمبود منابع و استفاده بهینه از منابع و به موقع مصرف کردن آن یکی از ضروریت‌هایی است که در این شرایط باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

بحرینی مقدم با تأکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های منابع مالی استان برای پرداخت دیون ممتاز کارکنان گفت: دستگاه های اجرایی استان مثل دیگر نقاط کشور از نظر مالی در مضیغه هستند و ماه‌ها است که اضافه کار و حق مأموریت های خود را دریافت نکردند که قطعا در انجام امور تأثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:خوزستان بعد از تهران دومین gdp را دارد و بدون نفت هم استان پنجم است، انتظار داریم که گردش مالی شرکت های بزرگ در استان انجام و برای خوزستان رسوب مالی داشته باشیم که بتوان از ظرفیت های این اقدام بهره مندی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات به مراکز تولیدی و صنعتی کند و دست و پاگیر است، افزود: در خصوص جذب سرمایه گذاری، استان خوزستان قابل قیاس با هیچ استانی نیست و در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و غیره منابع بی بدیلی دارد ولی برای جذب سرمایه گذار فرآیندهای دست و پاگیری در استان وجود دارد.

بحرینی مقدم با اشاره به اینکه در خوزستان برای صدور مجوز سرمایه گذاری نیاز به تأییدیه ۳۲ دستگاه است، گفت: با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰ فرآیند را دستگاه های مختلف احصاء و با یک بازمهندسی به زبان روز دنیا طراحی و آنها را به ۳۰۰ فرآیند تقلیل دادیم؛ این طرح در خوزستان پایلوت و برای اجرا در استان های دیگر هم ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: بیش از ۳۲۰ پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان خوزستان با اعتبار بالای یک میلیارد تومان به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان سرجمع فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار