قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۳۱۳ دلار و ۶۵ سنت رسید.
کد خبر: ۷۱۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 06 February 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1397/11/17 | قیمت طلا بعد سخنرانی ترامپ کاهش یافت

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره چندان به وضوح در مورد مذاکرات تجاری با چین سخن نگفت و همزمان با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1313 دلار و 65 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.11 درصد کاهش به 1317 دلار و 80 سنت رسید.

ترامپ در حالی در کنگره به سخنرانی پرداخت که با دموکرات ها بر سر تامین مالی ساخت دیوار مرزی با مکزیک اختلاف داشت. هیتش جین، تحلیلگر بازار طلا گفت: «با توجه به اینکه دولت ترامپ حاضر نیست از موضع خود در مورد ساخت دیوار مرزی عقب نشینی کند، احتمال یک تعطیلی دیگر دولت فدرال وجود دارد.» وی افزود، تقویت ارزش دلار عامل افت قیمت طلا بوده است.

با این وجود، با توجه به کند شدن رشد اقتصاد جهانی، طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن همچنان از اقبال خوبی در میان سرمایه گذاران برخوردار است.

شاخص ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر قرار داشت.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته وعده داد که با توجه به کند شدن رشد اقتصادی و نامشخص بودن چشم انداز تجاری، برای افزایش بیشتر نرخ بهره صبر خواهد کرد.

در حالی که ترامپ در سخنرانی امروز خود هیچ سخن مهمی در مورد مذاکرات تجاری با چین بر زبان نیاورد، به گفته منابع آگاه، مقامات ارشد دو کشور قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات تجاری را در پکن آغاز کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار