کد خبر: ۷۱۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 06 February 2019

جانین هینیس پلاسخایرت نماینده سازمان ملل در عراق به دیدار سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان در نجف رفت.

به گزارش فرارو، فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق که پیش از این با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرده بود برای ملاقات با مرجع تقلید شیعیان با پوشش چادر راهی بیت ایشان شد.

پلاسخایرت پس از این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله سیستانی ابراز امیدواری کرد است که دولت عراق بتواند با فساد مبارزه کند.

وی به نقل از آیت الله سیستانی اعلام کرد که این مرجع تقلید بر لزوم بهبود خدمات تأکید و تصریح کرده است که نزاع بین سیاستمداران بر سر دستاوردها اجازه پیشرفت را نخواهد داد.

دفتر آیت الله سیستانی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز هینیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس دفتر نمایندگی این سازمان در عراق را به حضور پذیرفت و از تلاش‌های سازمان ملل در کمک به عراقی‌ها برای پشت سرگذاشتن مشکلاتی که کشور از آن رنج می‌برد، استقبال و برای این تیم آرزوی موفقیت کرد.

مرجع عالی عراق تصریح کرده است عراق به داشتن روابط حسنه و متوازن و برابری با تمام کشور‌ها و دیگر دولت‌های دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی‌اش و بدون اینکه خدشه‌ای به استقلال و حاکمیتش وارد شود، چشم دوخته است، همچنین اینکه تبدیل به ایستگاهی برای آزار و اذیت هر کشوری تبدیل شود، مخالف است.

بر اساس این بیانیه، آیت الله سیستانی گفته است دولت عراق باید نشانه‌های موفقیت در مبارزه با فساد و بهبود خدمات را نشان دهد.

مرجعیت عالی دینی تاکید کرده است اگر فراکسیون‌ها شیوه و رویکرد خود را تغییر ندهند، هیچ فرصت واقعی برای حل بحران‌های موجود نخواهد بود.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر) پوشش جالب خانم نماینده در دیدار با آیت الله سیستانی

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار