فهرست ۲۰ خودروِ پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ را ۹ نماینده از ژاپن درکنار مدل‌هایی از آلمان، امریکا، کره‌جنوبی و یک محصول چینی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 13 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ یکی از راه‌های ساده‌‌ی ارزیابی صنعت خودروسازی جهان، بررسی پرفروش‌ترین مدل‌ها در هر سال است. با نگاهی به فروش خودروهای مختلف در ایالات متحده‌ی آمریکا و آلمان و چین، می‌توان چشم‌انداز مختصری از آینده داشت؛ اما باید درنظر بگیریم این سه بازار بزرگ کاملا وضعیت جهانی را پوشش نمی‌دهند.

Toyora Corolla 2019 / تویوتا کرولا ۲۰۱۹

در این مقاله، ۲۰ خودروِ پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ را معرفی می‌کنیم. این فهرست نکته‌های جالبی به‌همراه دارد؛ مثلا فقط خودروهای اول و دوم فهرست بیش از یک میلیون دستگاه فروخته‌ شده‌اند. کارشناسان هرروز درباره‌ی تقاضای فراوان شاسی‌بلندها و کراس‌اورها صحبت می‌کنند؛ اما در سطح جهانی وضعیت کمی فرق می‌کند. در این فهرست، چند خودروِ ناآشنا هم وجود دارند. درواقع، این مدل‌ها خودروهای پرفروش‌ در چین و روسیه هستند که چندان در سطح جهانی شناخته‌شده نیستند. شایان ذکر است تمام اطلاعات فروش ۲۰ خودروِ این فهرست براساس گزارش Global Auto Database با بررسی بیش از ۳۰۰ منبع معتبر فراهم شده است.

۲۰. نیسان سیلفی

Nissan Sylphy / نیسان سیلفی

فروش: ۴۶۷ هزار و ۳۰۶ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۱۷ هزار دلار

سدان کامپکت نیسان سیلفی (Sylphy) از سال ۲۰۰۰ تاکنون، در سه نسل مختلف تولید شده است. سیلفی که در بازار کشورهای مختلف با نام‌های Sentra و Pulsar هم عرضه می‌شود، پرفروش‌ترین محصول نیسان پس از کراس‌اور قشقایی است. این مدل ازجمله خودروهای محبوب‌ نیسان در چین و روسیه و کشورهای آسیایی دیگر، مثل تایوان و تایلند محسوب می‌شود. با اینکه نسل سوم نیسان سیلفی از سال ۲۰۱۲ تابه‌امروز تولید می‌شود، فروش این سدان کوچک در سال ۲۰۱۸ در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۷ تا ۱۵.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از دلایل فروش چشمگیر نیسان سیلفی مهندسی ساخت مناسب برای جاده‌های نه‌چندان ایده‌آل و تجهیزات رفاهی استاندارد نظیر تهویه‌ی مطبوع است. دو نسل اول نیسان سیلفی با نام بلوبرد سیلفی (Bluebird Sylphy) عرضه شدند.

۱۹. وولینگ هونگ‌گوانگ

Wuling Hongguang

فروش: ۴۸۰ هزار و ۴۵۵ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۹ هزار دلار

ون چندمنظوره‌ی هونگ‌گوانگ (Hongguang) محصول اتحاد SAIC.GM.Wuling است. این اتحاد براساس همکاری نزدیک شرکت‌های خودروسازی شانگهای (SAIC) و جنرال موتورز و وولینگ موتورز شکل گرفته و ۱۶ سال از فعالیتش می‌گذرد. مدل ۲۰۱۸ هونگ‌گوانگ اواسط سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد که حاصلش کاهش فروش ۹.۹ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ است. اگر فروش این ون زودتر آغاز می‌شد، به‌راحتی در جایگاه پانزدهم این فهرست قرار می‌گرفت. هونگ‌گوانگ از سال ۲۰۱۰ تابه‌امروز، در دو نسل عرضه شده است. نسل دوم این خودرو محصول سال ۲۰۱۸ است که آمار فروش آن در این فهرست وجود دارد. از دلایل مهم‌ فروش این ون چندمنظوره در چین، کابین جادار و بزرگ است. بزرگ‌بودن فضای داخلی یکی از اولویت‌های اصلی مردم چین در انتخابخودرو شمرده می‌شود.

۱۸. کیا اسپورتیج

Kia Sportage

فروش: ۴۸۲ هزار و ۶۲۳ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۴ هزار دلار

از سال ۲۰۰۴ و عرضه‌ی نسل دوم اسپورتیج (Sportage) در کلاس کراس‌اور کامپکت، این محصول کیا مشتری بیشتری پیدا کرد. نسل اول کیا اسپورتیج از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ در کلاس شاسی‌بلند کوچک عرضه می‌شد. در سال ۲۰۱۸، این مدل بسیار موفق ظاهر شد و با ۱۲.۱ درصد بیشترین رشد فروش را پس از نیسان سیلفی ثبت کرد. مهم‌ترین دلایل فروش فراوان کیا اسپورتیج عرضه‌ در بیش از ۱۲۰ کشور جهان و ۶ خط‌تولید در چین، روسیه، مالزی، کره‌جنوبی، چک‌واسلواکی و الجزایر است. نسل چهارم کیا اسپورتیج از سال ۲۰۱۵ تولید می‌شود و احتمالا به‌زودی نسل پنجم از راه می‌رسد.

۱۷. نیسان قشقایی

نیسان قشقایی / Nissan Qashqai

فروش: ۵۱۳ هزار و ۱۹۲ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۲ هزار دلار

از زمانی‌که نسل اول قشقایی (Qashqai) در سال ۲۰۰۶ عرضه شد، این مدل یکی از محصولات محبوب‌ نیسان در جهان بوده است. نیسان قشقایی که هم‌اکنون در نسل سوم خود به‌سر می‌برد (از سال ۲۰۱۳)، هیچ‌وقت پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای مختلف نبوده است؛ اما این کراس‌اور همیشه در جایگاه‌های برتر فروش، مثل چهارمین خودروِ پرفروش بریتانیا در سال ۲۰۱۸، قرار داشته است. فروش نیسان قشقایی در سال ۲۰۱۸ که با کد روگ اسپرت (Rogue Sport) در آمریکا عرضه می‌شود، ۲.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. دقیقا مشابه کیا، مقام‌های نیسان نیز خط‌تولید مدل قشقایی را در نزدیکی بازار اصلی فروش مثل ژاپن، بریتانیا، چین و روسیه راه‌اندازی کرده‌اند.

۱۶. فولکس واگن لاویدا

Volkswagen Lavida / فولکس واگن لاویدا

فروش: ۵۱۳ هزار و ۳۷۱ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۳ هزار دلار

اگر از بیشتر علاقه‌مندان دنیای خودرو درباره‌ی پرفروش‌ترین سدان فولکس واگن بپرسیم، احتمالا بسیاری از آن‌ها مدل پاسات را انتخاب می‌کنند. باوجوداین، این عنوان دراختیار اولین خودروِ تولید انبوه فولکس واگن قرار می‌گیرد که با شرکای چینی تولید شده است. مدل پاسات در جایگاه بیست‌وهشتم فهرست خودروهای پرفروش‌ جهان در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد؛ اما لاویدا (Lavida) به‌لطف تقاضای کم‌نظیر در چین، پرفروش‌ترین سدان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی آلمان است. نسل اول و دوم فولکس واگن لاویدا به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ عرضه شدند. نسل سوم محصول اواسط سال ۲۰۱۸ است؛ به‌همین‌دلیل، درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ فروشش ۰.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. لاویدا که براساس پلتفرم MQB فولکس واگن تولید شده، فاصله‌ی بین دو محورش درمقایسه‌با گلف حدود ۷۸ میلی‌متر بیشتر است. نسل سوم لاویدا با دو پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۵ و ۱.۴ لیتری و در دو مدل سدان و استیشن عرضه می‌شود و باتوجه‌به احتمال فروشش در کشورهای هم‌پیمان با چین، احتمالا در سال ۲۰۱۹ فروش بیشتری تجربه خواهد کرد.

۱۵. هوندا آکورد

Honda Accord

فروش: ۵۱۳ هزار و ۶۵۳ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۴ هزار دلار

هوندا آکورد (Accord) همیشه در فهرست خودروهای پرفروش جهان قرار دارد و در این فهرست، اولین محصول هوندا از بین سه نماینده‌ی شایسته‌ این خودروساز ژاپنی اصیل است. به‌دلیل عرضه‌ی نسل دهم در اواسط سال و سپس رونمایی تیپ گران‌تر، فروش سدان خوش‌ساخت هوندا در سال ۲۰۱۸ تا ۳.۴ درصد کاهش یافت. آمریکایی‌ها با خرید ۲۱۸،۰۷۱ دستگاه هوندا آکورد در سال ۲۰۱۸، همچنان هوادار پروپاقرص این سدان ژاپنی هستند. نسل دهم هوندا آکورد با تجهیز به انواع سیستم‌های ایمنی و رفاهی مدرن به‌صورت استاندارد، یازدهمین خودروِ محبوب آمریکا در سال گذشته‌ی میلادی بود.

۱۴. تویوتا هایلوکس

Toyota Hilux

فروش: ۵۶۰ هزار و ۸۷۲ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۱۸ هزار دلار

تویوتا هایلوکس (Hilux) یکی از پیکاپ‌های جان‌سخت‌ و باکیفیت‌ دنیا محسوب می‌شود که از سال ۱۹۶۸ تاکنون، هشت نسل مختلف از آن تولید شده است. در سال ۲۰۱۷، تویوتا هایلوکس فیس‌لیفت شد تا فروشش بسیار رشد کند. درحقیقت، هایلوکس در سال ۲۰۱۷ مقام بیستم را در فهرست خودروهای پرفروش‌ جهان ازآنِ خود کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۸، فروشش تا ۱۱ درصد رشد یافت. استراتژی مسئولان تویوتا در فروش درخورتوجه هایلوکس بسیار جالب است: مدل‌های ارزان‌تر هایلوکس در کشورهای نیازمند به پیکاپ سرسخت و مطمئن در وضعیت‌های مختلف، همچون خاورمیانه و استرالیا و نمونه‌های گران‌قیمت با تجهیزات رفاهی فراوان در آمریکا عرضه می‌شود.

۱۳. هیوندای توسان

hyundai tuscan 2018

فروش: ۵۷۴ هزار و ۵۴ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۳ هزار دلار

کراس‌اور هیوندای توسان (Tuscon) که نسل سوم آن در سال ۲۰۱۶ عرضه شد (نسل اول و دوم محصول سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ هستند)، در سومین سال تولید، هنوزهم جایگاه مناسبی دارد. فروش این مدل تا ۸.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ اما درست مانند سال ۲۰۱۷، هیوندای توسان سیزدهمین خودروِ پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ است. البته دلیل کاهش فروش توسان در سال گذشته، به افت تقاضای آن در مهم‌ترین بازارها، یعنی اروپا و چین و آمریکا مربوط‌ است. اگر توسان مشتری‌‎هایش را ازدست نمی‌داد، به‌راحتی بالاتر از دیگر نماینده‌ی هیوندای در این فهرست، یعنی مدل النترا قرار می‌گرفت. در این فهرست، النترا در رتبه‌ی یازدهم جای دارد.

۱۲. پیکاپ‌های RAM

Ram 1500

فروش ۶۲۴ هزار و ۸۴۶ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۷ هزار دلار

قبل از توضیح بیشتر، باید بدانیم فقط فروش ۵۳۶،۹۸۰ دستگاه از پیکاپ‌های رم شامل مدل‌های سبک‌وسنگین ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ به بازار آمریکا مرتبط است. کانادا و کشورهای آمریکای‌جنوبی مشتری‌های دیگر پیکاپ‌های رم هستند. به‌‌طور کلی درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷، فروش محصولات این برند آمریکایی در سال ۲۰۱۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته است. پیکاپ‌های رم در فهرست خودروهای پرفروش‌ سال ۲۰۱۷، جایگاه چهاردهم را ازآنِ خود کرده بودند. فروش بیشتر پیکاپ‌های رم خبر خوشحال‌کننده‌ای برای مدیران ارشد فیات‌کرایسلر (FCA) است؛ اما بازهم دربرابر سری F فورد با فروش جهانی بیش از یک میلیون دستگاه حرفی برای گفتن ندارند.

۱۱. هیوندای النترا

Hyundai Elantra / هیوندای الانترا

فروش: ۶۵۰ هزار و ۸۰۳ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۱۸ هزار دلار

نسل ششم هیوندای النترا (Elantra) با ۷ خط‌تولید مختلف، فروش کم‌نظیری در جهان تجربه کرده است. این سدان کامپکت که برای مدل ۲۰۱۹ فیس‌لیفت شد، تقاضای چندانی در اروپا ندارد؛ به‌همین‌دلیل، خط‌تولید آن هم در این قاره راه‌اندازی نشده است. درمجموع با افزایش فروش ۳.۳ درصدی، هیوندای النترا پیش از عرضه‌ی مدل ۲۰۱۹ و فیس‌لیفت، سال موفقی پشت‌سر گذاشته است. مشابه اصلی‌ترین رقیب‌های النترا همچون هوندا آکورد و فولکس واگن پاسات، این سدان کره‌ای در هیچ‌ کشوری پرفروش‌ترین خودرو نیست؛ بلکه در کشورهای مختلف، جزو محبوب‌ترین خودروهای بازار درنظر گرفته می‌شود.

۱۰. شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو / Chevrolet Silverado 2019

فروش: ۶۵۱ هزار و ۹۰ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۸ هزار دلار

سال ۲۰۱۸ برای پیکاپ شورولت سیلورادو (Silverado) با موفقیت همراه نبود. به‌دلیل کاهش فروش ۱.۴ درصدی، سیلورادو علاوه‌بر شکست‌خوردن از پیکاپ‌های رم در خانه، به جایگاه دهم خودروهای پرفروش‌ جهان سقوط کرد. با اینکه سیلواردو جایگاه هشتم سال ۲۰۱۷ را با دهم تعویض کرد و بخشی از مشتری‌های آمریکایی را نیز ازدست داد، مردم کانادا و مکزیک به‌اندازه‌ی کافی از این پیکاپ خریدند تا حداقل در آمار فروش جهانی، محصول شورولت بالاتر از پیکاپ‌های رم قرار بگیرد. فروش سیلورادو و پیکاپ‌های رم در کانادا به‌ترتیب ۲ و ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۹. تویوتا کمری

Toyota Camry

فروش: ۶۶۱ هزار و ۳۸۳ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۴ هزار دلار

تویوتا کمری (Camry) که از دهه ۱۹۸۰ تابه‌امروز تولید شده، در سال‌های اخیر همیشه در میانه‌ی فهرست خودروهای پرفروش‌ قرار داشته است. در سال ۲۰۱۸، کمری با وجود کاهش فروش در آمریکا، با رشد ۳.۸ درصدی دو رتبه صعود کرد. البته، تویوتا کمری هنوزهم پرفروش‌ترین سدان بازار ایالات متحده‌ی آمریکا محسوب می‌شود. کمری ۲۰۱۸ به‌لطف طراحی مختلف جلوپنجره در چند تیپ و عرضه در مدل‌های هیبرید و فروش دوباره در بازارهایی مثل بریتانیا که مدتی غایب بود، بالاتر از رقیب‌های قدیمی‌اش و جزو ۱۰ خودروِ پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.

۸. فولکس واگن پولو

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

فروش: ۷۲۵ هزار و ۴۶۳ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۰ هزار دلار

عرضه‌ی نسل ششم فولکس واگن پولو (Polo) در بهترین زمان ممکن برای محاسبه‌ی آمار فروش سالانه بود. نسل جدید پولو روزهای اول سال ۲۰۱۸ عرضه شد تا رکورد رشد فروش ۱۱.۳ درصدی را ثبت کند. همین عامل باعث شد این مدل آلمانی که در سال ۲۰۱۷ جایگاه دهم را در اختیار داشت، هفتمین خودروِ پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸ شود. فروش بیشتر پولو به‌معنی نزدیک‌شدن بیش‌از‌حد به برادر بزرگ‌ترش، یعنی مدل پرطرفدار گلف است. درواقع گلف در سال گذشته‌ی میلادی، ۱۰.۳ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است؛ اما هنوزهم بالاتر از پولو قرار دارد.

۷. هوندا CR-V

Honda CR-V 2018 Hybrid

فروش: ۷۴۷ هزار و ۶۴۶ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۵ هزار دلار

در سال‌های اخیر، وضعیت فروش کراس‌اور هوندا CR-V تقریبا یکنواخت بوده است. نسل جدید و پنجم این مدل سال ۲۰۱۷ عرضه و ششمین خودروِ پرفروش جهان شد. CR-V در سال ۲۰۱۸، با کاهش فروش ۱.۵ درصدی رو‌به‌رو شد تا در جایگاه هفتم قرار بگیرد. البته، کاهش فروش این کراس‌اور ژاپنی درمقایسه‌با مدل‌های دیگر چندان چشمگیر نیست. آمریکا و کانادا با تقاضای ۴۲۳،۰۰۰ دستگاه هنوزهم بزرگ‌ترین بازار هوندا CR-V هستند. با عرضه‌ی مدل هیبرید RCR-V، این مدل ژاپنی احتمالا در سال ۲۰۱۹ جایگاه بالاتری کسب خواهد کرد.

۶. فولکس واگن گلف

گلف / Golf GTI

فروش: ۷۸۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۱ هزار دلار

فولکس واگن گلف (Golf) قطعا یکی از خودروهای مشهور و باسابقه‌‌ی جهان است که انتظار می‌رفت جزو پنج مدل پرفروش سال ۲۰۱۸ باشد. بااین‌حال، گلف با کاهش فروش ۱۰.۳ درصدی که بیشترین میزان کاهش در بین تمام خودروهای این فهرست محسوب می‌شود، به جایگاه ششم تن داده است. دلیل عمده‌ی کاهش فروش گلف رسوایی آلایندگی خودروهای دیزل فولکس واگن است که به اعتبار این برند لطمه زد. البته، افزایش محبوبیت شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای کوچک در این مسئله چندان بی‌تأثیر نبوده است. از سال ۲۰۱۲، نسل هفتم فولکس واگن گلف تولید می‌شود؛ بنابراین، معرفی و عرضه‌ی نسل جدید این هاچ‌بک دوست‌داشتنی در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰، پیش‌بینی‌شدنی و احتمالا ضروری است.

۵. فولکس واگن تیگوان

Tiguan

فروش: ۷۹۱ هزار و ۲۷۵ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۳ هزار دلار

در بین محصولات مختلف فولکس واگن، معمولا فروش هاچ‌بک‌های پولو و گلف جلب‌توجه می‌کند؛ اما کراس‌اور کامپکت تیگوان (Tiguan) با رشد ۸.۶ درصدی فروش، موفق‌تر از تمام خودروهای این برند آلمانی عمل کرده است. به‌طور خلاصه سال ۲۰۱۸ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷، حدود ۶۳،۰۰۰ دستگاه تیگوان بیشتر فروخته شده؛ اما درمقابل، فروش گلف ۹۰،۰۰۰ دستگاه کاهش یافته است. عرضه‌ی مدل ۷ سرنشینه با کد Allspace در افزایش فروش جهانی تیگوان نقش مهمی ایفا کرده است. در بازار آمریکا، این مدل بدون کد Allspace دردسترس است؛ چرا که مدل کوچک‌تر در این کشور اصلا فروخته نمی‌شود. بازار آمریکا را با تقاضای ۹۰،۴۷۶ دستگاه باید در افزایش فروش جهانی فولکس واگن تیگوان بسیار مؤثر دانست. در سال ۲۰۱۷، تیگوان هفتمین خودروِ پرفروش‌ جهان بود و با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸، جایگاه پنجم به آن رسید، این مدل آلمانی هنوزهم پایین‌تر از محصول تویوتا قرار دارد.

۴. هوندا سیویک

Honda Civic / هوندا سیویک

فروش: ۸۲۳ هزار و ۱۶۹ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۱۹ هزار دلار

نسل دهم هوندا سیویک از سال ۲۰۱۶ تولید می‌شود. با وجود کاهش ۰.۷ درصدی در فروش جهانی، این خودروِ ژاپنی همچنان جایگاه چهارم سال گذشته‌اش را حفظ کرده است. ۰.۷ درصد کاهش فروش معادل حدود ۴،۵۰۰ دستگاه خودرو است که چندان باعث نگرانی نخواهد شد. نکته‌ی مهم این است که هوندا سیویک هنوزهم در بازارهای اصلی‌اش، یعنی آمریکا و ژاپن، مشتری دارد. عرضه‌ی سدان سیویک در بازارهای جدید نقش مهمی در فروش ۲۰۱۸ ایفا کرده است. همچنین، مدل هیبرید در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد تا هوندا سیویک بازهم در این جایگاه ارزشمند قرار داشته باشد.

۳. تویوتا RAV4

RAv4

فروش: ۸۳۷ هزار و ۶۲۴ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۶ هزار دلار

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸ که پنجمین نسل تویوتا راو4 عرضه شد، فروش این مدل همیشه درحال‌رشد بوده است. RAV4 پنجمین خودروِ پرفروش جهان درسال ۲۰۱۷ بود؛ اما سال گذشته به‌لطف افزایش ۳.۶ درصدی فروش به جایگاه سوم رسید. تویوتا، سومین خودروساز پرفروش جهان در سال ۲۰۱۸، چهار نماینده‌ی قدرتمند در این فهرست دارد که دو مدل آن، جزو سه خودروِ پرفروش سال هستند. نسل جدید RAV4 اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی شد که بی‌شک در فروش بیشتر این مدل در سال ۲۰۱۹ مهم‌ترین نقش را ایفا خواهد کرد. باتوجه‌به آمار موجود، تویوتا راو4 پرفروش‌ترین شاسی‌بلند یا کراس‌اور جهان در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

۲. فورد سری F

فورد / Ford F-150

فروش: یک میلیون و ۸۰ هزار و ۷۵۷ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۲۸ هزار دلار

پرفروش‌ترین خودروِ بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸ که در رقابت با رم و شورولت پیروز شد، از محصول ژاپنی‌ها نتوانست بالاتر قرار بگیرد. پیکاپ‌های سری F فورد که در بین علاقه‌مندان خودروهای آمریکایی به پرفروش‌ترین خودروِ سبک جهان هم شهرت دارند، سال ۲۰۱۸ تا ۰.۴ درصد افزایش فروش را تجربه کرده‌اند. البته، سری F درکنار تویوتا کرولا که مقام اول پرفروش‌ترین خودروِ سال ۲۰۱۸ را دراختیار دارد، تنها خودروهایی هستند که بیش از یک میلیون دستگاه فروخته شده‌اند. باتوجه‌به اختلاف فروش ۳۷۲،۰۰۰ دستگاهی با پیکاپ‌های رم، سری F فورد احتمالا سال ۲۰۱۹ هم پرفروش‌ترین خودروِ آمریکا خواهد بود.

۱. تویوتا کرولا

Toyota Corolla Sedan 2020

فروش: یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۴۵ دستگاه

قیمت پایه‌ی مدل استاندارد: حدود ۱۹ هزار دلار

شاید تویوتا کرولا (Corolla) در کشورهای مختلف جهان خودروِ منحصربه‌فردی نباشد؛ اما با اختلاف فروش بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دستگاهی با سری F فورد، همچنان پرفروش‌ترین خودروِ جهان است. محصول پرطرفدار تویوتا که از سال ۱۹۶۶ تاکنون در ۱۲ نسل مختلف عرضه شده، در سال ۲۰۱۸ تا ۱.۷ درصد کاهش کاهش فروش را تجربه کرده است. جدیدترین نسل تویوتا کرولا که به‌تازگی برای فروش دردسترس قرار گرفته (تصویر بالا) و جای خالی مدل Auris را در بازار برخی کشورها پر کرده است، اصلی‌ترین عامل در حفظ جایگاه این سدان و هاچ‌بک و استیشن در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.


منبع: زومیت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار