در حالی که رشد ضعیف نرخ تورم در آمریکا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو امسال افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا امروز افزایش یافت.
کد خبر: ۷۱۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 14 February 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1397/11/25

به گزارش «تابناک تهران»؛  به نقل از رویترز، در حالی که رشد ضعیف نرخ تورم در آمریکا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو امسال افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا امروز افزایش یافت. در عین حال سرمایه گذاران در حال رصد تحولات مربوط به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1309 دلار و 38 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1312 دلار و 10 سنت رسید.

قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه ژانویه برای سومین ماه متوالی بدون تغییر ماند و موجب شد تا کمترین رشد سالانه نرخ تورم در طی بیش از یک سال و نیم اخیر به ثبت برسد. این موضوع ممکن است فدرال رزرو را مجاب کند که برای مدتی افزایش نرخ بهره را متوقف سازد.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اگر شما به شکل کلی نگاه کنید، بعید است فدرال رزرو در فضایی که نرخ تورم همچنان پایین است نرخ بهره را افزایش دهد.»

وی افزود، قیمت طلا در حدود 1294 تا 1307 دلار از حمایت فنی بالایی برخوردار است.

روز چهارشنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر یعنی 1318 دلار و 12 سنت رسید، اما در اواخر جلسه دیروز به دلیل تقویت ارزش دلار قیمت ها فروکش کرد.

تقویت ادامه دار شاخص اصلی تورم در آمریکا موجب شد تا ارزش دلار تقویت شود. در 12 ماهه اخیر، شاخص قیمت مصرف کننده برای سومین ماه متوالی رشدی 2.2 درصدی را شاهد بوده است. به دنبال تقویت احتمال قیمت فلز زرد پس از رسیدن به پایین ترین رقم بیش از یک سال و نیم اخیر در اواسط اوت، حدود 13 درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار