کد خبر: ۷۱۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 16 February 2019
شهاب پاک‌نگر | بی قانون

یک تکه گوشت تازه همیشه یکی از معضلات بشریت بوده و به‌خاطرش چه زندگی‌هایی که به‌هم نخورده است. البته خوشبختانه همین چند روز قبل این مساله در کشور ما حل شد و با خبری که یکی از خبرگزاری‌ها در مورد سرطان‌زا بودن گوشت قرمز منتشر کرد، مردم فهیم ما متوجه شدند که چقدر این مدت الکی ذهن‌شان را درگیر کرده بودند و به گوشت پشت کردند. البته این پایان راه نیست و رسانه‌ها باید مردم را ازسایر خطراتی که ممکن است گریبان‌شان را بگیرد، آگاه سازند. برای همین ما وظیفه مطبوعاتی خودمان می‌دانیم تا برخی از سرطان‌زا‌های دیگر را خدمت شما معرفی کنیم.
آیا می‌دانستید که گیاه‌خواری باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. براساس آخرین یافته‌های پژوهشگران دانشگاه مریلند آمریکا، افرادی که در وعده‌های غذایی‌شان کاهو، گوجه و میوه می‌خورند ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان پانکراس مبتلا شوند. پژوهشگران گفتند مردم علی‌الحساب بروند خیار بخورند تا ببینند شب عید قیمتش چند می‌شود تا در مورد سرطان‌زا بودن آن هم تصمیم بگیرند.

یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها، سرطان ریه است. خوشبختانه به‌خاطر افزایش قیمت، مصرف سیگار‌های بی‌کیفیت خارجی چند ماهی می‌شود که بین جوانان ما کاهش پیدا کرده و اکثرا به مفت‌کشی روی آورده‌اند. آن معدود جوانانی هم که خودشان سیگار می‌خرند، از بهمن کوچولی می‌کشند که از پاکتی یک و پانصد شد پنج تومن. اما تنها دلیل سرطان ریه، استعمال دخانیات نیست. استفاده از سوخت‌های فسیلی و به‌طور خاص بنزین می‌تواند احتمال بروز این بیماری مهلک را خیلی افزایش دهد. برای همین بهتر است که مردم بنزین کمتر مصرف کنند، حتی ما پیشنهاد می‌کنیم هرکس در ماه نهایت ۲۰ لیتر سهمیه بنزین داشته باشد تا سلامت خود و خانواده‌اش حفظ شود. فراتر از مواردِ فوق، انسان‌های اولیه بدنِ به مراتب مقاوم‌تری نسبت به انسان‌های فعلی داشتند. علت اصلی این افولِ مقاومت بدن هم بدون شک زندگی در فضای شهری و به‌طور خاص زندگی مزخرف آپارتمان نشینی است. اگر دنبال طول عمر خانواده‌تان هستید، بروید دنبال آیین زندگی اجدادی‌تان و در غار و جنگل زندگی کنید و پول بی‌زبان را برای آپارتمان‌های متری ۱۰ میلیون تومانیِ سرطان‌زا هدر ندهید. یک برگی چیزی هم بردارید خودتان را بپوشانید و چند صدهزار تومان برای لباس‌های بیماری‌زا هزینه نکنید. در پایان باید یک نکته کلیدی را ذکر کنیم. شما تا الان شنیدید که یک آدم مُرده سرطان بگیرد؟ پس خبر مرگ‌تان زودتر منقرض شوید تا مسئولان عزیز ما انقدر به زحمت نیفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار