استاندار تهران در ارتباط با رفع بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) حضور متخصصان علم محیط زیست، سازمان شهرداری و سایر سازمان‌های مربوطه را امری مهم خواند و برای عملیاتی شدن برنامه ده روز آینده را مشخص کرد.
کد خبر: ۷۱۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 16 February 2019
دعوت از متخصصان  برای رفع بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام(ره)

به گزارش «تابناک تهران»؛  انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال رفع مشکلات تخصیص اعتبار برای رفع بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم، گفت: امیدواریم با عملیاتی کردن راه حل ها بتوانیم به کاهش بوی نامطبوع در این محدوده دست یابیم. ۲۸ منشاء تولید بوی نامطبوع از فرودگاه امام تا عوارضی وجود دارند.

وی ادامه داد: تصمیم بر آن شد تا نسبت به ساماندهی وضعیت صنایع دامداریدامداری، لبنی، کشتارگاه‌ها و مراکز کشاورزی اقدام کنیم. بر همین اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ۷۰ میلیارد تومان برای رفع بوی نامطبوع اختصاص داده که قرار است نسبت به نوسازی روش های تسویه برای از بین رفتن این بو مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه قرار است تا ده روز آینده روش کار و عملیاتی شدن آن اجرایی شود افزود: این اقدام با حضور سازمان صنایع و معادن، متخصصان علم محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ... عملیاتی خواهد شد. همچنین اعتبارات دولتی برای تصفیه فاضلابهای شهرستان‌های اسلامشهراسلامشهر، واوان و رباط کریم دیده شده است تا بتوانیم همه فاضلاب های خانگی را جمع آوری و تصفیه کنیم.

بندپی در ادامه اضافه کرد: اگر صاحبان صنعت عزم، حس مسئولیت و اراده جدی مبنی بر رفع بوی نامطبوع پیدا کنند من فکر می کنم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا در تابستان پیش رو شاهد این بو نباشیم. باید روش کار واحد ارائه و خروجی اقدامات تشریح شود و کاربردی کردن اقدامات بر اساس نظر کارشناسان به اجرا درآید.

استاندار تهران افزود: ما باید صاحبان صنایع را مجاب کنیم تا بخشی از سود خود را برای تصفیه خانه های خود و رفع بوی نامطبوع به کار گیرند. همچنین ما به کمک دولت در این پروژه پیش می رویم و عواملی که مربوط به دولت است را انجام خواهیم داد و از شهرداری درخواست داریم تا روش علمی در مقابله با بوی نامطبوع آرادکوه ارائه کند.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار