مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران :
کلانتری گفت: طبق تحقیقات۲۸، کانون آلایندگی برای بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام شناسایی شده است که شامل ۳ کانون فاضلاب اسلامشهر، واوان، رباط کریم و بهارستان می شود.
کد خبر: ۷۱۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 16 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛  «کیومرث کلانتری» امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه آسمان پایتخت امسال، خوشبختانه نسبت به سال گذشته، وضعیت مطلوب‌تری را تجربه کرده است. گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۳ روز هوای پاک در تهران داشتیم و امسال، تعداد این روزها به ۲۳ روز افزایش یافته است.
 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران افزود: بر این اساس، هوای پایتخت بالغ بر ۸۰درصد بهبود را به لحاظ شاخص آلایندگی تجربه کرده است. همچنین در سال گذشته حدود ۹۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس وجود داشته که این رقم، امسال به حدود ۵۴ روز کاهش یافته است
 

وی با اشاره به بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) اظهار کرد: طبق نتیجه زحمات کارشناسی دو ساله و دو مطالعه تحقیقاتی 28 کانون آلایندگی برای بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام شناسایی شده که 3  کانون اصلی عبارت از فاضلاب اسلامشهر،الودگی ،واوان، رباط کریم و بهارستان است کانون دوم آرادکوه و کانون سوم دام‌گستر و دو دامداری است.

 

کلانتری گفت: متأسفانه از بین کانون‌های آلاینده مجتمع دام‌گستر تاکنون هیچ اقدامی برای کنترل بو انجام نداده است. در این مجتمع ۱۵۰ واحد دامداری مستقر شده است و باید برای رفع بوی این نقطه هر چه سریع‌تر اقداماتی انجام شود.

شبستان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار