کد خبر: ۷۱۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 19 February 2019
۱۵ سال چشم انتظاری برای دریافت سند در بومهن/ فرمانداری ورود کند

پردیس- مردم شهرک هوافضا بومهن ۱۵ سال است، چشم انتظار دریافت اسناد املاک خود هستند و در این مدت به دلیل عدم هماهنگی بین ادارات موفق به این امر نشدند.

به گزارش «تابناک تهران»؛ شهر و بخش بومهن در شمال شرق تهران بخشی از شهرستان تازه تاسیس پردیس است، بخشی که قدمت بیشتری نسبت به مرکز شهرستان یعنی شهر جدید پردیس دارد، اما مشکلات متعدد روستاها و برخی شهرک های اطراف بومهن نیز قدمت داشته و تازگی ندارد و چندی است، توقف حفاری پروژه انتقال آب به روستاهای بومهن، مشکلات اسناد شهرک هوافضا بومهن در طرح تغییر کاربری سال ۸۲ و ... مردم این بخش را آزار می دهد.

مردم برای دریافت اسناد مالکیت خود بین شهرداری و اداره ثبت سرگردانند و همین سرگردانی اجازه هیچگونه تغییر مثبتی را به این شهر نمی دهد، اداره ثبت شرط سنددار شدن اراضی فاقد سند مالکیت در بومهن را محصور بودن و داشتن بنا می داند در صورتی که شرط اول شهرداری هم برای صدور مجوز ساخت آن بنای مدنظر اداره ثبت، سند شش دانگ است.

از طرف دیگر، در مورد مشکلات روستاییان بومهن نیز باید گفت، توقف پروژه انتقال آب به مردم روستایی این بخش سبب شده تا افراد بسیاری از این روستاها مهاجرت کنند. 

فرمانداری پردیس بین ادارات هماهنگی ایجاد کند

عضو شورای عالی استان ها در خصوص توقف حفاری پروژه‌ انتقال آب به روستاهای بومهن به خبرنگار مهر گفت: به دلیل این که آبفار و پیمانکار مربوطه قبل از شروع به کار مجوز حفاری را از اداره راه و شهرسازی نگرفته بودند و با وجود تذکرات اداره راه و شهرسازی جهت  اخذ مجوز حفاری اقدام نکردند، این اداره از طریق مراجع قضایی دستور توقف کار را اخذ و اجرا کرده است.

محمد قانبیلی اضافه کرد: هزینه و اعتبار قابل توجه ای علی رغم وجود مشکلات فراوان به پروژه‌ آبرسانی روستاهای «گلخندان» قدیم و جدید، «زردستان» ، «طاهر آباد» و «کردنبرد» اختصاص یافته است، اما اکنون به دلیل عدم توجه به قوانین دستور توقف آن صادره شده و خسارات زیادی برای مردم و شهر در پی دارد.

وی گفت: امیدواریم با هماهنگی و پیگیری فرمانداری پردیس، اعضای شورای این شهرستان و دیگر مسئولان و اداره راه و شهرسازی کمیته حفاری جهت رفع مشکل تشکیل و ادامه روند آبرسانی محقق شود.

وی در خصوص مشکلات اسناد شهرک هوافضا بومهن در طرح تغییر کاربری سال ۸۲ نیز گفت: بیش از ۱۰۰ قطعه از زمین های مردم در شهرک هوافضا تغییر کاربری به فضای سبز داشته و شهرداری بومهن نیز اعلام کرده این تغییر کاربری ها در حریم کمربندی شمالی بومهن است، اما طبق مکاتبات مالکان و رئیس هیئت مدیره با وزارت راه و شهرسازی مشخص شد، که این املاک خارج از حریم راه است.

عضو شورای عالی استان ها با اشاره به مشکل دیگری از شهر بومهن بیان کرد : اسناد املاکی که در سال ۸۲ تفکیک شده وجزو سرانه فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و انتظامی شهر بوده، به شهر داری تحویل شده که اکنون بخشی از این املاک در سرانه شهرداری وجود ندارد و طبق برگزاری چندین جلسه در روزهای گذشته به این نتیجه رسیدیم که اسناد و مدارک، جهت بررسی به شورای شهرستان ارسال شود.

قانبیلی گفت: به زودی جلسه ای با حضور معاون سیاسی انتظامی فرماندار پردیس، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار بومهن و شهردار و شورای اسلامی شهر بومهن و دیگر روسای ادارات مرتبط پردیس برگزار می‌شود، تا نتیجه اسناد املاکی که در سال ۸۲ به شهرداری تحویل شده و در جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان مجلس با مردم، در مسجد جامع بومهن نیز یکی از مشکلات مورد گفتگو بود، بررسی شود.

هنوز اسناد به طور کامل تحویل شهرداری بومهن نشده است

شهردار بومهن نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که در سال ۸۲ مقرر شده سند املاکی تحت عنوان سرانه ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و انتظامی به شهرداری تحویل شود بیان کرد: در این بازه زمانی هنوز اسناد به طور کامل به شهرداری واگذار نشده است.

سعید علی بخشی افزود: با برگزاری  جلسات سعی داریم، جهت رفع  مشکل اسناد ملک ها بررسی دقیق تر انجام داده و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید پس از گذشت ۱۵ سال، آیا مشکل اسناد مالکی شهرک هوافضا بومهن حل می شود و آیا انتقال آب به روستاییان بومهن به سرانجام خواهد رسید، یا مردم در پاس کاری های ادارات خدمات رسان سرگردان خواهند ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار