رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران می‌گوید گرچه آمار دقیقی از کاهش مراسمات عروسی در تالارهای تهران ندارد اما این کاهش محسوس است؛ دولت قول داده قیمت‌ها را به ثبات برساند و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۷۱۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 19 February 2019

کاهش محسوس برگزاری مراسم عروسی در تهران

به گزارش «تابناک تهران»؛ خسرو ابراهیمی‌نیا با تشریح وضعیت دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس در تهران اظهار کرد: امسال به دلایل مختلف از جمله کاهش توان خرید مردم، متاسفانه شاهد کاهش تعداد برگزاری مراسمات از جمله مراسم عروسی در تالارهای تهران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از میزان کاهش مراسم در تالارهای پذیرایی تهران ندارد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه آمار دقیقی از این کاهش نداریم اما کاهش مراسمات و عروسی در تالارهای پذیرایی تهران محسوس است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان اینکه هر سال برگزاری مراسم عروسی در اسفند ماه کاهش می‌یابد، هرگونه برنامه برای افزایش نرخ مصوب تالارهای پذیرایی را منتفی دانست و یادآور شد: واقعیت امر آن است که در شرایط فعلی، واحدهای صنفی در این حوزه بیکار هستند و سالن‌های پذیرایی هم عمدتاً به دلیل آنکه در طبقات ساختمانی قرار دارند، قادر به تغییر شغل نیستند در حالیکه در صنوف دیگر، اگر یک واحد نتواند در صنف خود درآمد موردنظرش را داشته باشد، می‌تواند تغییر شغل دهد اما سالن‌های 300 نفره و بیشتر در صورتیکه چرخش اقتصادیش نچرخد هم قادر به تغییر شغل نیست.

ابراهیمی‌نیا با تاکید بر اینکه امروز تالارهای پذیرایی به دنبال سود نیستند و تنها به دنبال آن هستند که هزینه‌های روزانه خود را تامین کنند و حقوق پرسنلشان را پرداخت کنند، متذکر شد: در حال حاضر به هیچ وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت در تالارهای پذیرایی برای سال آینده را نداریم چرا که در شرایط امروز که قدرت خرید مردم پایین آمده، همکاران ما تنها به دنبال تامین هزینه‌های روزمره خود هستند البته دولت محترم هم قول داده که قیمت‌ها را به ثبات برساند و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به حداقل قیمت برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی تهران گفت: امروز عروس و داماد می‌توانند با هزینه 30 تا 35 هزار تومانی برای هر میهمان، مراسم خود را برگزار کنند و با توجه به اینکه دارندگان تالارها، بچه هیئتی‌ هستند، سعی می‌کنند برای تسهیل ازدواج زوج‌های جوان، کمک‌حال آن‌ها باشند.

ابراهیمی‌نیا خاطرنشان کرد: البته علاوه بر اینکه مردم هم در این مدت برای برگزاری مراسماتشان صبر کرده‌اند، دوستان ما هم توصیه می‌کنند با توجه به گران بودن برگزاری مراسم در تالارها، مردم تا رسیدن به ثبات قیمت‌ها، دست نگه دارند.

 

رده: اخبار تهران

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار