روز‌های پایانی سال همه مسئولان در تکاپو برای گرامیداشت نوروز به شکل‌های مختلف هستند و در این میان بنا است حال فضای سبز پایتخت خوب شود.
کد خبر: ۷۱۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 20 February 2019

درختان کهنسال به ولیعصر می آیند/ حرکت کاروان گل و گیاه در تهران

به گزارش «تابناک تهران»؛ علی محمد مختاری با اشاره به برنامه های سازمان بوستان ها و فضای سبز برای نوروز 98 به برنا  گفت: ما سعی می کنیم تا هزینه های کمی برای استقبال از بهار داشته باشیم با این حال در سال جاری کارهای خوبی برای استقبال از بهار انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود:  طرح استقبال از بهار یکی از طرح های مهم شهرداری تهران است که سازمان بوستان های شهرداری 22 برنامه ویژه در این رابطه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کاشت 1250 اصله درخت در 15اسفند ماه با حضور مسئولین محترم در دامنه جنوبی البرز انجام خواهد شد. همچنین 7 برنامه درختکاری با حضور 7 وزیر خواهیم داشت.

مختاری با اشاره به کاشت درخت در خیابان ولیعصر گفت: کاشت حدود 1100 درخت کهنسال در خیابان ولیعصر از 3 اسفند ماه آغاز می شود که این درختان چنار 8 ساله تا 12 ساله خواهند بود.

رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در تشریح برنامه های نوروزی بیان کرد: برای نوروز 98 برنامه های متنوعی خواهیم داشت. کلیه زمین های بازی کودکان در 2238 بوستان  ایمن سازی و ساماندهی شده است همچنین ایمن سازی پارک ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: بنا است کاروان گل و گیاه قبل از تحویل سال به مدت 6 روز در خیابان های تهران تردد کند و اسکان نوروزی در 7 ورودی شهر تهران برای مسافرینی که وارد تهران می شوند، ایجاد خواهد شد.

مختاری تصریح کرد:  پیش از تحویل سال در 15 میدان شهر گل و گیاه اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران  در خصوص آخرین وضعیت درختانی که سال های قبل در روز درختکاری کاشته شده، گفت: شما می توانید ببینید. درخت ها مشخص است کجا کاشته شده، محیط بن اش کجاست، نوع گونه گیاهی اش چیست. ما امسال 1250 اصله افتتاح می کنیم تماما با منابع آبی دامنه البرز از پساب آبیاری می شود و همه این پساب احداث شده است.

 

خبرنگار: سیمین برادران

 

رده: اخبار تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار