مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 98 از امروز آغاز می شود، جزئیات برگزاری این کنکور را در روز جمعه سوم اسفند اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 20 February 2019

جزئیات برگزاری کنکور دکتری 98

به گزارش «تابناک تهران»؛ حسین توکلی  اظهار کرد: کارت ورود به جلسه کنکور دکتری سال 98 دانشگاه ها از امروز 30 بهمن ماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان تا دوم اسفندماه مهلت دارند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در این کنکور تعداد 196 هزار و 437 نفر به رقابت می پردازند. 42 درصد داوطلبان را زنان و 57 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

توکلی در مورد سایر جزئیات این کنکور، توضیح داد: کنکور دکتری سال 98 ساعت هشت صبح روز جمعه سوم اسفندماه به صورت نیمه متمرکز در هفت گروه آزمایشی و 245 کد رشته امتحانی برگزار می شود.

وی در مورد سوالات کنکور دکتری، خاطرنشان کرد: دو بسته نایلونی حاوی دفترچه شماره یک با سوالات اختصاصی و دفترچه شماره دو حاوی سوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی به همراه یک پاسخنامه به داوطلبان ارائه می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی شامل 30 سوال درس استعداد تحصیلی و 30 سوال زبان انگلیسی است. تمام دفترچه ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان روی آن درج می شود.

وی در مورد زمان انتشار نتایج اولیه این آزمون، گفت: نتایج اولیه کنکور دکتری 98 بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، هفته آخر فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان مجاز، در نیمه اول اردیبهشت ماه بر اساس ضوابط اقدام به انتخاب رشته می کنند.

 

رده: اخبار تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار