نمایندگان مجلس در جلسه‌ امروز مصوبه‌ای را درباره افزایش بهای گاز و برق در سال آینده تصویب کردند.
کد خبر: ۷۱۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 20 February 2019

قبض گاز

به گزارش «تابناک تهران»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱ اسفند) قوه‌مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بند "ز" تبصره ۶ این لایحه را تصویب کردند.

در این بند ذکر شده است: مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود، ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (۲۰۰۰) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (۱۰۰۰) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (۱۰.۰۰۰) ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف‌های ۱۶۰۱۸۵ و ۱۶۰۱۸۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه‌ درصد (۵۰%) است. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است.

همچنین نمایندگان بند "ج" این تبصره  را نیز مصوب کردند که طبق این مصوبه: دستگاههای اجرائی موظفند معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی- خرجی در حسابهای مربوط به خود ثبت کنند. دستورالعمل اجرائی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تصویب این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود. گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی هر شش‌ ماه یک‌ بار گزارش این معافیت‌ها و تخفیفات را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند. عملکرد معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به عنوان مالیات بر واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب خواهد شد و جدول معافیت مالیاتی به جدول بودجه سنواتی اضافه می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار