کد خبر: ۷۱۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 24 February 2019

گوشت، آجیل، بستنی و دیگران

مهرشاد مرتضوی | بی قانون 

همونطور که می‌دونید، گوشت قرمز و سفید علاوه بر سرطانزا بودن، روی کبد، کلیه، مغز، قلب، تارهای صوتی، هزینه‌های خانوار، ترافیک و آلودگی هوا تاثیر منفی می‌ذارن. بیشتر این ضررها هم بخاطر وجود چربی و پروتئین اضافه‌س. در عوض بستنی نه مثل گوشت چربی اشباع شده داره، نه پروتئینش زیاد و مضره. در نتیجه باعث اون بیماری‌هایی که بالاتر بهشون اشاره کردیم نمیشه.
از اون طرف برنج رو داریم که کلا سردیه. تازه مقادیر زیادی نشاسته داره که باعث چاقی و کسلی و هزار درد و مرض دیگه هم میشه. شاید بگید خب اگه برنج نخوریم که سیر نمیشیم! این یه باور غلطه که غربی‌ها تو فرهنگ ما چپوندن. وگرنه چطور خودشون برنج نمی‌خورن و سیر هم میشن؟ پس می‎بینیم که برنج خیلی ضرر داره. به جاش بستنی رو داریم که شاید نشاسته داشته باشه و باعث چاقی هم بشه، ولی حداقل حال میده! شما جلوی بچه 4 ساله برنج و بستنی بذار ببین کدومو برمی‌داره؟ بله، بستنی. از قدیم هم گفتن حرف راست رو از بچه بشنو. پس نتیجه می‌گیریم میشه برنج رو هم با بستنی جایگزین کرد.
آجیل و حبوبات و میوه هم که دیگه خودتون یه نگاه به قیمتش بندازید، متوجه میشید چقدر برای سلامتی مضر و خطرناکه. حتی اخیرا دانشمندان بعد از آمار گرفتن از قیمت آب و برق در سال 98، متوجه شدن وجود همزمان آب لوله‌کشی و برق توی خونه هم می‌تونه خطر ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و اعصاب رو تا چهار برابر تشدید کنه. توصیه می‌کنیم همین الان یا آب منزل رو قطع کنید، یا کلا از برق بکشید که سالم بمونید. می‌تونین به جای همه این موارد و برای اینکه اعصابتون آروم شه، بستنی میل کنین که هم خنک شین، هم ویتامین‌های مورد نیاز بدنتون تامین شه. (اون ویتامین‌هایی که تو بستنی وجود ندارن حتما برای بدنتون لازم نبودن! شما بهتر نیازهاتونو می‌شناسین یا مسئولین؟)
بنابراین میشه با یه رژیم غذایی ساده و ارزون مثل بستنی برای سه وعده در شبانه روز... بله اشاره می‌کنن قیمت لبنیات احتمال داره باز هم تا 30 درصد افزایش پیدا کنه. عرض می‌کردم؛ نتیجه می‌گیریم که بستنی خیلی ماده مضر و بی‌فایده‌ایه که ارزش غذایی نداره، فقط هم مرض قند میاره. همون اشکنه پیاز رو میل بفرمایید تا ببینیم پیاز چند میشه!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار