سرپرست معاونت شرکت ملی حفاری ایران خبرداد:
سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، از تحقق 173 هزار و 386 متر حفاری چاه‌های نفت و گاز با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در 11 ماه سال جاری در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد .
کد خبر: ۷۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 25 February 2019

محمد آل خمیس در این باره اظهار کرد: در این مدت حفاری و تکمیل 123 حلقه چاه با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت به اتمام رسید و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع این چاه‌ها 57 حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و66 حلقه تعمیری است که به تفکیک 88 حلقه در گسترده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در موقعیت فعالیت شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، 14 حلقه شرکت توسعه و مهندسی نفت و 11 حلقه درقالب پروژه حفر و تکمیل شده است .

آل خمیس با اشاره به اجرایی شدن پروژه حفاری هشت حلقه چاه در این مدت در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: حفاری دو حلقه چاه منطبق با برنامه تعریف شده در دست اجرا است و به زودی یک دکل حفاری سنگین خشکی دیگر برای حفر چاه اکتشافی سوم به موقعیت در نظر گرفته شده انتقال و در مدار عملیات قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درعملیات حفاری با بیان اینکه ناوگان حفاری شرکت متشکل از 72 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی است، گفت: در زمان حاضر حدود 50 دستگاه حفاری شرکت در وسعت عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین در اجرای سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدان‌های مشترک، این شرکت بخشی از ناوگان عملیاتی و پشتیبانی خود را در این بخش از جمله در میدان نفتی آزادگان جنوبی متمرکز کرده است.

آل خمیس خاطرنشان کرد: به همت کارکنان شرکت در مدت یاد شده حفاری و تکمیل 11 حلقه چاه 83 روز جلوتر از برنامه کارفرما به پایان رسید که از نظر اقتصادی ارزشمند است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار