کد خبر: ۷۲۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 02 March 2019

تحقیقات جدید نشان می دهند افرادی که در تماس نزدیک با طبیعت رشد کرده اند، به احتمال زیاد در بزرگسالی مشکلات سلامتی روان را به مراتب کمتر از همسالان دیگر خود که دسترسی به فضای سبز نداشتند تجربه می کنند. براساس مطالعات اخیر، مشکلات سلامت روان در ایالات متحده به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک تهران»؛ دلایل این روند نگران کننده، در واقع همان مشکلات زندگی مدرن مثل تلفن همراه، رسانه های اجتماعی و آلودگی هواست.

محققان در سرتاسر جهان تلاش کرده اند که هر یک از عوامل خطر را کنار بگذارند تا بدانند که تغییرات لازم برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های روانی چیست.

مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد فردی که در طول دوران کودکی- از ابتدای تولد تا سن ۱۰ سالگی- در طبیعت زندگی می کند، به احتمال بیشتر از سلامت روانی خوبی برخوراست. افرادی که در مناطق سرسبز زندگی می کنند، ۵۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های روانی هستند.

از آنجایی که مردم در سراسر جهان به طور فزاینده ای از مناطق روستایی به سمت مناطق شهری می روند و در جستجوی فرصت های بهتر زندگی هستند، باید توجه ویژه ای به نحوه برخورد با نیازهای روان شناختی در شهرایجاد شود. بهتر است که مقامات شهری توجه بیشتری به حفاظت از فضای سبز موجود و توسعه مناطق سرسبز داشته باشند.

ارتباط بین سلامت روان و دسترسی به فضای سبز چیزی است که باید در برنامه ریزی شهری بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا اطراف شهر ها سالم و سالمترشود و سلامت روان سالمندان شهری در آینده افزایش یابد.

همچنین باید گفت که بر اساس تحقیقات قبلی، ارتباط قابل توجهی بین سطوح آلودگی هوا و سر و صدا در مناطق شهری و کاهش سلامت روان وجود دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار