سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 3 تن از اعضاء یک باند حرفه‌ای که در شمال و شمال شرق تهران دست به سرقت‌های میلیاردی می‌زدند خبر داد .
کد خبر: ۷۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 02 March 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ سرهنگ "عباس مرادی" در توضیح این خبر، گفت: چندی قبل مردی با مراجعه به کلانتری 164 قائم از وقوع سرقت خانه‌اش خبر داد و تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

انهدام باند دزدان میلیاردی تهران (+عکس)

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که 5 مرد در حالی که صورت‌هایشان را با پارچه پوشانده بودند وارد ساختمان شده و پس از تخریب در ورودی یکی از واحدها دست به سرقت لوازم با ارزش داخل خانه زدند و در آخر یک گاو صندوق را روی پتو قرار داده و آن را به بیرون کشانده‌اند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی تیم کلانتری قائم پی‌بردند که دزدان با یک دستگاه خودرو دنا از صحنه سرقت فرار کرده اند که در بررسی‌های بعدی مشخص شد خودرو متهمان سرقتی است.

وی اظهار داشت: ماموران تجسس در بررسی‌های دیگر متوجه شدند که سارقان قبل از ورود به داخل ساختمان از 2 زن برای زنگ زدن خانه کمک گرفته و در صورت جواب ندادن اهالی داخل خانه با اطمینان از خالی بودن خانه وارد ساختمان شده‌اند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه پرونده ای دیگر مبنی بر وقوع سرقت از منزلی در کلانتری قائم تشکیل شد و در این پرونده سارقان وقتی در مقابل سرایدار ساختمان قرار می‌گیرند با تهدید سلاح سرد وی را مجبور به ساکت شدن می‌‌کنند و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌گذارند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به افزایش وقوع سرقت‌، ماموران به صورت نامحسوس شروع به گشت زنی در محل‌های مورد نظر کردند تا اینکه شامگاه چهارشنبه هشتم اسفند ماه سال جاری ماموران در شهرک لاله با خودرو دنا با 2 سرنشین مرد و یک زن روبرو می‌شوند.

انهدام باند دزدان میلیاردی تهران (+عکس)

وی افزود: ماموران با تحت نظر قرار دادن متهمان زمانی که زن جوان برای زنگ زدن خانه‌ها از خودرو پیاده می شود وارد عمل شده و 2 مرد و زن جوان را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل می کنند.

سرکلانتر یکم بیان داشت: متهمان در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اقرار کردند که تعدادی اموال مسروقه در مخفیگاهشان پنهان کرده اند که تیم عملیات کلانتری ضمن هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام که در بررسی خانه آنها تعدادی وسایل سرقتی زیادی به دست آوردند.

سرهنگ مرادی در پایان گفت: متهمان در بازجویی های انجام شده به 50 سرقت در شمال شرق تهران اعتراف کردند که در همان تحقیقات ابتدایی از 2 مال باخته مشخص شد نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان از خانه‌های آنها سرقت شده است.

وی افزود:متهمان برای تحقیقات بیشتر دراختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و تجسس‌ها برای دستگیری دیگر اعضاء باند ادامه دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار