مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دفتر شهری و شوراهای استانداری در راستای انجام وظایف خود علیه شهرداری یاسوج اعلام جرم می‌کند.
کد خبر: ۷۲۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 02 March 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی است که تخلفات شهرداری یاسوج به صورت جدی از طرف مدیر کل امور شهرداری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفته است و آنگونه که از طرف این مسئول عنوان شده است پرونده این تخلفات در دادستانی هم مورد بررسی قرار می گیرد. در زمینه تخلفات مطمئنا این اسناد و مدارک است که باید از طرف مراجع ذی صلاح از جمله دادستانی مورد بررسی قرار گیرد و پس از طی مراحل قضایی منجر به صدور رای شود اما در خصوص وضعیت خدمات شهری بسیاری از مردم از خدمات شهرداری یاسوج رضایت ندارند و مطمئنا تقاضای بهبود خدمات را دارند اما از آنجا که متاسفانه در این شهر انجام بسیاری از امور شائبه دخالت هایی در جهت تامین منافع شخصی و قومیتی را دارد ، معمولا هم سهل انگاری در امور صورت می گیرد و هم بی عدالتی ! که نهایتا همانند دیگر موارد مشابه انظار مردم نهایتا معطوف به ورود دستگاه قضایی می شود که در دو سال اخیر بسیاری از ورودهای دستگاه قضایی و صدور احکام بر علیه تخلفات مدیران و اشخاص متخلف در جنبه تضییع حقوق عمومی باعث خوشحالی و توقع مردمی از این دستگاه شده است. حال باید دید با توجه به سخنان مدیر کل امور شهرداری و شوراهای استانداری که با قاطعیت از وجود اسناد تخلف شهرداری سخن می گوید ، آیا دستگاه قضایی بدون مماشات یکبار برای همیشه راه تخلفات شهرداری ها را با صدور احکام سفت و سخت ، مسدود خواهد کرد؟!

تخلفات شهرداری یاسوج به صورت میدانی بررسی شد

ظهر امروز خبرنگاران به همراه مدیرکل امور شهرداری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور در آبشار یاسوج ساخت و سازهای غیرمجاز را از نزدیک مشاهده کردند.

در این بازدید سید حسین کاظمی گفت: آبشار در محدوده شهر یاسوج قرار دارد و یکی از وظایف اصلی شهرداری جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز توسط گشت ساختمانی است.

مدیرکل دفتر شهرداری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه شاهد ساخت و سازهای زیادی در سطح شهر یاسوج و محدوده قانونی هستیم که بدون پروانه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آبشار نماد شهر یاسوج است و در گذشته مردم یاسوج را با آبشار می شناختند، گفت: با اتفاقات و ساخت و سازهای غیرمجاز شاهد نابودی آبشار هستیم ساخت و سازهای که جلوی عوامل شهرداری انجام می‌گیرد.

 

فارس از قول کاظمی نوشت : در کل کشور این اتفاق رخ داده و بر همین اساس وزیر کشور طی نامه‌ای  خواستار جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین برخورد با متخلفین و کسانی که در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز سهل‌انگاری کردند شد.

کاظمی با تشکر از دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز را در دادستانی دنبال می‌کنیم. دادستانی در این زمینه با کسی مماشاتی ندارد، آنها حتی از ما جلوتر حرکت می‌کنند و اگر نتیجه‌ای در مبارزه با زمین‌خواری گرفتیم با همکاری رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان بوده است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دفتر شهری و شوراهای استانداری در راستای انجام وظایف خود علیه شهرداری یاسوج اعلام جرم می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۹۵ درصد ساخت و سازها شهر یاسوج فاقد پروانه است،افزود: از شهرداری می‌خواهیم پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ را تشکیل و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

این مسؤول در پاسخ به برخی شبهات گفت: کارنامه مدیریتی ۱۰ ساله حسین کاظمی شفاف و روشن است، هر کسی  سراغ دارد که من کوچکترین معامله، ساخت و پاخت و درخواستی از کسی دارم ارائه دهد.

وی تصریح کرد: هیچ گونه سوء نیتی ندارم و تنها وظیفه‌ام را انجام می‌دهم  شهردار هم  وظیفه دارد جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی را بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه آیا اگر کسی به وظیفه‌اش عمل کرد باید متهم شود عنوان کرد: هیچ درخواستی از شهردار و هیچ فرد دیگری ندارم، اگر کسی موردی دارد که در طول ۱۰ سال خدمت فردی از اقوامم را به کار گرفته‌ یا خانه مسکونی، زمین یا مالی به من واگذار شده ارائه دهد.

وی ادامه داد: مدیری که دست پاک است ترسی ندارد همیشه از کسی بترسید که هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد.اگر همین فردا به من بگویند برو می‌روم.

کاظمی عنوان کرد: کسی که به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند مصلحت‌گرا و منافعی دارد اما من اگر منافع داشتم هرگز داد و فریاد نمی‌زدم در حالی که بسیاری از مدیران مصلحت گرایی می‌کند اما ما سید و و اولاد پیغمبر هستیم و هیچ ابایی از برخورد با متخلفان نداریم.

این مسؤول بیان کرد: بر سر دفاع از بیت المال و حقوق عامه مردم از آبرویم می‌گذرد و مماشاتی نمی‌کنم، از نقد سازنده نه نقد مخرب  استقبال می‌کنم .

وی خاطرنشان کرد: اگر ضعفی داشتم  کسی از من حمایت نمی‌کرد اما من دست پاک و شفاف وظایفم را انجام می‌دهم و صداقت سرلوحه کارم است.

شهرداری یاسوج آزمون جدید دستگاه قضایی

همانگونه که گفته شد ، طی دو سال اخیر دستگاه قضایی به معنای واقعی کلمه در خصوص بررسی تخلفات مدیران دستگاه های دولتی و افرادی که به نوعی موجبات تضییع حقوق عمومی شده اند ورود انقلابی داشته است به گونه ای که هم دادستانی در مراحل صدور کیفرخواست تا اجرای حکم کاملا جدی و بدون مماشات وارد پرونده ها شده است و هم رئیس دادگستری تاکنون در حمایت از اجرای قانون و پیگیری های قضایی جدی و پیگیر نشان داده است که امید می رود در خصوص تخلفات شهرداری یاسوج بنابر آنچه که مدیر کل امور شهرداری و شوراهای استانداری می گوید (اسنادی که مطمئنا به دادستانی ارائه می شود) ، اقدام جدی و انقلابی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
زیاد ناراحت نباشین شهر دارها کلا از خودشان اختیاری ندارن اونها غلام حلقه به گوش شوراهای شهرند میدانند اگه فر مانبر شورا نباشن عزل میشن هر چه شورا بهشون دیکته کنن انجام میدن کاری به عمران شهر ندارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار