معاون استاندار تهران:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران با اشاره به طرح کوپنی شدن کالاهای اساسی گفت: تصمیم‌گیرنده در این زمینه دولت است اما با توجه به اینکه سیستم کوپنی اقتصاد کشور را به عقب‌گرد وادار می‌کند به شدت مخالف این موضوع هستم.
کد خبر: ۷۲۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 05 March 2019
معاون استاندار تهران: کوپنی شدن کالاهای اساسی سبب عقب‌گرد اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمد امامی امین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: در ازای تحویل نهاده‌های دامی توسط پشتیبانی دام، مرغ گرم تحویل گرفته می‌شود که روزانه حدود 200 تا 250 تن با قیمت 11 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: قیمت 13 تا 14 هزار تومانی مرغ مربوط به بخشی خارج از این روند و در بازار آزاد است که برای کاهش قیمت در این بخش نیز باید حجم توزیع نهاده‌های دامی را با واردات آن‌ها افزایش داده و بازار کنترل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران سپس با اشاره به طرح کوپنی شدن کالاهای اساسی افزود: تصمیم‌گیرنده در این زمینه دولت است اما با توجه به اینکه سیستم کوپنی اقتصاد کشور را به عقب‌گرد وادار می‌کند به شدّت مخالف این موضوع هستم.

امامی امین تصریح کرد: کوپنی شدن برخی اجناس در شرایط بحرانی می‌توان اثربخشی لازم را داشته باشد اما در شرایط کنونی ما نیازمند سازوکاری برای اصطلاح نظام توزیع هستیم.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن اقدامی اشتباه بوده است خاطرنشان کرد: نظام توزیع در کشور دارای اشکالات اساسی است که ایجاد سیستم کوپنی تنها باعث پاک کردن صورت مسأله می‌شود.

انتهای پیام/ ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار