قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۷ سنت رسید.
کد خبر: ۷۲۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 05 March 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1397/12/14

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار و خوش بینی به نتیجه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1286 دلار و 7 سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به پایین ترین رقم از 25 ژانویه یعنی 1282 دلار و 50 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.09 درصد افت به 1286 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان وبد.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «اشتها برای کوچ سرمایه ها به سمت بازارهای پرریسک بیشتر شده و این مسئله سبب شده طلا تحت فشار قرار بگیرد.» وی افزود: «ابتدای امسال مقدار زیادی سرمایه در بازار طلا انباشته شده بود و در انتظار مشخص شدن تکلیف جنگ تعرفه ها بود. اکنون که شاهد امیدواری نسبت به پایان جنگ تجاری هستیم، اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کمتر شده است.»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت، وی فکر می کند آمریکا و چین در آستانه توافق بر سر پایان جنگ تجاری هستند.

در همین حال همانگونه که انتظار می رفت چین هدف گذاری خود برای رشد اقتصادی سال 2019 را از 6.5 به 6 درصد کاهش داده است. سال گذشته رشد اقتصادی چین حدود 6.5 درصد بود.

افت نسبی شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی ناشی از کاهش هدف گذاری رشد اقتصادی چین بوده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار