در پی صدور مجوز ساخت و ساز در بیش از ۶۰ باغ تهران؛
یک عضو هیات علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به صدور مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ پایتخت از سوی شورای شهر تهران همزمان با روز درختکاری گفت: هنگامی‌که مجوز ساخت و ساز در باغی را بدهند باید فاتحه آن باغ را خواند.
کد خبر: ۷۲۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 06 March 2019

برج باغ

به گزارش «تابناک تهران»؛ امید نوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چنانچه مجوز ساخت و ساز در باغ‌ها تحت هر شرایطی و با هر مساحتی داده شود، عملا باغ کاربری خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: مسئولان شهری ممکن است با این استدلال که فقط مجوز ساخت و ساز در ۳۰ درصد از مساحت باغ داده شده است، کار خود را توجیه کنند ولی باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی صدور مجوز ساخت و ساز در ۳۰ درصد از مساحت مجموعه، خود سنگ بنای تخریب کامل باغ است.

این عضو هیات علمی گروه پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: متاسفانه چنین تصمیمی در روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اتخاذ شده است.

این متخصص فضاهای سبز شهری با بیان اینکه تجربه نشان داده است که مجوزهای ساخت و ساز در باغ‌ها سبب می‌شود کل باغ دستخوش تغییراتی شود، گفت: این گونه تصمیم‌گیری‌ها شروعی برای تخریب تدریجی باغ است.

نوری در پایان با اشاره به اقداماتی که سایر کشورهای جهان برای حفظ باغ‌ها انجام می‌دهند، اظهار کرد: سایر کشورهای جهان باغ‌ها را به عنوان باغ‌های اجتماعی به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‌کنند تا بتوان آن‌ها را حفظ کرد ولی برخی مصوبه‌های شهری ما باعث تخریب اندک باغ‌های باقی مانده در تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در پاسخ به استفساریه شهرداری تهران در مورد ارائه پروانه ساخت در ۶۲ باغ پایتخت رأی مثبت دادند. ‎

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار