با کاشت تراشه در مغز 5 ساله نابغه شوید

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از یاهونیوز، محققان می گویند در آینده ای نه چندان دور می توان با کاشت تراشه هایی در مغز در عرض پنج سال هر فردی را به یک نابغه بسیار باهوش مبدل کرد. موران سرف از متخصصان برجسته حوزه علوم عصبی در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس تصریح کرده که چنین تراشه‌هایی تا سال 2024 عرضه خواهند شد.

وی که مدیر شرکتی فعال در زمینه تحقیقات عرصه فناوری است، می‌گوید: چنین تراشه هایی می تواند با اتصال به اینترنت به سایت هایی مانند ویکی پیدا مراجعه کند و در مورد هر چیزی اطلاعات کسب کند. از این طریق می توان در مورد امور مختلف به سرعت اطلاعات کسب کرد.

سرف هشدار داد که ابداع چنین فناوری بی خطر هم نیست و ممکن است از همین طریق یک طبقه نخبه بسیار باهوش شکل بگیرند که درصدد سوءاستفاده از سایر مردم و استثمار آنها برآیند.

وی افزود: این افراد می توانند از طریق فکر کردن به روش های درست و مناسب سرمایه گذاری پول های کلانی به جیب بزنند و این در حالی است که سایر مردم قادر به چنین کاری نخواهند بود. چنین افرادی روز به روز ثروتمندتر می شوند و وضعیت سلامت و بهداشت آنها بهبود می یابد. این افراد در مقایسه با بقیه مردم بیشتر عمر خواهند کرد.