کد خبر: ۷۲۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 11 March 2019

5

آخرین نظرسنجی و تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کاربران آمریکایی از عضویت فیس‌بوک خارج شده و به سمت و سوی اینستاگرام سوق پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، فیس‌بوک که زمانی یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رفت، حالا به بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge به نظر می‌رسد که محبوبیت و استقبال کاربران به استفاده از آن به شدت کاهش یافته و روندی نزولی پیدا کرده است. به گونه‌ای که با استناد به آمارهای حاصل از نظرسنجی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد کاربران بخصوص کاربران آمریکایی دیگر تمایلی به استفاده از فیس‌بوک نداشته و شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست و غیره را جایگزین آن کرده‌اند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش محبوبیت فیس‌بوک در میان کاربران، رسوایی بزرگ اطلاعاتی این غول شبکه اجتماعی بود که در سال گذشته، معلوم شد با همکاری یک مؤسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا اطلاعات چندین میلیون کاربر عضو این شبکه اجتماعی را به سرقت برده است. این امر موجب شد که فیس‌بوک به شدت از سوی منتقدان و معترضان مورد انتقادات شدیدی قرار بگیرد و تعداد کاربرانش نیز به شدت کاهش پیدا کند.

این آمارهایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که کاربران از استفاده و عضویت در فیس‌بوک به سمت و سوی اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های آن تمایل پیدا کرده‌اند و دیگر مایل به ماندن در فیس‌بوکی که مسئولیت و تعهدی در حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها ندارد، نیستند. آنها بر این باورند که فیس‌بوک هیچ محافظتی از حریم خصوصی آنها نکرده و همین امر نیز موجب شده است که تعداد کاربران و علاقمندان به این شبکه اجتماعی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

آخرین اخبار تهران امروز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار