عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تعداد بسیار بالای "خانه‌های متروکه" در تهران گفت: شهرداری از لحاظ قانونی محدودیت‌هایی دارد و در حقیقت دست شهرداری برای حل مشکل "خانه‌های متروکه" تهران بسته است.
کد خبر: ۷۲۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 11 March 2019
دست بسته شهرداری در حل معضل "خانه‌های متروکه" تهران

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره خانه‌های متروکه در سطح شهر اظهار کرد: ساختمان‌های رها شده و متروکه عارضه شهر تهران است اما شهرداری در راستای محترم شمردن مالکیت شخصی نمی‌تواند به این ساختمان‌ها ورود داشته باشد مگر اینکه خطری شهروندان را تهدید کند، در این صورت نیز شهرداری از دادستان حکم دریافت می‌کند و دادستانی دستور تخریب می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمانی که در دفتر خدمات نوسازی شهرداری منطقه 12 بودم، حدود 700 ملک رها شده در 5 محله شناسایی شد، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از این املاک مربوط به نهادهاست، توصیه ما این بود که با آنها وارد گفت‌وگو شویم؛ منطقه 12 از نظر حقوقی اقداماتی کرد اما کافی نبود از این رو فکر می‌کنم به یک بسیج عمومی برای این موضوع نیاز داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از ساختمان‌های رها شده مالکیت شخصی دارند و فاقد ورثه هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از این خانه‌ها گذشته از آسیب‌های اجتماعی نابسامانی‌های بهداشتی هم پدید آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ساختمان‌های رها شده در منطقه 12 یک حمام قدیمی و متروکه بود که به لانه موش تبدیل شده بود؛ شهرداری برای خرید این ملک اقدام کرد اما مالک به رقم اعلامی شهرداری راضی نبود، شهرداری نیز توان پرداخت مبلغ بیشتر را نداشت؛ در نهایت این ملک بلاتکلیف باقی ماند و ضرر وجود آن متوجه شهروندان شد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرتهران گفت: شهرداری از لحاظ قانونی محدودیت‌هایی دارد و با اتکا به وضعیت فعلی نمی‌تواند کار چندانی انجام دهد، در حقیقت دست شهرداری برای حل مشکل خانه‌های متروکه بسته است.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که ساختمان‌های رها شده مربوط نهادهایی از جمله بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام هستند باید وارد گفت‌وگو شویم البته با بنیاد مستضعفان ارتباطات خوبی داریم؛ تمایل بنده این بود با توجه به ضرورت پرداختن به این موضوع با سایر نهادها نیز این گفت‌وگو و روابط خوب تنظیم شود؛ امیدوارم بعد از بررسی لایحه بودجه، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار تهران امروز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار