کد خبر: ۷۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 14 March 2019
 
فعالیت ۴۱۲ باشگاه کتابخوان در گیلان / املش بیشترین باشگاه را دارد

 

تابناک / رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۴۱۲ باشگاه کتابخوانی در این استان، گفت: شهرستان املش با ۱۵۶ باشگاه بیشترین باشگاه ها را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی که در رشت برگزار شد با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی از مرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز آغاز شد.

وی افزود: پرورش خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و عادت دادن کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یک دوره آموزش دو روزه برای مربیان و تسهیل گران نیز برگزار شده است، گفت: این جام در شهرستان‌های مختلف استان گیلان با همکاری اداره ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی و نهاد کتابخانه ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۲ باشگاه کتابخوانی در استان گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: شهرستان املش با ۱۵۶ باشگاه بیشترین باشگاه کتابخوان را دارد باقی شهرستان‌ها نیز به تناسب از یک تا حدود ۳۰ باشگاه دارند.

فاضلی ادامه داد: از این تعداد باشگاه، باشگاه «پر مغزهای فومنی» در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور حائز مقام شد و مهد کودک «دنیای شاد» از شهرستان رشت نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شد.

وی با بیان اینکه فعالان حاضر در جام باشگاه کتابخوانی استان گیلان ۶۵۰ نامه درباره کتاب و کتابخوانی نوشتند، اظهار کرد: ۶۵۴ فیلم که اکثراً نیز موبایلی هستند توسط این اعضا تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تقدیر از ۴۲ عضو برگزیده این جام، بیان کرد: از این تعداد ۱۷ نفر تسهیل گر یا مربی، ۱۱ نفر در حوزه نقاشی و نامه به نویسنده، یک کتاب فروش، چهار رئیس اداره و کارشناس هشت داور و یک شاهنامه خوانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار