فرمانده اردوگاه شهید بلباسی مازندران مستقر در خرمشهر از میزبانی بیش از ۴ هزار مازندرانی در این اردوگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 15 March 2019

فرمانده اردوگاه شهید بلباسی مازندران مستقر در خرمشهر از میزبانی بیش از ۴ هزار مازندرانی در این اردوگاه خبر داد.
 غفار یحیی زاده طی گفت و گویی اظهار کرد: اسکان زائران در دو مرحله چهار هزار و 415 زائر تا 24 اسفند ماه در اردوگاه شهید بلباسی بوده و از این تعداد زائر دو هزار و 495 خواهر و هزار و 925 نفر برادران بودند.

وی با اشاره به اینکه از 18 اسفند در خدمت زائران سرزمین نوراعزامی مازندران هستیم، افزود: نخستین محل اقامت ما اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک بوده و برای بازدید روز اول به مناطق عملیاتی فتح المبین، آستان مقدس شوش دانیال نبی، منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی فکه و والفجر یک به سمت کانال کمیل مقتل شهدای عملیات والفجرمقدماتی زائران مشرف می‌شوند.

فرمانده اردوگاه شهید بلباسی مازندران خاطرنشان کرد: بازدید از منطقه عملیاتی تنگه چزابه و عملیات امیر المومنین، شهر بستان، محل عروج شهید دکتر مصطفی چمران در دهلاویه از دیگر برنامه ها بوده که زائران بعد از بازدید شب در اردوگاه شهید بلباسی استان مازندران در خرمشهر اسکان دارند.

یحیی زاده ادامه داد: پس از استراحت اولیه اگر شرایط جوی هوا مناسب باشد زائران در رزمایش حضور پیدا کرده در غیر این صورت در برنامه فرهنگی تدارک دیده در خدمت راهیان نور هستیم.

وی با بیان اینکه بازدید صبح روز دوم از منطقه عملیاتی ثامن ائمه، منطقه عملیاتی والفجر 8 و اروند کنار بوده، گفت: کاروان‌ها با توجه به زمان در راه برگشت از منطقه عملیاتی دشت ذوالفقاریه بازدید و به سمت شهر خرمشهر و اقامت برای استراحت و آماده شدن برای برنامه‌های عصر روز دوم که بازدید از نهر خین، شلمچه و اقامه نماز مغرب و عشا و بعد شب در اردوگاه شهید بلباسی حضور دارند.

فرمانده اردوگاه شهید بلباسی مازندران با اشاره به اینکه برای آخرین روز حضور و خارج شدن از خرمشهر زائران راهیان نور برای بازدید به پاسگاه زید، منطقه عملیاتی خیبر و طلائیه می‌روند، افزود: ظهر برای صرف ناهار در منطقه عملیاتی نصر 4 یادمان شهید علم الهدی و شهدای آن یادمان، کربلای هویزه و در برگشت مشرف به یادمان شهدای تفحص شده اردوگاه شهید محمود وند، عصر در مقر لشگر ویژه 25 کربلای مازندران هفت تپه و استان مازندران بر می‌گردند.

یحیی زاده با تاکید بر اینکه خدمات شایسته ای از جمله پزشکی، حضور پزشک یاران و پرستاران، خدمات بهداشتی، فرهنگی و امنیتی از برنامه‌های ما بوده است، بیان کرد: زائرانی که نیاز به درمان دارند با درمان‌های اولیه همراه بوده و در غیر این صورت به درمانگاه‌های خرمشهر انتقال داده می‌شوند.

وی یادآور شد: خدمات بهداشتی شامل ضد عفونی کردن محیط آسایشگاه ها و خوابگاه ها، ضد عفونی کردن محیطی اردوگاه، در بحث امنیتی با توجه به شرایط اردوگاه با اصول حفاظتی امنیت رعایت شده و مسئول کاروان‌ها توجیه می‌شوند برای خدمات رسانی تا مشکلی پیش نیاید.

فرمانده اردوگاه شهید بلباسی مازندران افزود: ارائه برنامه‌های متفاوت فرهنگی در اردوگاه شهید بلباسی، ایجاد خمیه فرهنگی، برپایی کافه شهدا، مهد کودک، مداحی در یادمان‌ها و همراهی راویان فرهنگی برای ارائه مطالب مفید، استفاده از راویان استقراری کسانی که چندین سال در جنگ حضور داشته اند در یادمان‌ها استفاده می‌کنیم.

یحیی زاده دعای توسل، کمیل و ندبه در اردوگاه شهید بلباسی را از جمله کارهای فرهنگی دانست و گفت: برنامه‌های ویژه ای برای اعیاد ولادت‌ها و شهادت‌ها داشته و تاکنون بعد از حضور زائران دانش آموز در دو بازه زمانی برادر و خواهر در خدمت دانشجویان عزیز در اردوگاه شهید بلباسی بوده و در برنامه‌های فرهنگی از حضور آنان استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام توان خود را در خدمت رسانی به این عزیزان گذاشته و با کمک خادمان بزرگوار که شبانه روزی در خدمت زائران هستند در جهت خدمت دهی، کمیته استقبال، ایستگاه صلواتی و گروه بدرقه در خدمت عزیزان زائر هستیم.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار