فرماندار ایلام گفت: هیچ گزارشی طی سال 97 مبنی بر کشت گیاهان تخدیری در شهرستان ایلام ارائه نشده اما این موضوع سبب تاخیر یا عدم پیگیری دستگاه های مرتبط نیست.
کد خبر: ۷۲۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 19 March 2019

فرماندار ایلام گفت: هیچ گزارشی طی سال 97 مبنی بر کشت گیاهان تخدیری در شهرستان ایلام ارائه نشده اما این موضوع سبب تاخیر یا عدم پیگیری دستگاه های مرتبط نیست.

معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار داشت: نتیجه بخش بودن فعالیت های مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در این زمینه بدون مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد، ممکن نیست.
وی با بیان اینکه امسال 12 نشست با 44 مصوبه در این راستا برگزار شده، افزود: اکثریت این مصوبه ها اجرایی شده و مابقی نیز با پیگیری دستگاه های مربوط باید اجرایی شوند.
فرماندار ایلام یادآور شد: عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار گسترده است و ریشه کنی آن نیازمند بسیج عمومی مردم، مسئولان و مدیران دستگاه های مرتبط را برای پاک شدن جامعه از این آسیب می طلبد. 
بسطامی تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران موظف هستند کشت مواد تخدیری را در روستاها اطلاع رسانی و مردم را در این زمینه آگاه کنند و اطلاع‌ رسانی درستی از مجازات قانونی مربوط به این مواد به مردم در نقاط مختلف شهرستان انجام شود.
وی با اشاره به میزان شیوع اعتیاد درجامعه تاکید کرد: کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فعال هستند اما این فعالیت را باید بیشتر و بر اساس دستورالعمل ها این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
فرماندار ایلام ابراز امیدواری کرد: سال 98 با استفاده از تجربیات امسال با یک برنامه مدون و زمانبندی شده به این موضوع ورود کنیم و شرایط بهتری برای مبارزه با مواد مخدر فراهم شود.
بسطامی در ادامه خواستار برگزاری برنامه ها و کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اطلاع رسانی و تشکیل همایش ها و کارگاه های آموزشی بویژه در مناطق در معرض آسیب و روستاهای آلوده شهرستان شد.
فرماندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قاچاق دام در نوار مرزی ایلام گفت: تاکنون در بحث قاچاق دام به خارج از مرز هیچ گونه گزارشی ارائه نشده و با افرادی که قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند، برخورد قاطع می شود.
وی با بیان اینکه کمبودهایی در کشور وجود دارد، گفت: اقلام اساسی به اندازه کافی در مغازه ها و انبارهای استان وجود دارد اما با خرید و مصرف صحیح کالا می توانیم این کاستی ها را مدیریت کنیم.
به گفته بسطامی گشت های مشترک و ویژه بر کیفیت و قیمت کالاها بطور مستمر صورت می گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار