فرماندار راز و جرگلان گفت: راه ارتباطی پنج روستای بخش جرگلان این شهرستان پس از گذشت چهار روز از وقوع سیل همچنان بسته است و تا زمان قطع شدن جریان آب، دسترسی به این روستاها امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۲۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 22 March 2019

محمد زارعی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امدادرسانی به سیل زدگان انجام شده است، گفت: راه ارتباطی سه روستا که به علت سیلاب روزهای گذشته بسته شده بود هم اکنون بازگشایی شده است.
وی افزود: کار امدادرسانی به سیل زدگان بخش جرگلان این شهرستان صورت گرفته و هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد. 
وی گفت: شماری از خانوارهایی که منزل مسکونی آنها دچار خسارت شده اسکان موقت یافته و شماری نیز در منازل مسکونی خویشاوندان خود مستقر شده اند افزود: با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش تمامی مدارس این شهرستان برای اسکان موقت سیل زدگان آماده هستند.
فرماندار راز و جرگلان مجموع خسارت وارد شده را 100 میلیارد ریال دانست که این میزان خسارت به منازل مسکونی، دامداری ها و تاسیسات زیربنایی وارد شده است. 

*سیل 10منزل مسکونی روستایی را تخریب کرد 
فرماندار راز و جرگلان با تکذیب آمار تخریب 250 منزل مسکونی روستایی بر اثر سیل در این شهرستان، گفت: 10منزل مسکونی روستایی در بخش جرگلان بین 10تا 15درصد تخریب شده است که بیشتر این منازل خشتی و گلی بوده است.
زارعی افزود: بقیه آمار تخریبی اعلام شده مربوط به دام ها ی سبک و سنگین و محل نگهداری دام ها بوده است.
فرماندار راز و جرگلان با بیان اینکه مشکلی در این روستاها بجز قطع راه ارتباطی وجود ندارد افزود: قطع راه ارتباطی این روستاها به دلیل جاری شدن آب حاصل از باز شدن مخزن سد جرگلان است.
زارعی گفت: سد جرگلان با ظرفیت 13 میلیون متر مکعب آب، در نخستین سال بهره برداری خود قرار دارد و به لحاظ فنی باید بتدریج آبگیری شود و به همین دلیل مجبور به باز کردن دهانه مخازن سد شده ایم.
وی افزود: هم اکنون سد جرگلان هشت میلیون متر مکعب آب در خود دارد.
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، در 120کیلومتری شمال بجنورد، در مجاورت مرز ترکمنستان قرار دارد.

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار