معاون شهردار تهران گفت: درآمدهای پایداری که در بودجه ۹۸ شهرداری تهران پیش بینی کرده‌ایم، بیشتر شامل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض خدمات شهری است.
کد خبر: ۷۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 23 March 2019

سکینه اشرفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با منابع پایدار در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: سعی ما بر این است که افزایش درآمد پایدار داشته باشیم، اما تحقق درآمد پایدار بستگی به شرایط کشور دارد. آنچه برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم یک شرایط رکودی است که نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش کردیم با توجه به بودجه ۹۸ کشور درآمدهای پایدار خود را احصا کنیم، اظهار کرد: در مجموع منابع درآمدی پایدار در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران نسبت به سال گذشته بیش از چند درصد افزایش نیافت. البته مهم این است که وصولی درآمدهای پایدار افزایش یابد و این بستگی به این دارد که شرایط رونق در کشور پدید آید. امیدواریم چنین شرایطی در سال ۹۸ محقق شود تا ما هم شاهد تحقق درآمدهای پایدار شهرداری در سال ۹۸ باشیم.

وی افزود: این درآمدهای پایدار بیشتر شامل عوارض مالیات بر ارزش افزوده می شود. با توجه به رقمی که در بودجه ۹۸ کشور برای این عوارض در نظر گرفته شده است، درصدی را که به شهر تهران اختصاص پیدا می‌کند، در بودجه ۹۸ شهرداری آوردیم؛ ضمناً درآمدهای پایدار شامل عوارض دریافتی از محل خدمات شهرداری به مردم هم می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد پایدار دیگری برای شهر تهران متصور نیست، گفت: درآمدهای پایدار معمولا شامل آیتم‌های عوارض می شود.

اشرفی همچنین در خصوص کار با بخش خصوصی و آنچه که در بودجه ۹۸ شهرداری در این زمینه دیده شده است، بیان کرد: بحثی که در برنامه سوم توسعه شهری تهران و بودجه ۹۸ دیده شده مشارکت عمومی ـــ خصوصی است. ما چندین پروژه را در بودجه ۹۸ ارائه دادیم که جزو پروژه‌های اولویت‌دار و مزیت‌دار شهرداری تهران است و بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه‌ها ورود کند و نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک یا سرمایه‌گذاری به صورت خاص و اجاره بلندمدت اقدام کند.

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار