تهران - پس از کش و قوس‌های فراوان برای انتخاب آثار اکران نوروز حالا از میان 7 فیلم در حال نمایش عید 98 تنها دو فیلم بعد از یک هفته اکران، میلیاردی شده‌اند.
کد خبر: ۷۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 23 March 2019

به گزارش روز شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، به عقیده برخی کارشناسان سینما اکران نوروز ارتباط مستقیم با سریال‌های در حال پخش تلویزیون دارد. یعنی اگر مردم در روزهای تعطیلی عید از تلویزیون مجموعه جذابی نبینند؛ آمار فروش نوروزی سینماها به شکل عجیبی رشد می کند. اتفاقی که چند باری در نوروز رخ داده است.
هر چند برای قضاوت درباره استقبال شدن یا نشدن از فیلم‌های در حال نمایش نوروز 98کمی زود است، از میان 7 فیلم اکران شده فعلا 2 فیلم آن هم یکی در ژانر کمدی و دیگر اجتماعی در صدر پُرفروش‌ها قرار گرفته‌اند و بعد از یک هفته نمایش به جمع باشگاه میلیاری‌ها پیوستند.
البته با توجه به تنوع ژانری که برای فیلم های نوروز 98 در نظر گرفته شد به نظر می رسد، رفته رفته آمار فروش فیلم ها بهتر شود، هر چند عامل سریال های تلویزیونی را نباید ندیده گرفت.

** مهران مدیری و محمدرضا گلزار در صدر
اما از میان هفت فیلم تازه اکران شده «رحمان 1400» با فروش یک میلیارد و 229 میلیون تومان در صدر پرفروش های اکران نوروز قرار گرفته است. 
مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، غلامرضا نیکخواه، ساره بیات، بهرام افشاری بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.
در خلاصه داستان «رحمان 1400» آمده است: شخصیت اصلی داستان رحمان (سعید آقاخانی) مشکلات مالی بسیاری دارد و قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی (مهران مدیری)کمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال 1400 می کشد و ...
دیدن این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگان علی سرتیپی که در ژانر کمدی ساخته شده برای افراد زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.

**دومین روایت روستایی از اعتیاد دوم شد
دومین فیلم میلیاردی و پرفروش اکران نوروزی از ژانر اجتماعی و با گروه سنی زیر 15 سال یعنی فیلم «متری شیش و نیم» است. این فیلم که در پوستر آن (15+) درج شده است دومین ساخته سعید روستایی بعد از «ابد و یک روز» است.
روستایی در فیلم جدید خود نیز سراغ مشکل اعتیاد رفته و حالا این فیلم بعد از یک هفته نمایش توانسته یک میلیارد و 68 میلیون تومان فروش کند و در جایگاه دوم پرفروش های هفته نخست اکران نوروز قرار گیرد.
فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بازیگران این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان هستند.

**چهاری که در نوروز سوم شد
سومین فیلم پرفروش هفته «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی حمید پنداشته است که اتفاقا این فیلم نیز برای رده سنی زیر 12 سال توصیه نشده است.
سه فیلم نخست اکران نوروزی هر کدام با شرایط سنی به نمایش درآمده اند که این مقوله می تواند از یک طرف قابل تقدیر و از طرف دیگر قابل تامل باشد که چطور هر سه فیلم بالای جدول، شرایط سنی دارند.
فیلم «چهار انگشت» با فروش 422 میلیون تومانی تقریبا با فروشی معادل نصف دو فیلم بالای جدول در رده سوم قرار گرفته است.
در «چهار انگشت» که داستانی کمدی دارد هنرمندانی چون جواد عزتی، امیر جعفری، ماییداوی وییز و مونا فرجاد ایفای نقش می کنند.
این فیلم قصه 2 دوست است که برای پایان یک کار ناتمام به کامبوج سفر می کنند اما درگیر اتفاقاتی می شوند ... .

**زندانی هایی که به اخراجی ها نرسید
فیلم سینمایی «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی دیگر اثر ژانر کمدی اجتماعی با فروشی معادل 204 میلیون تومان در رده چهارم پرفروش ها قرار گرفته است.
در این فیلم هنرمندانی چون هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری و.. بازی کرده اند.
«زندانی‌ها» داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان نامه‌اش روی زندانی‌هایِ زندانِ قصر تحقیق کند. درواقع ده‌ نمکی قصد دارد در این فیلم تاثیر معنویات بر زندانی ‌ها را به تصویر بکشد.
آثار ده ‌نمکی همواره در نوروز اکران شده و اتفاقا جزو پُرفروش ها بوده است، باید ماند و دید آیا برای تازه ترین ساخته اش نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر؟

**تختی این بار پنجم شد
اما رده پنجم آثار پرفروش اکران نوروز به فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی رسیده است که طی یک هفته نمایش 119 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم روایتی از کودکی تا مرگ تختی، کشتی گیر پهلوان و اسطوره ورزش ایران است که به سبک سیاه و سفید تولید شده است.
محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، امیررضا فرامرزی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش و پریوش نظریه بازیگران فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» هستند.

**ششمی تنها نماینده کودک
تنها نماینده سینما کودک در اکران نوروز در نخستین هفته نمایش نیز جایگاهی بهتراز ششمی نداشته است و تنها 80 میلیون تومان فروخته است.
به نظر می رسد فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» به کارگردانی سید جواد هاشمی مانند قسمت دوم فروش خود را از هفته سوم آغار کند؛ زیرا در این هفته نخست تقریبا در گیشه فروش ناامید کننده ای داشته است.
در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی ایفای نقش کرده اند.
آهوی پیشونی سفید 3، در ادامه فصل قبلی، ساخته شده و در آن برای آهوی پیشونی سفید اتفاقات تازه ای می افتد و درگیر ماجرایی جدید می شود.

** ژن خوک همه را ناامید کرد
آخرین فیلم جدول پرفروش های گیشه نوروز به «ژن خوک»؛ ساخته سعید سهیلی اختصاص دارد که طی این یک هفته نمایش تنها 62 میلیون تومان فروخته است.
در این فیلم هنرمندانی چون هادی حجازی‌ فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌ پور ایفای نقش کرده اند.
هنوز خلاصه ای از داستان این فیلم منتشر نشده است اما گفته می شود نام این فیلم کنایه ای به اظهار نظر یکی از آقازاده ها درباره «ژن خوب» است که چندی پیش جنجالی در فضای مجازی ایجاد کرد. 
با توجه به اینکه هنوز در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز هستیم و همچنان مردم بیشتر مشغول دید بازدید نوروی هستند چندان هنر هفتم رونق نگرفته است، باید ماند و دید که در روزهای آینده آمار فروش سینماها رشد خواهد داشت یا نه؟

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار