مدیر تیم ملی فوتوالی کشور ؛
" مدیر تیم ملی فوتوالی کشور" از فقدان اقتصاد گردشگری ساحلی و گردشگری دریایی درکشور گلایه کردو گفت: با گسترش زیرساخت های گردشگری، ورزش همگانی و حرفه ای، توریسم ورزشی نیز تقویت میشود.
کد خبر: ۷۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 03 April 2019

عارف حمزه پور
عارف حمزه پور، مدیر تیم ملی فوتوالی کشور اظهار داشت: فعالیت‌های تفریحی ورزشی آبی مانند غواصی، سفرهای دریایی، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریوم دریایی و ماهیگیری در آب‌های عمیق، شنا در ساحل، ورزش‌ها وسرگرمی‌های الکترونیکی در محدوده‌ ساحلی، فرصت هایی عظیم اشتغالزایی هستند که متاسفان بدلیل فقدان زیرساخت مستحکم گردشگری ورزشی این فرصت های اشتغالزا همچنان مغفول مانده و یا کم فروغ است.

مدیر تیم ملی فوتوالی کشور با اشاره به اینکه توریسم ورزشی درکشورهای پیشرفته به صنعت درامدزا بین المللی و عامل توسعه پایدار تبدیل شده، گفت: امروزه گردشگری ورزشی به یکی از اشکال پرطرفدار صنعت گردشگری ساحلی تبدیل شده که اقتصاد این صنعت با رشد روزافزونی مواجه بوده و تامین‌کننده مزایای مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز محیطی ارامش بخش وتوسعه یافته برای ساکنان بومی میزبان در آن کشورها است.

این مدیر بین المللی ورزش خاطرنشان کرد؛ امروزه تفرجگاه‌های ساحلی دردنیا با رویکردهای جدید ورزشی توسعه می یابد علت تغییرات حاصله در فرآیند شکل‌گیری و گسترش فرهنگ گردشگری ساحلی دردنیا را می‌توان به تغییر نوع نگاه گردشگر در برخورد با تفرجگاه ساحلی و تعریف جدید از نیازهای گردشگر ورزشی حرفه ای و یا ورزش دوستان برای ان منطقه معنا کرد.

این مدیرملی ورزشی همچنین توسعه ورزش با تقویت زیرساخت گردشگری را یک ضرورت ورزشی توریستی دانست و یادآور شد: پیش از این، نیاز گردشگران تنها در بازدید از ساحل و دریا تعریف می‌شد، درحالی‌که گردشگر امروزی در جست‌وجوی تجربیات متفاوتی از فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و میراث طبیعی است.

مدیرتیم ملی فوتوالی کشور بیان کرد: در گردشــگری ساحلی فعالیت‌هایی همچون فوتوال، والیبال، فوتبال ساحلی، شنا، تماشای طلوع یا غروب آفتاب و دیگر سرگرمی‌هایی و ورزش ها ، .... که در محدوده ساحل انجام می‌شود، بیشترین حجم فعالیت‌ها را شکل می دهد.

مدیر تیم ملی فوتوالی کشور دربخش دیگری ازسخنانش به منطقه توریستی ورزشی مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران می تواند به قطب گردشگری ورزشی کشور تبدیل شود.
این کارشناس بین المللی ورزشی تصریح کرد؛ دریا و سواحل مازندران قابلیت جذب سرمایه گذاران و توریسم ورزشی خارجی وداخلی دراین استان دارد.

حمزه پور با بیان اینکه مازندران سرزمین طبیعت، ورزش و تمدن است ، افزود: سواحل دریای خزر می تواند بعنوان قطب گردشگری آبی رونق اشتغال و توسعه ورزش آبی در کشور فراهم کند.

مدیر تیم ملی فوتوالی کشور قابلیتهای اقتصادی و ورزشی دریا و سواحلی مازندران برای سرمایه گذاران خارجی وداخلی ناشناخته توصیف کرد؛ و افزود؛ منطقه آب‌های ساحلی دریای خزر از نظر ماهی گیری بسیار با ارزش است و منطقه ساحل مازندران که عمدتا شنی است ، می‌تواند بسیاری از بازی‌ها و ورزش‌های آبی گروهی و مسابقات ورزشی را پوشش دهد.
رئیس انجمن بازیهای ورزشی مجازی کشور بااشاره به اینکه سواحل می تواند برای هر هررده سنی اشتغال مولد ایجاد کند، تصریح کرد؛ منطقه پهنه کرانه‌ای و پس کرانه ای سواحل که چشم انداز این منظره رو به دریا دارد و این مناطق می تواند بسیاری از تفریحات و ورزشهای دریایی و مسابقات ورزشی دریایی وسواحلی را حمایت کند.

حمزه پور همچنین درادامه با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سبب تقویت ورزش همگانی وافزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود،افزود: برای تحقق این مهم باید بخشهای دولتی و خصوصی تعامل و هم افزایی گسترده داشته باشند .

*رونق اقتصادی با فرهنگسازی توریسم ورزشی

یک مدیر ملی ورزشی نسبت به فقدان فرهنگ توریسم ورزشی درکشور گلایه و گفت: تاکنون این صنعت درکشور از علم تبلیغات وبازاریابی علمی بهره ای نبرده است.

مدیر تیم ملی فوتوابی کشور گفت: دست اندرکاران صنعت گردشگری ورزشی در ایران ازتبلیغات وبازاریابی های بین المللی درزمینه جذب توریسم ورزشی دستاورد چشمگیری نداشته اند.

این کارشناس بین المللی ورزش ضرورت فرهنگسازی را پیش نیار موفقیت اهداف سازمانی ترسیم شده یادکرد و گفت :طی سالیان اخیر بخش خصوصی گردشگری، سیاست های رقابتی جدید درزمینه توسعه گردشگری ورزشی وجذب جهانگردان ورزشی نداشته اند .
مدیر تیم ملی فوتوالی کشور تصریح کرد؛ ترکیه که بعنوان پیشگام عرصه گردشگری از سیاستهای مختلف در جذب توریسم استفاده کرده توانسته است همواره دراقتصاد توریسم درمنطقه پیشتاز باشد و فوتبال نیز در اقتصاد کشور برزیل محوریت دارد

حمزه پور خاطر نشان کرد؛ مناطق ایران با داشتن ورزشهای پرجاذبه بومی می توانند عامل جذب توریسم ورزشی باشد ودراین راستا باید فرهنگسازی صورت گرفته شود

این کارشناس بین المللی ورزش اضافه کرد: در دنیای امروز توریسم نقش محوری دراقتصادکشورها دارد و آن دسته از کشورهایی که در زمینه اقتصاد گردشگردی پیشتاز بوده‌اند از استراتژیهای علمی بهره برداری کردند.

حمزه پور اذعان داشت: ایران با دارا بودن تنوع ورزشهای حرفه ای و ورزشی می تواند در زمینه جذب توریسم ورزشی بالاترین دستاورد را داشته باشد
مدیر تیم ملی فوتوالی کشور خاطرنشان کرد: دیپلماسی ورزشی می تواند در شکوفایی این هدف رهگشاباشد .

این کارشناس بین المللی ورزش تصریح کرد: امروزه در کشور همسایه همچون ترکیه، یکی از علل مهم جذب بالای توریسم، قیمت های پایین خدمات توریستی و وجود تسهیلات ارزان قیمت به فعالان گردشگری در آن کشور است بنابراین برای دولت و اقتصاد ملی شان مقرون به صرفه است که به آژانس های گردشگری و هتل‌ها، یارانه و مساعدت هایی مانند وام های کم بهره، معافیت های مالیاتی و بیمه ای و ... بدهند تا آنها بتوانند در بازار جهانی رقابت برای گردشگری و جذب توریست کنند و بدین وسیله پول زیادی را وارد اقتصاد شان کنند.

حمزه پور همچنین خاطر نشان کرد، توریسم ورزشی بخش نوظهور درایران است که می تواند عامل جذب توریسم از کشورهای مختلف دنیا شود و بخش خصوصی ایران باید از فرصت های تبلیغات، بازاریابی ونمایشگاهی بین المللی استفاده کند ودرصورت بهره گیری از تبلیغات علمی ، انتظار بازگشت سرمایه داشته باشد.

این کارشناس بین المللی ورزش از نبود تبلیغات برای توریسم ورزشی گلایه کردو افزود: کشور توریستی ترکیه در سال 2011 ، در رم ایتالیا مناقصه ای بین شرکت های تبلیغاتی بین المللی برگزار و مسوولیت تبلیغ گردشگری این کشور در مناطق مختلف جهان را به بهترین شرکت های تبلیغی دنیا واگذار کرد. به عنوان مثال شرکت DDF مسؤول معرفی ترکیه در اروپا، آفریقا، ژاپن و هند ، شرکت Iconisus متولی تبلیغ توریسم ترکیه در آمریکا ، شرکت Global مسوول تبلیغات در نروژ و سوئد شد و به همین ترتیب شرکت های دیگر برای نقاط دیگر جهان با ترک ها قرارداد بستند واکنون این کشور از نظر جذب توریست جز چندکشور برتر دنیاست.

مدیر تیم ملی فوتوالی کشور تاکیدکرد، کشورهای درحال توسعه بایدعلم ارتباطات را جدی گرفته ودراین زمینه با کشورهای توسعه یافته رقابت کنند.

حمزه پور گفت: مسوولان ترکیه صدها سایت اطلاع رسانی در کل جهان راه اندازی کرده اند که به زبان های مختلف - از جمله فارسی - جاذبه های گردشگری و امکانات توریستی ترکیه را معرفی می کنند و مسوولان گردشگری کشورمان نیز باید همین سبک وسیاق را در ۴ قاره جهان انجام دهند.

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار