زمانی که اسم موزه می‌آید ناخودآگاه در ذهن‌مان ساختمانی با ویترین‌های شیشه‌ای مملو از اشیا خاص تداعی می‌شود اما در باغ موزه هنر ایرانی می‌توانید موزه گردی متفاوتی را در فضای آزاد تجربه کنید.
کد خبر: ۷۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 04 April 2019
تجربه یک موزه‌گردی متفاوت در فضای آزاد+عکس

به گزارش تابناک از تهران ، محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ آدرس «باغ موزه هنر ایرانی» است.

جایی که پس از بازسازی در سال ۸۶ به یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران تبدیل شد و به دلیل سبک و سیاق منحصر به فرد خود کم‌کم جای خود را بین گردشگران باز کرد.

عمده شهرت باغ موزه هنر ایرانی که در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده وجود ماکت‌هایی زیبا از جاذبه‌های گردشگری معروف ایران همچون گنبد قابوس، هشت بهشت، عمارت چهل ستون، عمارت شمس‌العماره، پل تاریخی سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی تهران، برج میلاد  مجموعه جهانی قره کلیسا و مقبره دانیال نبی است.

زمانی که اسم موزه می‌آید ناخودآگاه در ذهن‌مان ساختمانی با ویترین‌های شیشه‌ای مملو از اشیا خاص تداعی می‌شود اما در باغ موزه هنر ایرانی می‌توانید موزه گردی متفاوتی را در فضای آزاد تجربه کنید.

این ماکت‌ها در داخل ساختمان نیست بلکه از در ورودی که داخل محوطه می‌شوید باغ یک هکتاری را می‌بینید که دور تا دور آن با آرتشاپ، کافه و یک عمارت احاطه شده و در میان چمن‌ها ماکت‌ها جاسازی شده است، در واقع این ماکت‌ها اشیاء اصلی این موزه هستند که در فضای باز به نمایش گذاشته شده‌اند.

وجود غرفه‌های‌صنایع دستی، سفال و سرامیک، کتاب فروشی، گلخانه، سوغات ایرانی، مجموعه کهن دیار و کافه هنرمندان از دیگر جاذبه‌های این مجموعه تاریخی به شمار می‌آید.

باغ موزه هنر ایرانی مثل همه باغ‌های ایرانی مکانی خوش آب و هوا با فضای سبز و جوی آب است و مسیرهای تردد آن با سنگفرش پوشیده شده، اتفاق ناراحت کننده این باغ موزه قرار گرفتن ماکت‌ها در کنار آبپاش‌های چمن‌ها است که باعث می‌شود به مرور این آثار آسیب ببینند.

باغ موزه هنرهای ایرانی برای قرارهای دوستانه و خانوادگی جای خیلی زیبایی است و شما می‌توانید با پرداخت ۳ هزار تومان هم گشتی در یک باغ ایرانی بزنید و هم در کافه این باغ استراحت کوتاهی داشته باشید.

ساعت بازدید از این موزه همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح تا ۲۱:۳۰ است. اگر با خودروی شخصی قصد بازدید از این باغ موزه را دارید، ابتدا باید به خیابان ولیعصر بروید و پس از عبور از از پارک وی به سمت خیابان فرشته (شهید فیاضی) بپیچید و  خودروی خود را در خیابان بوسنی و هرزه گوین پارک کنید.

اگر هم می‌خواهید با مترو، بی آر تی و یا تاکسی به دیدن این مجموعه زیبا بروید، باید خود را به میدان تجریش برسانید. از خیابان شهید دربندی تاکسی‌هایی به مقصد باغ موزه هنر حرکت می‌کنند، البته اگر اهل پیاده روی باشید می‌توانید با حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی خود را به پارک برسانید.

انتهای پیام/

سعیده اسدیان

 

ارسال پست مهمان

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار