کد خبر: ۷۳۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 05 April 2019

 

نخستین بازی خانگی نساجی مازندران در سال 1398 و آغاز 60 سالگی این باشگاه قدیمی و ریشه دار مازندران، تا ساعاتی دیگر در استادیوم شهید وطنی قائمشهر مقابل سپاهان اصفهان برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شاگردان مجید جلالی که روزهایی سخت و بحرانی را در نساجی سپری می کنند، امیدوارند امروز از ساعت 17 و 45 دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی هم انتقام شکست ناشی از اشتباه داوری در دیدار رفت را از مدعی قهرمانی لیگ هیجدهم بگیرند و هم در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر اثرگذار باشند.
نساجی که سال جدید را پس از دوره ای کوتاه از تعطیلات نوروزی ، یک بار دیگر با بحران آغاز کرد، لیگ هیجدهم را در سال 1398 با بازی خارج از خانه مقابل سایپا در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان رفت ، دیداری که برای نساجی خوب تمام شد و توانست از آن یک امتیاز خارج از خانه کسب کند.
تیم سوم جدول رده بندی لیگ هیجدهم که با سرمربیگری امیر قلعه نویی شرایط خوبی را پشت سر می گذارد، برای نخستین بار در ورزشگاه خانگی نساجی به میدان می رود . اگر چه سپاهان تیمی است که در شهر خود هواداران زیادی دارد و با فضای ورزشگاه های پر از طرفدار شهرستانی آشناست ، اما امروز نخستین دیدار خود را در یکی از خاص ترین ورزشگاههای فوتبال ایران و بین هواداران پرشور نساجی را برگزار می کند. البته هواداران سپاهان در این بازی تیم شهرشان را تنها نگذاشتند و حدود 500 هوادار همراه با این تیم به قائمشهر آمده اند.
بازی امروز سومین دیدار نساجی و سپاهان است ؛ تیم هایی که سال گذشته به فاصله 14 روز دو بار با هم بازی کردند. یک بار 13 مهر پارسال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به میزبانی سپاهان که تلاش دو تیم در 120 دقیقه به تساوی 1 بر 1 انجامید و در ضربات پنالتی سپاهان نساجی را شکست داد. 
دومین دیدار هم 27 مهر در هفته نهم دور رفت لیگ برتر برگزار شد که باز هم ضربه پنالتی سرنوشت نساجی را با شکست برابر سپاهان گره زد ، دیداری پر افت و خیز و جنجالی که به خاطر اشتباهات فاحش داوری و پنالتی اشتباه دقیقه 93 که داور به سود سپاهان گرفت، حاشیه های زیادی به دنبال داشت. صحنه ای جنجالی که از آن در رسانه ها به عنوان صحنه جنجالی هفته نهم لیگ هیجدهم یاد شد و در نهایت کمیته داوران را ناچار به پذیرش اشتباهات کوپال ناظمی بویژه در صحنه پنالتی کرد.
نساجی در دو دیدار پیشین خود مقابل سپاهان، برخلاف نتیجه، در زمین تیم از دست و پا بسته و بازنده ای نبود. در بازی نخست کاملا جنگنده ظاهر شد و حتی موقعیت پیروزی برابر سپاهان را در خانه حریف داشت؛ اما ضربات پنالتی نساجی را بازنده رد و در بازی دوم نیز با این که باز هم در خانه حریف موفق به زدن دو گل شد و تا آخرین ثانیه ها بازی مساوی بود، بر اثر اشتباه داور بازی را واگذار کرد.
سایه نساجی روی کورس قهرمانی
تنها تفاوت آن نساجی با نساجی امروز کادر فنی و سرمربی این تیم است که اتفاقا تا کنون چندان بد هم نتیجه نگرفته و توانسته مقابل تیم های قدرتمند خوب عمل کند. شاگردان جلالی که با 24 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند، امروز در صورت کسب یک امتیاز با یک بازی بیشتر از پیکان و به خاطر تفاضل گل به رتبه یازدهم صعود می کنند و در صورتی که بتوانند شگفتی سازی کنند و با وجود بحران های مدیریتی پیروز شوند، با چهار پله صعود به رتبه هشتم خواهند رسید. 
این وضعیت نساجی، اهمیت تلاش برای پیروزی در بازی امروز را مشخص می کند. اتفاقی که امروز نه فقط هواداران نساجی، بلکه بازیکنان و هواداران استقلال، پرسپولیس، پدیده و تراکتورسازی را نیز خوشحال می کند.
سپاهان با چهار تیم نام برده شده در کورس بسیار نزدیک قهرمانی قرار دارد و در صورتی که امروز مقابل نساجی حتی 2 امتیاز از دست بدهد و با یک امتیاز قائمشهر را ترک کند، اندکی از قهرمانی فاصله گرفته است. این وضعیت سبب شده که حساسیت بازی سوم نساجی و سپاهان در هفته هیجدهم بسیار بالا باشد.
نساجی پرطرفدار و البته پرحاشیه، امروز باید به مصاف تیمی برود که همراه با تراکتورسازی تبریز، قوی ترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد. سپاهان در 23 بازی اخیر خود 36 گل به ثمر رسانده و با میانگین بیش از 1.5 گل در هر دیدار، خط حمله ای خطرناک دارد. خط دفاع نساجی قطعا امروز در مقابل این خط حمله خطرناک کار دشواری در پیش دارد. سپاهان دیدار هفته گذشته خود را با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان پشت سر گذاشت و با روحیه بالا مقابل دیگر تیم تازه وارد لیگ هیجدهم قصد دارد فاصله خود با پرسپولیس و تراکتورسازی، تیم های اول و دوم جدول حفظ کند.
نساجی تا کنون 25 گل دریافت کرد و پنجمین خط دفاع ضعیف لیگ هیجدهم محسوب می شود. با این حساب کوچکترین اشتباه ممکن است به قیمت باز شدن دروازه نساجی توسط مهاجمان خطرناک سپاهان لیگ تمام شود. 
نکته امیدوارکننده برای نساجی و خط دفاع این تیم، محرومیت ' استنلی کی روش ' مهاجم خطرناک 12 گله سپاهان و مدعی آقای گلی لیگ در دیدار امروز است.جای خالی کی روش امروز برای سپاهانی ها محسوس خواهد بود و خیال خط دفاع نساجی را تا حدودی راحت می کند ، اما میل بالای گلزنی در سپاهانی به خاطر رقابت با تراکتورسازی که امروز در تبریز صنعت نفت رده سیزدهمی را پیش رو دارند و به خاطر یک گل خورده کمتر و تفاضل گل رتبه دوم جدول در اختیارشان است و تلاش برای عقب نماندن از رقبا، سپاهانی ها را به تلاش برای کسب یک پیروزی پرگل در قائمشهر ترغیب می کند. اتفاقی که در بازی های خانگی نساجی در لیگ برتر فقط یک بار مقابل دیگر تیم اصفهانی افتاد. 
نساجی به جز دیدار هفته نخست لیگ برتر که مقابل ذوب آهن روی اشتباه مدافع بازی را با نتیجه 1 بر صفر واگذار کرد، در سایر بازی های خانگی شکست نخورده است. 
شاگردان جلالی قطعا امروز تلاش می کنند که این رکورد را حفظ کنند و تا پایان فصل نگه دارند. هواداران نیز امیدوارند که نساجی باز هم مانند سایر دیدارهای خانگی نمایشی قابل قبول داشته باشد.
** تقابل با سابقه ها
قلعه نویی و جلالی که از باسابقه ترین سرمربیان لیگ برتر ایران محسوب می شوند، امروز برای بیست و سومین بار رو در روی یکدیگر قرار می گیرند و این بیشترین تعداد تقابل دو سرمربی در تاریخ لیگ برتر ایران است. این دو سرمربی برجسته فوتبال ایران تا کنون 22 بار مقابل هم قرار گرفتند که تیم های جلالی در 10 بازی اخیر مقابل قلعه نویی موفق به شکست تیم او نشده اند.
آخرین تقابل این دو سرمربی هفته سوم لیگ هیجدهم بود که جلالی آن زمان سرمربی پیکان بود و تیمش در مصاف با سپاهان در اصفهان به تساوی بدون گل رسید ، اما در مجموع قلعه نویی آمار بسیار بهتری نسبت به جلالی در مصاف های رو در رو دارد. سرمربی سپاهان تا کنون 11 بار تیم های جلالی را شکست داد و 8 بار هم تیم های دو سرمربی مساوی کردند.
جلالی هم تا کنون سه بار مقابل تیم های قلعه نویی به پیروزی رسید و اگر امروز بتواند برای چهارمین بار تیم قلعه نویی را شکست دهد، احتمالا یکی از موانع اصلی کسب پنجمین قهرمانی قلعه نویی در لیگ برتر خواهد شد. جلالی یک بار دیگر نیز در لیگ هشتم روی کورس قهرمانی تیم قلعه نویی که آن زمان استقلال تهران بود اثر گذاشت. آن زمان در هفته پایانی استقلال در صورتی که در مشهد پیام این شهر را شکست می داد و فولاد خوزستان تحت هدایت مجید جلالی در ذوب آهن را شکست می داد، استقلال قهرمان می شد. همین اتفاق هم افتاد و جلالی و تیمش باعث قهرمانی تیم قلعه نویی شدند. 
حالا 10 سال گذشته و جلالی در نقش سرعتگیر سپاهان در مسیر قهرمانی ظاهر شده است. دیدار نساجی و سپاهان با داوری حسین زرگر از ساعت 15 و 45 دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی آغاز می شود ، این بار تقابل مربیان با سابقه فوتبال ایران چه نتیجه ای را رقم خواهد زد ؟ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار