کد خبر: ۷۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 07 April 2019

خسارت سیل در روستای «چم مهر» - پل دختر

یک عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص پیش‌بینی و مدیریت سیل در استان لرستان، گفت: این وزارتخانه باید به عنوان مسبب اصلی سیل‌ها محاکمه شود.

به گزارش تابناک از تهران ، علی رستمیان در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان، بیان کرد: در سیل اخیر بیش از ۴۰۰۰ منزل روستایی، ۲۰۰۰ منزل شهری، ۲۰۰۰ مغازه بین ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیده است. در دلفان چهار روستا به دلیل رانش تخلیه شده‌اند و اکنون مردم در چادر زندگی می‌کنند. ابنیه بیش از ۳۰۰ روستا تخریب شده و در سلسله و دلفان، فاضلاب شهری و روستایی، برق و برق‌رسانی، کشاورزی و تاسیسات شهری و روستایی دچار خسارت شده اند که در دلفان ۱,۱۰۰ میلیارد تومان و در الشتر ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل لرستان ظلم در تخصیص بودجه و عدم توجه به زیرساخت‌های این خطه نسبت به سایر شهرهای توسعه یافته است. آقای رییس جمهور آیا لرستان جزو نقاط جغرافیایی ایران نیست؟ اگر هست چه کسی باید پاسخگو باشد؟.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نیرو مسبب اصلی سیل‌ها و محاصره روستاها است و باید به عنوان عامل اصلی محاکمه شود. چه وزیر کنونی و چه وزیر دولت‌های قبل و در بحث جهاد کشاورزی هم در بخش آبخیزداری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

رستمیان در پایان تصریح کرد: از سپاه و ارتش که در بحث جاده‌رسانی و انسداد جاده‌ها تلاش کردند تلاش می‌کنیم. آقای رییس مجلس شورای اسلامی از شما نیز توقع داشتیم امروز اولویت را بر بحث سیل قرار می‌دادید.

انتهای پیام

 

ارسال پست مهمان

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار