مدیرکل کمیته امداد استان تهران، از جمع آوری ۴۰۰ میلیون تومان کمک مردمی توسط مردم نیکوکار تهرانی به سیل زدگان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 08 April 2019

تهرانی ها ۴۰۰ میلیون تومان به سیل زدگان کمک کردند

به گزارش تابناک از تهران ، حمیدرضا شیران، در نشست خبری روز دوشنبه، گفت: تا کنون ۹ کامیون کمک مردمی به استان سیل زده ارسال شده است.

وی تاکید کرد: قرار است با کمک‌های مردمی جمع آوری شده ۲ هزار تخته فرش خریداری و به لرستان ارسال شود.

شیران اظهار داشت: اولویت اول ما در توزیع کمک‌های مردمی در استان‌های سیل زده، مددجویان است اما به سایر افراد نیز کمک می‌شود.

وی گفت: تمامی افراد تحت پوشش امداد دارای شناسه ثبت هستند، اطلاعات تمامی آنها را داریم و به محض ارائه خدمت، اطلاعاتشان در سامانه ثبت می‌شود و این‌گونه نیست که هر یک خانواده بتوانند چند بار از کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین مشاوره‌هایی را نیز برای سیل‌زدگان در نظر گرفته‌ایم که توسط تیم‌های اعزامی در مناطق سیل‌زده ارائه می‌شود و ما برای مددجویان خودمان این کار را انجام می‌دهیم و سازمان بهزیستی نیز که به شکل تخصصی مشاوره ارائه می‌دهد، خاص افراد تحت پوشش خودشان است.

شیران ادامه داد: مردم نیکوکار تهرانی می‌توانند برای کمک به سیل‌زدگان، از طریق شماره‌گیری تلفن ثابت ۰۲۱۷۳۵۵ و درج عدد ۱۷ و همچنین شماره‌گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۰۲۱*۹۹# و کد دستوری *۷۲۴*۲۲۲۲# کمک‌های خود را واریز کنند.

وی تأکید کرد: همچنین مردم با مراجعه به دفاتر کمیته امداد استان و مراکز نیکوکاری و همچنین واریز مبلغ مورد نظر به کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ می‌توانند کمک‌های خود را ارسال کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۷ هزار خانوار در قالب ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند، گفت: در سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش، ۲۱ هزار مورد نیز مراجعه موردی داشتیم که به تمامی آنها رسیدگی شد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۲ هزار دانش‌آموز، ۳۰۰۰ دانشجو و ۵۰ هزار سالمند تحت پوشش هستند، افزود: همچنین ۲۳۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز تحت پوشش این نهاد هستند.

شیران درباره افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۸ تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، ۲۰ درصد به مستمری مددجویان اضافه می‌شود و برای خانواده یک نفره که مستمری‌شان ۲۸۰ هزار تومان بود، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: بر اساس تبصره ۱۴، در سال گذشته ۱۷ هزار خانوار به مددجویان تحت پوشش اضافه شد و با توجه به توانمندسازی و خروج مددجویان، هر سال تعدادی جایگزین آنها خواهند شد به طوری که در سال گذشته ۳۰۰۰ خانواده به علت توانمند شدن، از پوشش امداد خارج شدند. همچنین سالانه ۱۰ درصد از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته ۵۰۰۰ شغل ایجاد شده است، گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار نیز تک‌خدمت دریافت کردند که شاید تسهیلاتی که به آنها داده می‌شود، مبلغش بیشتر از مستمری ماهانه باشد.

شیران در خصوص جمع‌آوری صندوق‌های صدقات افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کمک‌های مردمی، دیجیتالی انجام می‌شود و سال گذشته ۱۰ هزار صندوق صدقات در معابر جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: میزان صدقات جمع‌آوری شده در سال گذشته از صندوق‌های معابر، اماکن و منازل ۳۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز حامیان در بحث اکرام ایتام کمک کرده‌اند که این مبلغ به حساب فرزندان تحت پوشش واریز شده است، اظهار داشت: این مبلغ به حساب فرزندان تحت پوشش واریز شده است.

شیران با تأکید بر اینکه در بحث زکات نیز ۹ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است، بیان کرد: در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان میزان کمک‌های مردمی بوده که در سال ۹۷ جمع‌آوری شده است که این مبلغ با توجه به تعداد ۱۵۰ هزار نفر تحت پوششی‌های ما در استان تهران، به هر نفر ماهانه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران، البته فقط ۱۱۰ میلیارد تومان از ۱۷۵ میلیارد کمک‌های مردمی، نقد بوده و مابقی کمک‌های غیرنقدی بوده است.

وی تأکید کرد: در برخی از موارد، مبلغ کمک‌هایی که صورت می‌گیرد، خیلی بیشتر از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است به طوری که به هر دانشجوی مقطع دکتری، سه میلیون تومان هر ماه کمک می‌شود.

شیران به فعالیت خیریه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: متولی اصلی صدور مجوز برای خیریه‌ها، وزارت کشور، بهزیستی و نیروی انتظامی است و نظارت هم از سوی آنها انجام می‌شود به طوری که کمیته امداد در صدور و نظارت نقشی ندارد اما معتقدیم باید یک ساماندهی در این خصوص انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد وام‌های اشتغال نیز اظهار داشت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی برای پرداخت وام اشتغال در نظر گرفته شد که ۹۲ درصد این اعتبارات جذب شد و مابقی نیز طی یکی، دو ماه آینده اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان است که علاوه بر مددجویان، ۲۰ درصد نیز به افراد غیر تحت پوشش اختصاص پیدا کرد، افزود: همچنین وام‌هایی نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته‌ایم که به ازای اشتغال هر یک نفر، ۲۰ میلیون وام می‌دهیم و در صورت دارا بودن ۵ نفر در کارگاه، کارفرما می‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال بگیرد.

شیران خاطرنشان کرد: مبلغ وام خودکفایی نیز ۵۰ میلیون تومان است که از صندوق امداد ولایت و همچنین بانک مهر ایران، این مبلغ پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار