فرماندار تهران گفت: تا سه ماه آینده با همکاری دستگاه‌های ذی ربط و شهروندان متکدیان و کودکان کار از سطح شهر جمع آووری و ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 09 April 2019
اما و اگرهای وقوع سیل در تهران/ جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تا سه ماه آینده

به گزارش تابناک از تهران ، عیسی فرهادی در گفت‌وگو با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، درباره تدابیر صورت‌گرفته برای مقابله با سیل احتمالی در تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دامنه آبخیزی دره‌های بالادستی تهران که از شهر تهران عبور می‌کند، فراوان است و ارتفاع کوه چند هزار متری هم وجود دارد و در حال حاضر هم ارتفاعات کاملا پوشیده از برف است.

وی گفت: جوی و جدول‌هایی که در تهران کف آن‌ها سیمان شده باشد، نشست آب کمتری خواهد داشت و آب به صورت روان عبور می‌کند و در تهران با توجه به هشدارهایی که داده شده است، آمادگی خوبی را ایجاد کرده‌ایم.

فرهادی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: حضور استاندار در صحنه‌های مختلف و تقسیم‌بندی استان تهران به چهار قسمت و تقسیم شهر تهران به ۵ قسمت و حضور معاونین استاندار در بعضی از مناطق باعث شد تا آمادگی دستگاه‌های ذیربط افزایش یابد و اقدامات زیربنایی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

فرماندار تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری تهران نیز نسبت به لایروبی انهار کمک کرده‌اند تا سرریز آب رودخانه‌ها به داخل شهر تهران اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با آن‌که در تهران بارندگی شدیدی در ایام نوروز اتفاق افتاد و پیش‌بینی سیل نیز انجام شده بود، اما به دلیل آمادگی بالا و تدابیر صورت گرفته و ایجاد سیل‌بندها از طریق گونی‌های شن امکان نفوذ آب از دره‌ها به سمت خیابان‌های تهران وجود نداشت.

فرهادی خاطرنشان کرد: وقوع سیل در تهران امکانپذیر است ولی اما و اگرهایی دارد. برای مثال اگر بارندگی گسترده‌ای در چند دقیقه و در یک نقطه ببارد، زمینه سیل را می‌تواند فراهم کند و در چند سال گذشته نیز ما شاهد سیل کن بودیم که در چند دقیقه بارش باران اتفاق افتاد و ۱۱ نفر از هموطنان دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

فرماندار تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بارش باران اگر بسیار گسترده باشد، امکان وجود سیل در تهران نیز وجود دارد، ولی در ۲۰ روز گذشته آمادگی‌های خوبی ایجاد شده و با پیگیری‌های استاندار و برگزاری جلسات مختلف، اقدامات زیادی صورت گرفته تا با مشکلی مواجه نشویم.

بررسی وجود سیل در مترو و بزرگراه امام علی(ع)

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا بارش‌های اخیر باران موجب بروز مشکلاتی در بزرگراه امام علی و متروی تهران نشده بود، گفت: در سه شبانه روز که به شدت در تهران بارندگی داشتیم هیچ خط مترو دچار مشکل نشد و نواقصی که موجود بود را نیز برطرف کردیم. بارش باران موجب بسته شدن بزرگراه امام علی نشده بود و تدابیر لازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است. البته با آن‌که تهران در ایام نوروز خالی از سکنه نشده بود، ولی شاهد ترافیک خسته‌کننده‌ای نیز علی‌رغم بارش‌ها نبودیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امسال تهران خیلی خلوت نشد و آن نیز به دلیل بارش باران در اکثر استان‌ها مانند مازندران، خراسان رضوی و… بود و تهران برای مسافرت‌های نوروزی فقط ۳۰ درصد تخلیه شد و این موضوع نشان می‌دهد که دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را دارند.

فرماندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا رودخانه کن برای شهر ایجاد مشکل با بارش باران‌ها نخواهد کرد، گفت: لایروبی رودخانه قبل از عید اتفاق افتاده است و این رودخانه به دلیل زیست‌گاهی که دارد سیل‌پذیر است، ولی در دو روز گذشته اقداماتی صورت گرفته تا روستاهای پایین‌دست آن در بخش آفتاب با مشکلی مواجه نشوند و با همکاری دستگاه‌های متولی سیل‌بندهایی اطراف روستاها نصب شده و از نفوذ آب جلوگیری می‌کند.

فرهادی در مورد کمک‌های تهران به استان‌های آسیب‌دیده اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۵ استان (تهران، ‌فارس، اصفهان، کرمان و البرز) توسط وزارت کشور به عنوان استان‌های معین تعیین شده‌اند که استان تهران منطقه غرب جنوب خوزستان را باید خدمات ارائه دهد که شامل سوسنگرد و دیگر بخش‌های آن می‌شود و باید کمک‌ها را از طریق دستگاه‌های متولی با محوریت هلال احمر و کمیته امداد جمع‌آوری و در مناطق مشخص‌شده توزیع کند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منازل مناطق سیل‌زده استان خوزستان از صفر تا صد درصد تخریب شده است و وسایل خانه و مواد غذایی را از دست داده‌اند و به شدت نیازمند خدمات اولیه هستند و باید کمک‌ها به نحوی توزیع شود که عادلانه باشد و به تمامی افراد خدمات به یک نحو ارائه شود.

فرماندار تهران گفت: استان خوزستان دین خود را به جمهوری اسلامی ادا کرده است، ‌سوسنگرد، خرمشهر و شوش قهرمان ایستادگی کردند و اکنون نیاز به کمک‌های هموطنان دارند.

فرهادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ساماندهی کودکان کار و متکدی در شهر تهران نیز اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجموعه ساماندهی این افراد در منطقه ۹ تهران ایجاد شده است و در حال حاضر نیز متکدیان در سطح شهر به حداقل رسیده‌اند ولی این مقدار نیز لکه خوبی برای پایتخت نیست و در این خصوص اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم در آینده اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما سال گذشته با همکاری منطقه ۶ و ۱۱ شهرداری تهران و همین‌طور با تعامل با پلیس توانستیم ساماندهی دست‌فروشان را انجام دهیم که موجب رضایتمندی کسبه و دست‌فروشان نیز شده بود.

فرماندار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری و دیگر بخش‌های مربوطه مجتمع ساماندهی کودکان کار و متکدیان فعال است و باید همکاری دستگاه‌های مختلف را در این خصوص جلب کنیم تا نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام شود.

جمع آوری متکدیان تا سه ماه آینده

فرهادی به همکاری مردم در این خصوص اشاره کرد و گفت: بارها اعلام شده است که نباید به کودکان کار و متکدیان کمک شود و کمک‌های خود را باید شهروندان به خیریه‌ها و نهادهای قانونی در این خصوص بدهند تا از آن طریق اقدامات لازم صورت بگیرد. البته اکثر متکدیان تهران از اتباع دیگر کشورها هستند.

وی گفت: امیدواریم در سه ماه آینده بتوانیم چهره شهر را از حضور متکدیان پاک کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار