کد خبر: ۷۳۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 10 April 2019

هفته بیست پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از روز پنجشنبه ۲۲ فروردین با برگزاری ۲ دیدار آغاز می‌شود.

 

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از روز پنجشنبه ۲۲ فروردین با برگزاری ۲ دیدار آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۴ فروردین ادامه خواهد داشت. شرایط جدول به گونه‌ای است که لیگ به ۲ قسمت تقسیم شده است. مدعیان و تیم‌هایی که در کورس قهرمانی قرار دارند و تیم‌هایی که در میانه جدول حضور دارند. با توجه به فاصله کم بین امتیاز‌ها هفته‌های پایانی لیگ از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود.

جدال حساس سپاهان و استقلال در نقش جهان / دربی آبی و قرمز این بار در خوزستان

استقلال خوزستان- فولاد خوزستان، پنجشنبه ۲۲ فروردین، ساعت ۱۷:۰۰ ،  ورزشگاه غدیر اهواز

استقلال خوزستان

تیم استقلال خوزستان در جدول این فصل شرایط خوبی ندارد و در چند بازی باقی مانده، برای ماندن در لیگ برتر کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت. آن‌ها با ۱۰ امتیاز قعر نشین هستند و اختلافشان با تیم چهاردهم که می‌تواند در لیگ بماند ۹ امتیاز است. مشکلات مدیریتی، کسر ۶ امتیاز و تغییر‌های فراوان در کادر فنی این تیم باعث شده است آبی‌های خوزستان امید چندانی به ماندن در لیگ نداشته باشند. شاگردان محمد علوی سرمربی جدید این تیم در شرایطی باید دربی خوزستان را مقابل فولاد برگزار کنند که ۴ بازی آخر خود را با شکست پشت سر گذاشته اند. استقلالی‌ها برای ماندن در لیگ برتر باید از تمام دیدار‌های باقی مانده امتیاز کسب کنند و در این بازی نیز قطعا به دنبال پیروزی خواهند بود تا شاهد شهرآورد زیبایی در جنوب کشور باشیم.

فولاد خوزستان

فولادی‌های اهواز در میانه جدول لیگ نه شانس زیادی برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی و یا کسب سهمیه دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند. آن‌ها با ۳۰ امتیاز در هفتم جدول قرار دارند و در چند بازی اخیر پر نوسان ظاهر شدند. افشین قطبی که بعد از حضورش در این تیم به عنوان سرمربی موفق شد تیم‌های قدرتمندی به مانند تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران را شکست دهد و امتیازات خوبی را جمع کند در ادامه ۳ شکست متوالی مقابل نساجی، استقلال و سایپا را تجربه کرد. برنامه ریزی باشگاه فولاد خوزستان حفظ همین جایگاه در لیگ هجدهم و آماده سازی تیم به همراه همین استخوان بندی برای فصل بعد مسابقات است. بازی‌های باقی مانده برای تیم فولاد روی کاغذ چندان مشکل به نظر نمی‌رسد و امکان دارد این تیم موفق شود جایگاه خود را تا پایان فصل بهبود بخشد و آن‌ها نیز به مانند تیم همشهری در دربی خوزستان به دنبال پیروزی خواهند بود.

ماشین سازی تبریز- نساجی مازندران، پنجشنبه ۲۲ فروردین، ساعت ۱۸:۰۰، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

ماشین سازی تبریز

ماشین سازی تبریز با ۲۶ امتیاز در مکان نهم جدول لیگ قرار دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند و نه شانس زیادی برای رسیدن به بالای جدول دارد. تنها کاری که این تیم می‌تواند انجام دهد رسیدن به بالای میانه‌ی جدول است. هدایت این تیم به عهده رضا مهاجری است و نتایج پر نواسانی در چند بازی آخر خود داشته است. ۳ برد، ۳ مساوی و ۳ شکست عملکرد این تیم در نیم فصل دوم بوده و می‌توان گفت: دومین تیم شهر تبریز نتیجه قابل قبولی تا به اینجای فصل در لیگ هجدهم گرفته است. آن‌ها در هفته بیست پنجم میزبان تیم نساجی مازندران خواهند بود و با توجه به اینکه اختلاف این ۲ تیم فقط یک امتیاز است می‌تواند دیدار مهمی برایشان باشد و با کسب ۳ امتیاز شرایط خود را در جدول بهبود بخشند.

نساجی مازندران

 تنها نماینده استان مازندران در لیگ برتر تا به اینجای فصل عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است و در اولین تجربه لیگ برتری خود توانسته حاشیه امنی برای ماندش ایجاد کند. قائمشهری‌ها با کسب ۲۵ امتیاز از ۲۴ بازی در مکان یازدهم جدول لیگ قرار دارند و با کسب امتیاز در بازی‌های باقی مانده شانس بالا آمدن در جدول را نیز دارند. آن‌ها با ۱۳ مساوی بعد از صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز که هر کدام ۱۵ و ۱۴ تساوی در کارنامه این فصل دارند در مکان سوم از نظر تعداد تساوی قرار دارند. هواداران این تیم باریشه و قدیمی با حضور مجید جلالی در قائمشهر امید زیادی به کسب نتایج بهتر و آینده روشن‌تر دارند. دیدار‌های باقی مانده این فصل با تیم‌هایی است که در میانه جدول و با اختلاف کمی از هم قرار دارند که حساسیت دیدار‌های پایانی را قطعا برای بازیکنان نساجی بالا خواهد برد.    

 سپیدرود رشت- تراکتورسازی تبریز،  جمعه ۲۳ فروردین، ساعت ۱۷:۰۰، ورزشگاه سردار جنگل

سپیدرود رشت

سپیدرودی‌ها بالا سر استقلال خوزستان با ۱۵ امتیاز در مکان پانزدهم جدول لیگ قرار دارند و تا به الان دومین تیم سقوط کرده به لیگ آزادگان محسوب می‌شوند. در این تیم نیز شاهد وجود حواشی در مسائل مدیریتی و خارج از فوتبال هستیم که در ایجاد شرایط نه چندان خوب آن‌ها قطعا تاثیر گذار بوده. علی کریمی از ابتدای این فصل به عنوان مالک و سرمربی در این تیم شروع به فعالیت کرد و تلاش زیادی هم برای نتیجه گرفتن انجام داد، اما اصلا موفق نبود و زمانی که دیگر متوجه شد نمی‌تواند کاری برای بهبود وضعیت انجام دهد رشت را ترک کرد تا شاید شوک رفتنش باعث ماندن سرخ پوشان رشتی در لیگ هجدهم شود. بعد از رفتن کریمی، کیورمث بیات به عنوان مالک موقت و نادر دست نشان به عنوان سرمربی این تیم شروع به فعالیت کردند. نمی‌توان گفت: بعد از این تغییرات در کادر فنی تیم شرایط خوب شد و شاید می‌توان گفت: کمی ثبات افزایش پیدا کرد و به جای شکست مساوی کردند. نفت مسجد سلیمان با ۱۹ امتیاز بالا سر سپیدرود قرار دارد و به نظر می‌رسد رشتی‌ها از شانس خوبی برای نگه داشتن خود در لیگ برتر برخوردار هستند. اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که در ۶ بازی باقی مانده باید به مصاف تیم هایی، چون تراکتورسازی، فولاد و استقلال بروند که از این نظر کارشان دشوار به نظر می‌رسد.

تراکتور سازی تبریز

هواداران تبریزی تیم تراکتورسازی در لیگ هجدهم شانس بسیار بالایی برای قهرمانی تیمشان قائل هستند و این تیم روز‌های خوبی را با مربی بلژیکی خود پشت سر می‌گذارد. تراکتورسازی با ۴۹ امتیاز در مکان دوم جدول قرار دارد و ۵ بازی اخیر خود را مقابل تیم‌های خوبی، چون سپاهان و پدیده که در کورس قهرمانی قرار دارند با پیروزی پشت سر گذاشته است. تبریزی‌ها با زدن ۳۷ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و مهاجم ایرلندی این تیم آنتونی استوکس با ۱۱ گل زده جزو برترین گلزنان مسابقات است. حضور ستاره‌های ملی پوش همچون اشکان دژاگه، احسان حاجی صفی و مسعود شجاعی ودر کنار آن‌ها بازیکنان خارجی با کیفیت و همچنین پشتوانه هواداران پرشور تبریزی تیم مدعی و قدرتمندی از تراکتورسازی ساخته است. کارشناشان فوتبال مدعی هستند که حضور لینکز در این تیم چندان تغییر تاکتیکی به وجود نیاورده است و این تیم بر اساس خلاقیت‌های فردی موفق به کسب نتیجه می‌شود. در هر صورت قرمز‌های تبریز در این فصل به همراه پرسپولیس تهران یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها را برای کسب عنوان قهرمانی تجربه خواهند کرد و دیدار این ۲ تیم در تبریز یکی از تعیین کننده‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های فصل خواهد بود. این تیم در شرایطی این هفته میهمان سپیدرودی است که در نیم فصل دوم هیچ شکستی را نپذیرفته است و در ادامه‌ی فصل بازی‌های حساسی مقابل پرسپولیس، ذوب آهن و پارس خواهد داشت.  

پدیده شهر خودرو- نفت مسجد سلیمان، جمعه ۲۳ فروردین، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه امام رضا

پدیده شهرخودرو

تیم فوتبال پدیده مشهد با هدایت سرمربی جوان خود یحیی گل محمدی در این فصل از رقابت‌ها بسیار موفق عمل کرده است و از ابتدای فصل تا به الان به همراه ۴ تیم مدعی دیگر شانه به شانه حرکت کرده و نمی‌خواهد بالای جدول را از دست دهد. با اینکه کارشناسان فوتبال کشورمان بین تیم‌های مدعی شانس زیادی برای پدیده قائل نمی‌شوند، اما بازیکنان این تیم نا امید از کسب سهمیه نیستند و همچنان به رقابت خود ادامه می‌دهند. تیم پدیده در نیم فصل اول ۱۰ هفته صدر نشین لیگ بود، اما در نیم فصل دوم به رده پنجم سقوط کرده است و جای خود را به پرسپولیس و تراکتورسازی داده است. امین قاسمی نژاد بهترین پاسور لیگ با ۶ پاس گل از بازیکنان تاثیر گذار یحیی محسوب می‌شود و روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند. یونس شاکری مهاجم این تیم نیز موفق شده است ۸ گل به ثمر برساند و در کنار گلزنان برتر قرار گیرد. آمار هم نشان می‌دهد پدیده تیم قابل احترامی است و حضور مربیان جوان در لیگ کشورمان می‌تواند به پیشرفت فوتبالمان کمک کند.

 نفت مسجد سلیمان

این تیم جنوبی نیز جزو آن دسته از تیم‌هایی است که حواشی خارج از فوتبال، مشکلات مدیریتی و مالی تاثیرات مخربی روی آن گذاشته است. نبود ثبات در ابتدای فصل و مشکلات مالی در ادامه فصل سختی را برای مسجد سلیمانی‌ها رقم زده است. بعد از حضور علیرضا مرزبان در این تیم شرایط کمی بهتر شد. مرزبان با چند پیروزی در انتهای نیم فصل اول کمی تیم را از منطقه خطر دور کرد، اما آن‌ها در نیم فصل دوم هیچ پیروزی بدست نیاورده اند و از دهم جدول به چهاردهم سقوط کرده اند و حال فاصله شان با تیم پانزدهم فقط ۴ امتیاز است. نفت در مسجد سلیمان هوادران قابل احترامی دارد و این تیم یکی از تنها دلخوشی‌های مردم شهر اولین‌ها است. مسئولان باشگاه و شهری تمام تلاش خود را برای نگه داشتن این تیم در لیگ انجام خواهند داد، اما نباید بی توجه به محدودیت‌هایی باشیم که در تیم‌های جنوب کشورمان وجود دارد. شاگردان مرزبان در ۵ بازی اخیر خود ۳ شکست را تجربه کرده اند و دیگر فرصتی برای از دست دادن امتیاز مقابل هیچ تیمی حتی پدیده‌ی سازمان یافته را ندارند. این تیم بازی‌های سختش را پشت سر گذاشته است و با کمی تلاش و دقت بیشتر بازیکنان و کادر فنی می‌تواند در لیگ بماند.

سپاهان اصفهان- استقلال تهران، جمعه ۲۳ فروردین، ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه نقش جهان

سپاهان اصفهان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با هدایت امیرقلعه نوعی در این فصل از رقابت‌ها با هدف قهرمانی بازی‌ها را آغاز کرده است و تا به اینجای لیگ با ۴۷ امتیاز در مکان سوم و در کورس قهرمانی با ۵ تیم مدعی دیگر قرار دارد. اصفهانی‌ها با توجه به اینکه در چند سال اخیر از آن سپاهانی که ۳ فصل پیاپی قهرمان لیگ شده فاصله گرفته اند از ابتدی فصل با جذب بازیکنان خوب و منطبق با تاکتیک سرمربی تیم به دنبال یک اوج گیری دوباره هستند. آن‌ها در این هفته از رقابت‌ها در دیداری بسیار حساس و مهیج هم از نظر اهمیت جدول و هم از نظر نام ۲ تیم در ورزشگاه نقش جهان به مصاف استقلال تهران خواهند رفت. استقلالی‌ها با ۴۴ امتیاز در جدول یک پله پایینتر از سپاهان قرار دارند و زردپوشان اصفهانی نمی‌خواهند در شهر خود امتیازی به استقلال بدهند و شرایط خود را خطرناک کنند. چند تساوی و شکست مقابل تیم تراکتورسازی باعث شده بین این تیم و صدر کمی فاصله بیافتد، اما جای جبران وجود دارد.  کیروش استنلی مهاجم برزیلی این تیم با ۱۲ گل زده به همراه علیپور بهترین گلزنان لیگ هستند.

استقلال تهران

آبی پوشان پایتخت بعد از شکست در دربی روز‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشتند و از نظر روحی و روانی شرایط خوبی را پشت نداشتند. تاثیرات این موضوع را می‌توانست در بازی هفته بیست و چهارم مقابل تیم فوتبال سایپا دید. آن‌ها با برد‌های پیاپی و شروع خوبی که در نیم فصل دوم داشتند، در دیدار مقابل پرسپولیس می‌توانستند با پیروزی به صدر برسند و بعد از چند سال صدر لیگ را دوباره تجربه کنند، اما این اتفاق نیافتاد و هواداران از این تیم نا امید شدند. حواشی از جمله نداشتن زمین تمرین مناسب، بی انضباطی بازیکنان و همچنین مصدوم‌های زیاد بازیکنان این تیم کار را برای آن‌ها در ادامه سخت کرده است. اسقلالی‌ها سومین دیدار خود در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم قدرتمند الهلال عربستان را با پیروزی ۲ بر یک پشت سر گذاشتند تا این تیم جان تازه‌ای بگیرد و امیدوار باشد با پیروزی مقابل سپاهان اصفهان به کورس رقابت‌ها بازگردد. با توجه به بازیکنان خوب و حضور وینفرد شفر در این تیم به نظر می‌رسد این اتفاق چندان دور از دسترس نباشد و در انتهای این فصل استقلال سپاهان را پشت سر بگذارد و به تراکتور و پرسپولیس بپیوندد. دیگر دیدار مهم استقلال مقابل پدیده شهر خودرو خواهد بود.

صنعت نفت آبادان- پارس جنوبی جم، جمعه ۲۳ فروردین، ساعت ۱۹:۰۰،  ورزشگاه تختی آبادان

نفت آبادان در ۹ بازی اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده است و هر چه به پایان فصل نزدیک تر شده ایم به سمت انتهای جدول حرکت کرده است. ۱۵ تساوی این تیم را در صدر بیشترین تساوی‌های لیگ هجدهم قرار داده است. آبادانی‌ها با ۲۱ امتیاز در مکان سیزدهم جدول لیگ قرار دارند و اگر به همین روند نا توانایی در نتیجه گیری ادامه دهند می‌توانند جزو گزینه‌ها سقوط باشند. دیدار‌های باقی مانده این تیم بیشتر با تیم‌های میانه جدول است و شاید این موضوع کمی به آن‌ها کمک کند.

پارس جنوبی جم

جمی‌ها به همراه سرمربی جوان خود مهدی تارتار تا به اینجای فصل عملکرد خوبی از خود به جا گذشته اند و جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کرده اند. آن‌ها با ۲۸ امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارند و می‌توان گفت: از ماندشان در لیگ مطمئن هستند و برای بهبود شرایطشان در جدول تلاش می‌کنند. جمی‌ها در نیم فصل اول کمی بهتر عمل کرده بودند  ۳ شکست متوالی که در بازی‌های اخیر متحمل شده اند کمی جایگاهشان را پایین آورده است. رقابت سختی بین تیم‌های سایپا و فولاد و پارس در بالای میانه جدول وجود دارد که می‌تواند به جذابیت لیگ بیافزاید.

پیکان تهران- ذوب آهن اصفهان، شنبه ۲۴ فروردین ، ساعت ۱۸:۰۰، ورزشگاه شهر قدس

پیکان

تیم فوتبال پیکان که با مجید جلالی در هفته‌های پایانی نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت و و در مقطعی متحمل ۵ شکست پیاپی شده بود با حضور حسین فرکی کمی ثبات پیدا کرده و خودش را از بحران خارج کرده است و تلاش می‌کند حاشیه امنش را در جدول حفظ کند. آن‌ها با ۲۵ امتیاز در مکان دوازدهم جدول لیگ قرار دارند. تیم فرکی ۴ بازی است که بردی نداشته و بعد از دیدار معوقه‌ای که مقابل سایپا انجام دادند و شکست خوردند حسین فرکی ۳ بازیکن را از این تیم کنار گذاشت. فرکی اعتقاد دارد در تیمش همدلی وجود ندارد.

ذوب آهن اصفهان

تیم فوتبال ذوب آهن که در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب نکرده بود موفق شده است به همراه علیرضا منصوریان خودش را از منطقه خطر دور کند. آن‌ها با ۲۶ امتیاز در مکان دهم جدول لیگ قرار دارند و در آسیا نیز صدر نشین گروه خود هستند. تیم ذوب آهن در ۶ بازی اخیر خود شکستی را متحمل نشده است و موفق به کسب ۳ برد پیاپی نیز شده است که شرایطشان را بهبود بخشیده است. تلاش ذوبی‌ها در ادامه فصل برای بالا بردن خود در میانه جدول خواهد بود و امیدی به کسب سهمیه وجود ندارد و باید دید این تیم فصل بعد با منصوریان چه خواهد کرد و آیا می‌تواند ذوب آهن را به روز‌های اوج خود بازگرداند. فاصله آن‌ها با تیم پیکان رقیب این هفته فقط یک امتیاز است و نتیجه این دیدار در رتبه بندی تیم‌های میانه جدول تاثیر گذار است.    

پرسپولیس تهران- سایپای تهران  شنبه ۲۴ فروردین، ساعت ۱۹:۰۰، ورزشگاه آزادی

پرسپولیس تهران

سرخپوشان پایتخت به همراه برانکو ایوانکوویچ به دنبال هتریک قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان هستند. پرسپولیس این روز‌ها با اضافه شدن بازیکنان جدید به این تیم و پیروزی در دربی شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد و با ۵۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. ثبات و نظمی که سرمربی این تیم به وجود آورده است باعث شده هر بازیکنی وظیفه خود را بداند و برای موفقیت تیم تلاش کند. سرخپوشان در این فصل از رقابت‌ها فقط متحمل یک شکست شده اند و ۳ دیدار اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. حضور بیرانوند درون دروازه و همچنین خلیل زاده و حسینی در خط دفاعی باعث شده است این تیم در ۲۴ دیدار فقط ۱۰ گل دریافت کند و بعد از استقلال بهترین آمار را از این نظر داشته باشد. علی علیپور آقای گل فصل قبل رقابت‌ها در این فصل نیز بهترین گلزن تیمش است و به همراه کیروش استنلی مهاجم سپاهان با ۱۲ گل در صدر گلزنان لیگ قرار دارد. بازیکنان پرسپولیس برای ثبت سومین قهرمانی پیاپی این تیم انگیزه‌ی بالایی دارند و حمایت هواداران پرشمارشان قطعا در این مسیر به آن‌ها کمک خواهد کرد. برانکو در هفته بیست و پنجم باید در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگرد سابق خود علی دایی برود و با توجه به نتایج خوبی که سایپا در چند دیدار اخیر خود کسب کرده است کارشان برای کسب پیروزی و ماندن در صدر جدول چندان آسان نخواهد بود. سرخپوشان بعد از یک برد روحیه بخش در بازی‌های آسیایی مقابل الاهلی عربستان به مصاف سایپا خواهند رفت.

سایپا تهران

تیم فوتبال سایپا در این فصل پر نوسان کار کرده است، اما در نیم فصل دوم شکستی را نپذیرفته است تا شرایطش در جدول بهبود یابد. پیروزی مقابل تیم فولاد و تساوی مقابل تراکتورسازی و استقلال از نتایج خوبی بود که سایپا در نیم فصل دوم کسب کرده است. علی دایی که همیشه به جوانگرایی و کشف استعداد‌ها مشهور بوده است در تیم سایپا نیز همین روند را در پیش گرفته است و با یکسری بازیکن کم تجربه تیم خوبی را آماده کرده است. نارنجی پوشان برای اینکه بالای میانه جدول را برای خود نگه دارند با توجه به اختلاف بسیار کمی که با فولاد و پارس دارند باید در این دیدار پیروز شوند و قطعا حریف دست و پا بسته‌ای برای صدر نشین نخواهند بود.  


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار