100 میلیون مترمکعب از مخازن سدهای تهران تخلیه شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد: حدود ١٠٠ میلیون مترمکعب از مخازن سدهای تهران برای مهار سیلاب ها تخلیه شده است و اکنون حدود 240 میلیون مترمکعب از مخازن سدها خالی هستند.
کد خبر: ۷۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 10 April 2019

سید حسن رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سدهای پنجگانه تهران که تامین کننده اصلی آب شرب، صنعتی و کشاورزی استان تهران هستند اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال آبی ورودی آب در این سدها حدود ٥٧ درصد افزایش پیدا کرده و حجم مخازن نیز روز یکشنبه 18 فروردین ماه ٧٠٠ میلیون مترمکعب بود که طبق آمارهای اعلام شده این میزان سال گذشته ٦٣٠ میلیون مترمکعب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در پایین دست سدها به خصوص در سد کرج ما با نگرانی هایی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه هستیم زیرا با یک سیلاب ٧٠ مترمکعبی، خسارت بسیار سنگینی ایجاد می شود که در این زمینه هشدارهای لازم به مسئولان استان های تهران و البرز داده شده تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
رضوی افزود: با توجه به پیش بینی بارش های بهاری که غالبا به صورت رگباری هستند و به دلیل ذخیره برف در رشته کوه البرز رودخانه ای که سد بر روی آن ایجاد شده باشد وجود ندارد و بیشتر آبها منتهی به شهر تهران به خصوص در مناطق شمال، شمال غربی و شمال شرقی تهران روان، که این نقاط به عنوان نقاط بسیار خطرناک تلقی می شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان کرد: این موضوع را به مسئولان شهرداری و مدیریت بحران استان تهران اعلام کرده ایم و همکاران شرکت آب منطقه ای تهران هم در این زمینه درحالت آماده باش هستند تا ضمن نظارت بر وضعیت موجود، گرفتگی ها در گلوگاه ها شناسایی و برطرف شود تا درصورت ریزش های رگباری بهاری با مشکلی مواجه نشویم.
به گفته وی میزان بارندگی استان تهران در سال آبی که از ابتدای مهرماه سال ٩٧ آغاز شده تا ١٨ فروردین سال ٩٨ ، ٣٣١.٣ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ( ١١٥.٢ میلی متر) رشد ١٨٨ درصدی و در مقایسه با متوسط بلندمدت ( ٢٠٣ میلی متر) حدود ٦٣ درصد افزایش دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به وسعت استان تهران و نیز جمعیت متراکم در این استان اشاره و بیان کرد: موج اول و دوم بارندگی که طی دو هفته اخیر رخ داد به دلیل تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار تهران و مدیریت بحران استان مشکلات چندانی را ایجاد نکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار