کد خبر: ۷۳۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 13 April 2019
چند نکته برای خرید گل و گیاه

این روزها داشتن گل و گیاه خانگی بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است. البته خرید گل و گیاه به این سادگی هم نیست و شما باید هنگام خرید مواردی را در نظر بگیرید.

قبل از خرید گلدان مورد نظرتان حتما شرایط نگهداری آن را جویا شوید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، یکی از مهمترین نکات برای خرید گل و گیاه خانگی این است که از بین انواع و اقسام گیاهان موجود بتوانیم مناسب‌ترین نوع آن را برای نگهداری با توجه به شرایط موجود از نظر نور و دمای محل مورد نظر انتخاب و آن را تهیه کنیم. به همین دلیل باید پیش از خرید گلدان و منتقل‌کردن آن به منزل، بدانید چه نوع گیاهی با چه مشخصاتی می‌خواهید و بعد آگاه باشید که شرایط عمومی خانه شما از نظر نور، رطوبت و دما با کدام نوع از گیاهان سازگاری بیشتری دارد.

گیاهان مقاوم را به‌عنوان دکور خانه بخرید!

 اگر شما از گیاهان آپارتمانی تنها به‌منظور زیباسازی محیط خانه و به‌عنوان بخشی از دکوراسیون منزل‌تان نگهداری می‌کنید، باید گیاه مورد نظرتان را از بین آنهایی که نگهداری‌شان زحمت زیادی ندارد، انتخاب کنید؛ زیرا این گروه در برابر نگهداری ناشیانه و مراقبت‌های نه‌چندان دقیق پایدار هستند و به گرمای زیاد منزل در زمستان احتیاجی ندارند.

افرادی که از باغبانی چیزی نمی‌دانند  چطور خرید کنند؟

درجه مهارت خود را در پرورش گیاهان زینتی مختلف ارزیابی کنید. شرایط نور و درجه حرارت و رطوبت محل زندگی خود را به خاطر بسپارید. فضای آپارتمان خود را

مد نظر داشته باشید. با مطالعه این مطالب و خرید گلدان مناسب، شادابی و خرمی آن زینت‌بخش محیط زندگی شما خواهد بود. در صورتی که مبتدی هستید، بهتر است گیاهان زینتی کم‌توقع، ارزان، سریع‌الرشد و قابل تکثیر را  انتخاب کنید.

گیاه پرریشه بخرید

از فروشنده گیاه پرریشه تقاضا کنید. این بدان معنی است که مدت زمان زیادی است که گیاه به این گلدان منتقل شده و ریشه توسعه مطلوب خود را انجام داده و تعویض گلدان اشکالی به‌وجود نمی‌آورد؛ در غیر این‌صورت باید چند ماه پس از خرید اقدام به تعویض گلدان شود.

دقت کنید گیاه‌تان مریض نباشد

برگ‌ها، ساقه، گل‌ها و خاک گیاه را به دقت بازدید کنید تا به وجود آثار و بقابای آفات، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این‌گونه گیاهان آپارتمانی خودداری کنید. فصل زمستان دقت زیادتری را طلب می‌کند.

یک نکته برای حمل گلدان به خانه

اگر گیاهان زینتی گلدار مانند آزالیا مورد نظر شماست، گیاهانی را انتخاب کنید که پرغنچه باشد، غنچه‌های آن هنوز باز نشده یا تعداد کمی از آنها شکفته شده باشد و برای حمل‌ونقل آن حتی‌الامکان گلدان را در اتاق رو باز و بدون کابین خودرو قرار ندهید. یادتان باشد حمل‌ونقل گلدان مخصوصا در زمستان که هوای سرد باعث پژمردگی برگ‌ها می‌شود، اهمیت فراوانی دارد. به فروشنده سفارش کنید که گلدان را در دو لفافه کاغذی پیچانده تا تغییرات شدید رطوبت و حرارت به گیاه لطمه‌ای نزند.

متناسب با فرم خانه‌تان گل بخرید!

هماهنگی گلدان با وضعیت، فرم و فضای اتاق را در ذهن خود مجسم کنید. بعضی از گیاهان زینتی با شکل خاص و تعداد برگ‌ها مانند آگلونما اتاق کوچک شما را بزرگتر جلوه می‌دهد. اگر هم قصد خرید گیاهان زینتی را دارید، حتما دستورالعمل نگهداری گیاهان زینتی خریداری شده را از فروشنده طلب کنید.

غذای مایع برای گیاه‌تان بخرید

 هنگام خرید گیاه، مواد غذایی مصنوعی مایع یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی را خریداری کنید و نحوه استفاده از آن را خواستار شوید تا گیاه شما رشد قابل توجه و مناسبی داشته باشد. همچنین گل و گیاهی را انتخاب کنید که برگ‌های آن فاقد لکه‌های زرد و سوختگی باشد.

چند گل در یک گلدان

در صورتی که مایل به خرید گلدان‌های با کاشت گروهی هستید، دقت کنید که گیاهان زینتی مجموعه از نظر قد و رنگ و نیاز‌های محیط کاملا هماهنگ باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار