قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۸۸ دلار و ۸۳ سنت رسید.
کد خبر: ۷۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 15 April 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1398/01/26

به گزارش تابناک از تهران ، به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد چین موجب رشد شاخص ها در بازار های بورس شده و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی را کاهش داده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز تا رقم 1286 دلار و 44 سنت پایین آمده بود، با اندکی ترمیم و تنها 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1288 دلار و 83 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1291 دلار و 60 سنت رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس سنگاپور گفت: «به دلیل بهبود آمارهای منتشر شده از شاخص های کلان اقتصادی که موجب افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری می گردد، قیمت طلا کاهش یافته است.»

وی افزود، از جمله شاخص هایی که تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته است می توان به انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از بخش اعتباری و صادرات چین، آمارهای اولیه مثبت از سوددهی شرکت های آمریکایی و امیدها به حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین اشاره کرد.

پس از آنکه استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در حال نزدیک شدن به دور نهایی است و پس از انتشار آمارهای قوی از رشد صادرات چین شاخص ها در بورس های آسیایی به نزدیکی بالاترین رقم های 9 ماه گذشته رسید.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد که میزان صادرات این کشور در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.2 درصد رشد داشته که بیشترین رشد در طی 5 ماه گذشته است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است تا 1280 دلار و 59 سنت پایین بیاید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار