وزیر خارجه آمریکا در یک نشست پشت درهای بسته با رهبران 15 سازمان ایرانی-آمریکایی تاکید کرده است که واشنگتن به دنبال هیچ گونه اقدام نظامی علیه ایران نیست.
کد خبر: ۷۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 22 April 2019

به گزارش تابناک تهران سه منبع حاضر در یک نشست محرمانه وزیر خارجه آمریکا با رهبران نهادها و جوامع ایرانی-آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفته اند که مایک پامپئو در این جلسه پشت درهای بسته تاکید کرده است که دولت دونالد ترامپ به دنبال هیچ گونه اقدام نظامی در داخل ایران برای تغییر حکومت این کشور نیست.

این منابع همچنین گفته‌اند که وزیر خارجه آمریکا در صحبتهایش تلاش کرده از گروه مجاهدین خلق(منافقین) که مورد اقبال و توجه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ هستند، کاملا فاصله بگیرد.

براساس این گزارش، این جلسه دوشنبه گذشته با حضور مایک پامپئو و رهبران 15 نهاد و سازمان ایرانی-آمریکایی در هتل دالاس در تگزاس برگزار شده است. پامپئو در این نشست ابتدا به مدت محدود سخنرانی کرده و سپس به سوالات این افراد پاسخ داده و بیشتر وقت جلسه به سوال و جواب گذشته است.

به گفته این منابع، یک سوال عمده این جلسه این بوده است که اگر تغییر حکومت از طریق داخلی اتفاق نیافتد بعد چه خواهد شد؟ وزیر خارجه آمریکا گفته، ما کاملا محتاط هستیم که از زبان تغییر حکومت استفاده نکنیم. وی سپس تاکید کرده است که دولت ترامپ به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست.

آکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داد که پامپئو در این جلسه برای توضیح موقعیت دولت نسبت به ایران از عبارات غیرمستقیم و ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده است.

پامپئو گفته؛ ماموریت ما دادن فرصت به آنهاست، ایجاد آن و فراهم کردن حمایت انتقالی، بهترین نفع برای ما این است که رهبران آنها(ایران) غیرانقلابی باشند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، پامپئو در پاسخ به سوالی گفته است که اگر دولت ترامپ در حوادث بعد از انتخابات سال 2009(فتنه 88) روی کار بود خیلی متفاوت تر از دولت باراک اوباما اوضاع را مدیریت می‌کرد.

آکسیوس در ادامه گفته است که پامپئو در عین حال نگفته که اگر آنها بودند دقیقا چگونه عمل می‌کردند.

پامپئو همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که تحریمها به مردم عادی آسیب نزند هم جواب داده است؛ «هیچ تضمینی وجود ندارد..»

این درحالیست که مقامات آمریکایی از جمله خود پامپئو پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریمها حکومت ایران است و مردم ایران به هیچ وجه هدف تحریمهای اقتصادی نیستند. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که در حال کمک به مردم ایران هستند.!

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار